Ve Spojených státech se chystá velká naftová revoluce

55 komentářů

kahuna
20. ledna • 12:29

dovolte mi shrnout celou diskusi:

NAFTA SMRDÍ

BENZÍN VONÍ



nazdar

kahuna
20. ledna • 12:29

dovolte mi shrnout celou diskusi:

NAFTA SMRDÍ

BENZÍN VONÍ



nazdar

Mirek
19. ledna • 20:42

Nema smysl se tady prit o to zda je benzin o par mikrogramu lepsi nez nafta nebo naopak. To jsou diskuze o nicem a v podstate jen umoznuji automobilovemu prumyslu sladke nicnedelani v oblasi alternativnich paliv. Chtejme po vsech vyrobcich auta na lih - vykonnejsi, levnejsi a radove cistsi nez obe zminena paliva. Stavba fabrik na lih se v soucasne dobe rozjizdi pomerne fest i u nas. Ted je na zakaznicich aby takove auto vyzadovali jinak budeme mit lih ale nebudou auta.

Radek Ondrášík
19. ledna • 20:54

Ano, alternativní paliva jsou budoucností, ovšem ne v nynější podobě. Ale to je nekonečná debata. V kostce lze říci, že na výrobu 1 litru lihu je třeba více energie, než kolik poté daný litr lihu vyprodukuje při spalování. Takže ano, jezdit na lih je lepší, ovšem při jeho výrobě se spotřebuje více energie, než se získá, což je problém. Takže vyrobíme 1 litr ekologického lihu, ale spálíme na to 2 litry ropy, která se nejen spotřebuje při hospodaření, ale také na výrobu strojů, závodů atd. Takže ani ten lih není nijak skvělý.

Mirek
20. ledna • 19:52

Ale neverte tomu. To tvrdi studie placene naftovou lobby. Vyrobni cena 1L lihu je dnes v podstate stejna jako vyrobni cena 1L benzinu. Pokud by 1L lihu spotreboval ke sve vyrobe 2L ropy nemohl by stat stejne. Mluvim o nedotovanych cenach. Funguje to dnes jiz v mnoha zemich. Znama Brazilie, Svedsko ale i Velka Britanie. Pracuju v projekcnich firme a po cele CR se horecne pracuje na stavbe nekolika lihovaru, ktere budou spusteny v prubehu roku. Takze lih bude, ale kde jsou auta?!!

kruch
19. ledna • 18:17

Jak to funguje, to ty automobilky presvedcily tamni site cerpacich stanic at si sezenou a zacnou prodavat kvalitni naftu, aby ony mohly prodavat naftaky, aby si je lidi kupovali aby meli mensi spotrebu a min u cerpacek utraceli?

DVD
19. ledna • 17:53

Když čtu vaše názory jak hájíte diesely tak je mi nějak divně, nejvíc mě dostala věta "NAFTA je palivo budoucnosti!!!!" kterej osel tohle může říct? Bohužel má pravdu... každej hňup dneska prahne po naftáku, chápu že je nízká spotřeba a dobrej zátah i v nízkejch otáčkách dobrej, ale nafta je svinstvo a mělo by se od ní začít spíš upouštět než jí zdokonalovat, všimli ste si někdy jak šel hrozně dopředu vývoj Dieselů a zastínil Benzíny, když to tak vemu tak až na pár značek VW a Alfa(FSi JTS),je jich víc, benzíny skoro nikdo nezdokonaluje a věnuje se jen traktorum Pohlazení po duši je že některý automobylky začínaj s Hybridama(benzínovejma) a je mi zle z automobilek co hybrid spojujou s dieselem. nechi se jednou probudit a zjistit že Benzínovej motor je jen zbožnej sen a všechno co kolem projede smrdí sazema

Cynik
19. ledna • 15:29

Amerika ucinila dlasi krok smerem k civilizaci a konecne zacne nabizet kvalitni naftu, takze palivo budoucnosti se bude konecne moci rozsirit i v teto zemi.




(zacpete si usi a zavrete oci, protoze tady to bude velmi explozivni)

Haya
19. ledna • 16:13

palivo budoucnosti....

Cynik
20. ledna • 0:14

Skoda, myslel jsem, ze vyprovokuji poradny flame. Asi byl ten muj prispevek az moc stupidni

Mac2
19. ledna • 10:59

No to je tady naráz odpůrců ropáků . Když amíci povolí vozit jen ropáky s EURO 4 a DPF, tak si vzduch ve srovnání s vysokoobjemovýma benzínama určitě nezhorší.
Oktávky smrdí hlavně proto, že každý druhý moula si to neodborně přečipuje a neštěstí je na světě. Nový diesel v koloně skoro žádné saze nevypouští, protože v koloně jede na nízký výkon. Saze se tvoří hlavně při plném zatížení motoru.

