Ve stovce nejprodávanějších aut Evropy je devět z Česka. Včetně Yetiho

Nejžádanějším evropským automobilem zůstává Volkswagen Golf, přestože si vloni o pár procentních bodů pohoršil.

Přes 52.000 kusů jednotlivého modelu se během loňského roku muselo prodat v zemích Evropy, aby se ten který vůz dostal do žebříčku stovky nejžádanějších automobilů starého kontinentu. Onu stovku v loňském roce uzavřela Dacia Logan, jak vyplývá z údajů zveřejněných na serveru focus2move.com.

Vítězové poločasu: Nejprodávanější auta Evropy od ledna do června

Vítězové poločasu: Nejprodávanější auta Evropy od ledna do června

Do Top 100 se vloni dostalo i devět vozů vyráběných na území České republiky. Pět jich vozí na kapotě znak automobilky Škoda, dva sjíždějí z výrobních pásů továrny Hyundai ve slezských Nošovicích, a dva montují dělníci v závodě TPCA u Kolína.

Nejúspěšnějším českým vozem v pořadí je octavia. Ta si oproti předloňskému osmému místu v roce 2016 o dvě příčky polepšila. Stalo se tak navzdory tomu, že se octavií v Evropě vloni prodalo v meziročním srovnání méně. Konkrétně to bylo 267.770 oproti 269.613 v roce 2016.

Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Nejžádanějším autem v Česku zůstává octavia. I další tři místa patří Škodě

Na devatenáctém místě v Evropě pak skončila fabia, kterých se za loňských dvanáct měsíců prodalo o 1,3 procenta více než ve stejném období roku 2016. Jen o málo horší (na 24.místě) je Hyundai Tucson. Do Top 50 se ještě právě na 50. místě vešla i Škoda Rapid.

Ostatními členy elitní stovky  s českým původem jsou 57. Škoda Superb, 63. Toyota Aygo, 68. Hyundai i30, 96. Citroën C1 a  a 97. Škoda Yeti. Malé škodovácké SUV se ve stovce udrželo, přestože jeho výroba skončila již před řadou měsíců. Tento model ale nejspíše plně nahradí novinka Karoq.

Za skokana roku se dá považovat střední SUV Vokswagen Tiguan. Ten si meziročně polepšil o sedm pozic ze čtrnáctého místa na sedmé. Prodalo se jich 267.669 kusů, což je o 35 procent více než před rokem.

V Česku se letos prodá rekordní množství modelů Mercedes AMG

V Česku se letos prodá rekordní množství modelů Mercedes AMG

Evropským bestsellerem zůstává i těsně před generační výměnou model Volkswagen Golf. Jako jediný se dostal přes hranici půl milionu kusů (546.250), i když si pohoršil o 3,4 procenta. Druhý je se ztrátou téměř sto osmdesáti tisíc kusů Renault Clio, který si naopak oproti roku 2016 o 6,7 procenta polepšil. Za ním následuje Volkswagen Polo. Jeho desetiprocentní propad ovšem ovlivnilo střídání stráží mezi pátou a šestou generací, což je i případ pátého Fordu Fiesta. Tradičně se mezi nejlepšími udržuje japonský crossover Nissan Qashqai.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků