Ve střední a východní Evropě se loni vyrobilo přes 6 mil. aut

Střední a východní Evropa se postupně stává významným hráčem na poli výroby vozů. Za loňský rok se ve státech tohoto regionu vyrobilo necelých 6,2 mil. osobních a užitkových vozů, což představuje nárůst o 18,7 procenta. Celosvětový růst přitom byl pouze 5,5 procenta.

Lídrem v tempu růstu je pak Slovensko a Maďarsko, kde se spustila výroba v nových závodech. Tempo růstu se má však zmírnit, jelikož všechny hlavní továrny jsou již postaveny a česká továrna Hyundai již situaci tolik nezmění. Automobilky se  v daném regionu budou v blízké budoucnosti zabývat spíše navýšením výrobních kapacit současných závodů, ale přímé výstavby zcela nových továren nejsou na pořadu dne.

Blok východní a střední Evropy se tak v současnosti podílí na celosvětové produkci osobních vozů zhruba deseti procenty a na produkci užitkových vozů se podílí zhruba pěti procenty.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků