Všechno to zní až moc dobře, jenže od těchto borců už jsme něco málo viděli a vždy to stálo za to. Držíme palce a těšíme se, jak to celé dopadne.
De Tomaso P72 není jen další z řady supersportů pro výstavy a obrázky. Není to ani žádný hybridní zázrak, pohání jej motor Ferrari V12. Svým designem a zpracováním však vystupuje z řady. Když u něj stojíte, cítíte podobnou auru jako u Pagani, spíš než jako u Hispano Suiza, které zas takovou peckou není. De Tomaso P72 má v sobě vášeň a když okolo vás projede, naskočí vám husina.
P72 je poctou závodnímu prototypu P70 z roku 1965, jehož design navrhl Pete Brock, autor Shelby Cobra Daytona nebo Corvette Stingray. Značku De Tomaso získala v roce 2014 společnost IdealVentures z Hongkongu, o dva roky později získala i německou automobilku Gumpert, kterou přejmenovala na Apollo Automobili. Její první produkt Intensa Emozione a právě reinkarnace prototypu De Tomasa P72 spolu sdílí základy.
A sdílí spolu především designéra, kterým je moc šikovný Číňan Jowyn Wong. Není to jen designér, na závodech do vrchu ve Švýcarsku přivezl dva kousky P72 a s oběma jezdil. P72 vznikne pouze 72 kusů, zatímco první kousky mají pod kapotou motor V12 od Ferrari, a v této podobě se i prezentují, stále se hovoří o osazení osmiválce Coyote. To by sice ubralo exkluzivitě, ale odpovídalo by to originálu.
Přesuňme se ale do dneška, De Tomaso oznamuje další model, respektive derivát. Přivítejte P900, okruhově zaměřené hyperauto s aerodynamickým paketem, limitované na osmnáct vyrobených kusů a s cenovkou 70 milionů korun. Navíc je šance, že se tohle auto bude ladit na Nürburgirngu, právě v jeho okolí se totiž plánuje výstavba manufaktury pro tyto vozy, kde bude probíhat i vývoj. Stane se tak díky partnerství se značkou Capricorn Group, velkým hráčem na poli motorových a kompozitních dílů.
To nejdůležitější je však motor. Nebude to ani V8 Coyote, ani Ferrari V12. Tvůrci totiž našli původní nákresy zakladatele značky Alejandra De Tomasa o jeho snu s vlastním motorem V12. A tohle je úžasné, tvůrci mají v plánu postavit zcela nový motor V12, atmosférický, s úhlem rozevření válců 60 stupňů a s celkovým objemem 6,2 litru.
Navíc má celý vážit pouze 220 kilogramů a točit až 12.300 otáček za minutu. Pro porovnání si vzpomeňme na GMA T.50, jeho motor V12 od Cosworthu tenkrát motoristickou veřejnost vyzul z bot, točí maximálně 12.100 otáček, tedy o trochu méně, ale váží 178 kg. Na druhou stranu jeho objem činí jen 3,9 litru. Chování v autě ale bude úplně jiné, však P900 bude mít sekvenční převodovku Xtrac.
P900 disponuje aktivní aerodynamikou, která se bude ladit v bývalé továrně Toyoty pro program F1. Majitelé mohou vstoupit do klubu De Tomaso Competizione a mít tak jednou za čas kompletní zázemí na okruhu a jezdit si dle libosti. Představte si takový trackday třeba společně s Pagani. P900 bude připravené už v létě příštího roku, samotný motor však bude chtít ještě minimálně dva roky vývoje. Proto mohou mít první zákazníci P900 s motorem Judd V10, který kdysi poháněl i monoposty F1.