Ve Velké Británii možná zavedou speciální řidičáky pro vozy 4x4

Automobiloví odborníci přišli ve Velké Británii s myšlenkou, že by řidiči, kteří si hodlají zakoupit vůz 4x4, museli projít speciálním kurzem, za který by dostali osvědčení, které by je opravňovalo k řízení těchto vozů. Dle odborníků většina běžných řidičů neumí využít tento náhon a ani netuší, jak ovládat vůz této koncepce. Navíc díky poslední módní vlně se podíl vozů s pohonem všech kol dramaticky zvyšuje a tyto vozy v běžném provozu zcela postrádají smysl. Než pak zavádět nějaké speciální daně pro tyto vozy, bude jednodušší, aby budoucí majitel prošel speciálním kurzem, kde by musel ukázat, že má na to, aby zvládnul takový vůz.

Povinnost projít podobným kurzem by pak prý odradila většinu zákazníků, kteří si tyto vozy kupují pouze jako doplněk a nikdy nevyužijí jejich potenciál. Vozy s náhonem všech kol se pak proti standardním vozům s jednou poháněnou nápravou vyznačují vyšší spotřebou a navíc velká města postupně zaplavují velké vozy, které tam nepatří.

Zda se tato myšlenka přenese do praxe nelze prozatím říci, ovšem již na první pohled je pošetilá jako všechny podobné způsoby "umělého ovlivňování poptávky" po vozech kategorií SUV a off-road. Těžko by autoři toto "řešení" obhajovali před veřejností, protože pak by bylo třeba speciálního kurzu pro vozy se zadním náhonem i předním náhonem, protože každé má své specifické chování, které u ostatních koncepcí nenajdete.

Myslíte si, že tato "nová myšlenka" by měla vejít do reálného života, nebo je to nesmysl?
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků