Ve Velké Británii možná zavedou speciální řidičáky pro vozy 4x4

49 komentářů

Whistler
17. dubna • 12:36

Najnebezpecnejsie a najbezohladnejsie aj tak jazdia debilne vyholene mafianske hlavy v bavorakoch,a vobec nemusia mat SUV.Kto jazdi nebezpecne ako prasa,je jedno na com ide.Regulovat velke auta v meste predsa nemoze byt problem aj inak,ako robit si specialne pre ne vodicak.Ako napisal moj znamy,pri kupe ojazdeneho auta bude lacnejsie jazdit bez vodicaku,ak Vam auto zoberu,kupi sa dalsie

Neon
14. dubna • 11:36

Proč ? Jaký je asi v tom rozdíl - chce to spíše vyčistit mozky !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Neon
14. dubna • 11:35

Proč ? Jaký je asi v tom rozdíl - chce to spíše vyčistit mozky !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Neon
14. dubna • 11:35

Proč ? Jaký je asi v tom rozdíl - chce to spíše vyčistit mozky !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ráďa
13. dubna • 20:58

No a speciální pro předohrabky a další řidičák pro zadohrabky. Hlavně v zimě se sjetým letním pneu to má fakt jiné vlastnosti a grif je na místě ...Další řidičák pro benziňáky a jiný pro ropáky, ono aby někoho nenapadlo chtít po HDI 6000 ot/min. Další řidičák pro automat a jiný pro manuál. A do tří let i rozdílné řidičáky pro modré a červené a stříbrné auta. Nehledě k tomu jestli pro chlapečky či holčičky. Navíc o koupi SUV to není, je to buzeračka těm, kdo si od kamaráda jednou za rok půjčí O2 haldex. JJ jen tak dál soudruzi

a
14. dubna • 1:48

*thumbs up*

ron
13. dubna • 18:44

Regulace SUVéček a podobných oblud v přetíženém městském provozu ANO, ale možná trochu jiným způsobem než navrhují v Británii..

MadMack
13. dubna • 19:48

Suzuki Grand Vitara : delka 4.47m, sirka 1.81m
Skoda Octavia combi : delka 4.57m, sirka 1.77m

A ted mi rekni, proc bys reguloval prave SUV. Jak to pomuze preplnenemu mestu? M.

Al..
13. dubna • 12:57

GRAND CHEROKEE FOREVER

Péťa
13. dubna • 18:04

Yeah!

ZJ
13. dubna • 13:26

SOUHLASÍM

Al..
13. dubna • 12:56

Grand Cherokee FOREVER

mabosk
13. dubna • 12:00

Je zaujmave pozorovat ako sa cely svet snazi robit nieco proti SUV, neviem cim si tento typ aut zasluzil tuto pozornost. Napr. "sportove" auta ktore su spotrebou +- rovnake ako suv ale praktickostou uplne k nicomu ;) nikomu nevadia

mvb
13. dubna • 18:12

jde o to, ze jsou vice nebezpecne pro ostatni... a tim nuti ostatni, aby si take neco takoveho koupili... je to tak trochu retezova reakce...

mimouch
13. dubna • 10:44

Úplně špatná myšlenka to není, jen je poněkud nedotažená do konce. Je samozřejmě nesmysl zobecňovat toto pravdilo pro všechny vozy s pohonem 4x4. Ale nebylo by od věci zavést zvláštní skupinu ŘP pro řízení vozidel, která jsou v případě nehody více nebezpečná ostatním účastníkům nehody. A to jsou všechna vozidla off-road a většina vozidel SUV a také dodávkové automobily, které mají podstatně vyšší hmotnost než běžné osobní automobily a také díky vyšší světlé výšce jsou v případě střetu s osobním automobilem pro tento více nebezpečné. Rozměrů takových vozidel také někteří agresivní řidiči zneužívají k prosazování se v provozu a jsou tak často velmi nebezpeční. Takže zvláštní skupina ŘP ano, ale v takové podobě, jakou uvádím a hlavní rozdíl oproti běžnému "Béčku" by měly být psychotesty

Tonda
16. dubna • 14:05

Hele - já myslel že ty máš Nissan Patrol?  Tak co to tu placáš o "nebezpečném střetu"  ty psychoteste

dodo
13. dubna • 11:15

a taktiez zvlastnu skupinu pre vodicov matiza, Tica, S 100, S105 a podobnych priblizovadiel. Tam by som psychotestami zistoval preco maju tito ludia potlaceny pud sebazachovy a inklinuju k masochizmu.

mimouch
13. dubna • 11:27

A nenapadlo Tě, že to mohou být finanční důvody, pro které někdo v takovém autě jezdí? U nových, malých aut jde také o racionální uvažování majitele, absolvuje-li auto 90% cest po městě obsazené pouze řidičem, je to rozumná volba. Pro Tico se jistě lépe hledá místo na parkování, než pro Tvůj off-road a asi také méně žere Ale řidič takového autíčka by neměl být ohrožován velkými auty jen proto, že jejich řidiči mají pocit nadřazenosti díky většímu a dražšímu autu, což je každodenním jevem......

dodo
13. dubna • 17:55

Na mokrej ceste pri rychlostiach nad 70 km/hod pri bocnom vetre Tico neudrzis stabilne na ceste. Na dialnici z KE do PO kazdy rok aspon jedno sfukne.TICO koli bezpecnosti nebolo mozne predavat v Zapadnej europe. Znie to ako vtip, no je to kruta realita, no vies preco ma Tico na zadnom okne stierac? Je to jedina ochrana pri naraze zo zadu.
Ceny osobnych aut vyrazne klesli a uz cena nieje taka vyznamna polozka ako volakedy, podstatne vzrastli prevadzkove naklady. A v cene 100 000 Sk sa uz v autobazare daju kupit auta u ktorych su na dnesnu dobu aspon zakladne prvky aktivnej a pasivnej bezpecnosti.
Nemam nic proti TICU, no len si myslim ze doba pokrocila a auta su v dnesnej dobe uplne inde.

mimouch
13. dubna • 23:15

Ty asi nečtěš, co píšu. Já bych v TICO třeba na dálnici nevyjel. Ale do města? Fajn vozítko. A abys' nemyslel, že zbrojím proti velkým autům, protože jezdím nějakým Smartem......  Mám Nissan Patrol GR Wagon na 33" s pevnostníma nárazníkama  Ale nikdy bych nezneužil velikosti mýho auta, naopak, vědom si toho, co mohou ty 2,5 tuny oceli při nehodě napáchat jezdím ještě opatrněji. Ale agresivním panáčkům v SUV vyzdobených chromovanými rámy opravdu neuhýbám, v tom spatřuji výhodu svého auta

mimouch
13. dubna • 11:24

A nenapadlo Tě, že to mohou být finanční důvody, které někoho vedou k tomu, aby jezdil v takovém autě? A u nových pidi aut je to třeba i racionální uvažování - 90% cest po městě, auto obsazené pouze řidičem, proč mít potom velké auto? Pro Tico se určitě hledá místo na parkování lépe, než pro Tvůj off-road a asi i méně žere  Ale pokud má někdo malé auto, neměl by jej někdo ve dvakrát větším autě ohrožovat jen proto, že má větší a dražší auto, jako to denně vídám v Praze.

Tonda
16. dubna • 14:09

no fakt že jo:  na jednom foru je "Mimouch" odborník přes teréňáky (má Patrola a všem to ukáže),  a tady najednou "Tvůj offroad" a podobný kraviny...
- schizofenie jak vyšitá....  nebo sou 2 mimouchové?  to bych se dost divil...

dodo
13. dubna • 10:41

koli kvalitam ciest. Ak by som byval v Blave, alebo v Prahe tak isto jazdom minimalne v SUV. Ja som zatial nemal problem s vletenim do vytlku. Manzelka za posledne 2 roky menila 2x plast a 1x disk.

miki
13. dubna • 10:37

Nechte je, ať si angláni zavedou co chtějí.

miki
13. dubna • 10:37

Nechte je, ať si angláni zavedou co chtějí.

miki
13. dubna • 10:36

Nechte je, ať si angláni zavedou co chtějí.

moose
13. dubna • 9:03

takže výhoda vyšší aktivní bezpečnosti vozů s pohonem 4x4 bude znevýhodněna spec.řidičákem ? ctj za hloupost ? nenavrhovala to náhodou FIA ? :D je to normální diskriminace... na quattru neni nic záludnýho, to se dá už spíš říct o zadokolce, když jí řídí někdo kdo neví...

JirkaK
17. dubna • 13:25

Žádný terénní ani SUV automobil nevyniká v AKTIVNÍ bezpečnosti!!!!!! Aktivní bezpečnost = výkonný motor, kvalitní brzdy, špičkové jízdní vlastnosti, výborná ovladatelnost. V tom žádný offroad se zrychlením odpovídajícím Fabii HTP,  s vysokým těžištěm, často ještě na tuhých nápravách, a tím s jízdními vlastnostmi někde mezi dodávkou a Moskvičem, a poddimenzovanými brzdami nikdy nemůže vynikat. Výhoda SUV a offroadů je jen v tom, že "díky" poměru váhy proti obyčejným autům ochrání posádku při havárii za cenu masakru všeho kolem - tedy jde o bezpečnost pasivní.
Něco jiného jsou "civilní " čtyřkolky typu Octavie 4x4, Subaru, Audi, apod. Tam jde o zlepšení jízdních vlastností, a dá se mluvit i o aktivní bezpečnosti. Nejjednodušším způsobem by bylo možné vyřešit celý problém zákazem vjezdu pro auta nad 1,5 tuny do center měst a případně zavést segmentaci jako u motocyklů - pro osobní auta nad 2 tuny, především offroady, SUV a dodávky,  zavést zvláštní řidičák a  jeho získání podmínit přísnými zkouškami a psychotesty. Zároveň bych zavedl absolutní zákaz jakýchkoli přídavných "ochranných" a "odtlačovacích" rámů.
 

Tomáš Marný
19. dubna • 12:27

Zákazem vjezdu aut nad 1,5 tuny do center měst? Tipni si, kolik je hmotnost normální Fóbie podle techničáku .

PaF
13. dubna • 8:53

A každý výrobce začne vyrábět SUV s pohonem 2 kol. A zase zvítězí marketing nad zdravým rozumem :))

dodo
13. dubna • 11:22

ono SUV ako RAV4, Santa FE a podobne sa vyrabaju aj z jednou hnanou napravou, no vyrobcovia ich zaraduju do novej kategorie SAV, Sport Activity Vehicel. Aj ja som chvilku uvazoval o kupe takeho vozidla, no nejazdim ciste mesto a v zime su tie auta nepouzitelne tak som skoncil u "cistokrvneho" off roadu.

Dusan
13. dubna • 9:47

V Americe je vetsina prodanych SUVcek vybavena pouze nahonem na jednu napravu. 4x4 je v podstate ke vsem SUVckum americke produkce priplatkova vybava.

Pavel Mareš
13. dubna • 8:40

Prostě další věc,kterou chce BigBrother sledovat a ovlivňovat.Proč by si někdo,komu se líbí SUV ho nemohl koupit.Daně platí v poplatcích a benzínu,tak o co jde?A kdo určí co je teréňák a co ne?To zas vymysleli ti,co těm druhejm ty 4x4 záviděj.

Ron.Jeremy
13. dubna • 9:16

Jen pro doplnění - omezení na 4x4 také považuju za blbost, Subaru Legacy, Audi Allroad a podobná auta jsou vcelku normální, tento paskvil-návrh s řidičáky na 4x4 nevystihuje podstatu problému.
Obecně jsem člověk nezávistivý a přející, a nadto mi připadá, že závidět někomu gazík je jako závidět bagristovi bagr.

Ron.Jeremy
13. dubna • 9:09

Náklaďákem taky nesmíš všude, přestože za něj platíš daně. Převést gazíky do kategorie nákladních vozidel by bylo pro většinu lidí, kteří si je kupují pro honění ega, dostatečně demotivující. Do většiny obytných zón je zákaz vjezdu nákladních vozidel, stejně tak do mnoha míst v centru města. Zůstanou ti, co gazíky opravdu potřebují a chtějí, a využívají je k tomu, k čemu byl původně určeny.

Milan K
13. dubna • 8:33

 Už jen to že autoři návrhu (?) problematice zjevně nerozumí mluví o absurditě celého nápadu. Osobně to na mne působí tak že někdo hledá způsob jak z historických center vytlačit velké vozy, tedy max limuzíny, ale i dodávky, opravdu velká SUV atd ....  Vzhledem k neznalostostem v oboru říkají téhle kategorii "všeho" 4x4.
 Lze se jen pousmát argumentaci "že" řidič vůz s pohonem 4x4 "nepotřebuje" v běžném provozu a jiné nesmyslné argumenty. Chce to brát s rezervou - půjde pravděpodobně o čistě účelový návrh se silným politickým podtextem - aby někdo mohl říct : "no snažili sme se o nápravu, ale ona opozice a blah blah".
 Nicméně je dobré dodat že tento nápad nenese jmenovku pouze UK - o podobné věci se asi před rokem rokem a půl (?) hodně mluvilo v Italii.
 Kdyby to bylo myšleno opravdu važně jako že tomu nevěřím - mohli bychom brzo vyčlenovat auta, která mají třeba kulatá vs hranatá světla, hezkou nebo ošklivou barvu atd atd
 

Mulder
13. dubna • 14:02

A to jste si nevsimli, ze uz se to davno deje? :( Proc zmizely auta s "mrkackama" - "kvuli bezpecnosti". Proc zmizeli auta s nizkou kapotou - "kvuli bezpecnosti". Proc zmizely obecne mala auta - "KVULI BEZPECNOSTI"!!!! Proste vyclenovani aut zacalo uz davno a tohle jsou mozna i trochu dusledky ...

Driver
13. dubna • 12:07

Jeste zapomneli napsat, co mysli beznym provozem. Treba v zime, kdy je naledi a ujezdenej snih, je 4x4 k nezaplaceni i v "beznem" provozu, tzn. kdyz treba nekdo jede na nakup. A argumenty, jako ze lidi tyhle auta nepotrebujou a ze 4x4 jsou vlastne nepotrebne, jsou dost chude..

Driver
13. dubna • 7:42

To je fakt nejvetsi buzerace lidi.... si nekdo koupi octavii 4x4, kterou laik na prvni pohled ani nerozezna od normalni verze, ale majitel bude muset mit osvedceni... no ROFL.

Kdyby to zavedli u nas, tak bych se ani nevidil... v Anglii jsou teda taky pekny hovada.

dodo
13. dubna • 11:27

a to si zabudol na fakt ze su auta ktore su cisto predokolky a zadok sa pripaja len vynimocne automaticky. To ked nebudes mat vodicak na 4x4 zakazes autu aby sa druha naprava pripojila, alebo Ti to uradne zaplombuju, za poplatok.

WOLF
13. dubna • 8:28

takova panda 4x4 ve stejne kategorii jako H2 to je vysmech. at to udelaji jako v italii zakazou vjezd auto offroad a suv do center mest... to je rozumne...

Driver
13. dubna • 12:08

Jasně, panda 4x4 je plnohodnotnej offroad nad 3,5 tuny
A taky takovy malinky subaru, ted si ale nevzpomenu na nazev - justy?

Pavel F.
13. dubna • 6:25

Buď je to novinářská kachna nebo autoři návrhu jsou fakt mdlého rozumu.
Když si budu chtít koupit Octávku 4x4, Audi, Subaru nebo užitkový vůz Renault Kangoo 4x4, tak budu muset mít special řidičák???
A co takhle ještě zavést řidičák pro auta s předním náhonem a zadním náhonem?

Poslední větu článku jako pobízení k flamewar, asi jde opravdu o kachnu...

scorbut
13. dubna • 0:45

no to nech daju special vodicak na auto zo zadnym pohonom, lebo neviem kolko ludi zvladne take cosi na mokru alebo snehu

Jirka
13. dubna • 7:56

S tím praporkem to není špatný nápad. Ale ten zákon nemusí zavádět. Někde jsem četl, že tzv. "praporkový zákon" v Anglii mají a zatím nebyl oficiálně zrušený. Takže jen stačí, že jednoho krásného rána si angličtí policisté stoupnou na silnici a budou pokutovat každého řidiče, před kterým nepoběží chlap s praporkem...

George_Couser
13. dubna • 0:23

A co kdyz si dotycny bude chtit koupit takove A6 quattro, Octavia 4x4, Panda 4x4 .... ???

lubos
13. dubna • 16:37

No takto to je dooost dobra vtakovina, co vymysleli a hlavne dovod. Neskutocne. Takze az zavedu speci vodicak, tak kazdy pojde pekne na skusku zo Solbergom a ukaze na sotoline ako vie vyuzit 4x4. Uaaaaa.

mvb
13. dubna • 0:47

taky me to napadlo , ale s necim podobnym bych souhlasil, ale spis podle prozmeru, nebo vahy auta... videl jsem na vlastni oci, jak jedna zenska ve velikem SUV pri vyjizdeni z rady zaparkovanych vozidel se otrela o vedle stojici auto... otazka je, jestli by ji pomohlo mensi auto... udelat misto jedne kategorie do 3,5t dve napr. do 2t a do 3,5t.... ale napada me, ze by to asi bylo dost drahy (v dusledku i pro ridice), aby kazka autoskola mela "mala" a "velka" auta...

xyz
13. dubna • 1:26

No ja dneska jednu pozoroval, jak se snazi narvat popredu do rady s necim velikosti saxa ... a minuly tyden na stejnem parkovisti pomahal vyparkovavat borcovi, co nebyl schopny s oktavkou vyjet z rady a spravne tocit volantem ... vzdycky dopredu ... hrk ... natocil volant uplne blbe ... rikam mas tam 10 cm ... tak dupl na plyn a buch do auta za sebou ... proste neni to ani o velikosti auta a o tom, jestli je to zenska nebo chlap.

Kazda pausalizace je na prd ... to bych mohl rovnou vykladat, ze kazdej pod 30 s oktavkou si musi delat special ridicak ;)

Doporučujeme

Články odjinud