Dusan
19. ledna • 12:51

Omyl i Euro 4 ropak se vsema filtrama co existuji ma horsi emise nez soucasny americky nebo i evropsky benzinovy osmivalec. Diesely v nasich ulicich jsou hezkou ukazkou evropskeho korupcniho prostredi.
Jinak v tech USA to nebude tak zhave. Nikdo nemluvi o zmekcovani limitu, naopak se planuje prebrani kalifornskych brutus limitu pro zbytek USA. Diesely klidne nasadit evropsti vyrobci mohou, akorat bude docela drina ty s nimi limity splnit.

Radek Ondrášík
19. ledna • 13:08

To ovšem není tak zcela pravda. Kalifornské emisní limity nejsou nijak přísné, to se jen tak povídá. Hlavním důvodem, proč jsou v některých státech zakázany naftové vozy, je to, že tamní nafta má velký obsah síry a tak evropské a de facto i ostatní naftové motory z Japonska atd. vykazují při jejím použití špatné emise. V říjná tohoto roku se začne i v USA prodávat nafta s velmi nízkým obsahem síry a pokud se toto stane, tak v ten moment i nynější naftové motory Euro4 začnou plnit i kalifornské emisní normy a co více, díky velmi nízkému obsahu CO2, které je na úrovní hybridních vozů benzín-elektro budou moci nárokovat i slevu na daních za ekologický motor, protože tato úleva je odvozena od výše emisí CO2. Takže i pokud se přeberou emisní limity z Kalifornie do zbytku USA, ale začne se prodávat nafta evropských parametrů, s nízkým obsahem síry, tak pak budou naftové motory Euro4 s FAPem plnit tyto limity. Takže to povědomí o tvrdosti emisních limitů v Kalifornii všeobecně neodpovídá realitě.

Votrapa
19. ledna • 13:44

Díky radku, konečně někdo kdo má mozek. Miluju tyhle odborníky na celej svět, co byly nejdál v Hrušovanech nad jevišovkou. Ano, pokud navštívíte v USA velké město, jen málokdy zahlídnete auto starší 7-8 let. Stačí ale zajet víc na venkov a situace je naprosto opačná. A pokud si někdo myslí, že deset let starej osmiválec má menší emise než moderní diesel s FAP, pak mi nezbývá než mu doporučit použít google.
Chápu že pro Skylina a Dušana je oktávka vlhkým snem, který musí protlačit do každé diskuze, ale normální lidé ví, že existují u jiné značky s kvalitnějšími motory.
A hlučnost? Nenechte se vysmát - moderní "ševelící" šesti a víceválce jsou super, ale tak to je tak asi posledních 5-7 let. Když jsme projížděli trosky route66, často se nedalo poznat, jestli nás předjíždí harley, nebo oldies pickup s osmiválcem.
 

Skyline
19. ledna • 13:54

Ja zas miluju votrapy, co nebyli ani v tech Hrusovanech a "ochcafka f metle f tedeicku" uz neni jen jejich vlhkym snem, ale ruzovou smradlavou realitou.
 
Nekdy si rikam, jestli jsou priznivci ropaku vazne takovi idioti, nebo jestli je u nas tak vysoky pocet lidi, trpicich poruchou cichu. Votrapum preju hodne usetrenych penez na nafte, protoze az nam krachne zdravotnictvi, bude lecba rakoviny hodne draha a ty prachy se budou hodit. Skoda, ze nemocni nebudou jen majitele ropaku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Votrapa
19. ledna • 14:25

Koukam ze už nevis o čem je clanek. Zkusim ti to pripomenout - o tom, ze se do usa budou vozit auta s naftovými motory. Nikde v článku nebylo o oktávce ani slovo (dokonce ani o koncernu vw). Chápu že po ni po ni podvědomě toužíš, ale prosímtě neobtěžuj s tím ostatní.
A ty další kecy snad ani nemá cenu řešit. Ano, osm let staré nafťáky smrdí, pět let staré nafťáky  jsou hlučné, ale moderní motor je o něčem jiném. Až doposud měla nafta 2 problémy  - částice a NOx. To první řešej filtry, druhý speciální aditiva (plánuje je už bmw nebo, mb). Chápu že jako pro správnýho vidláka pro tebe končí svět škodovkou, ale zkus si jednou vzít sváteční montérky a jít se podívat třeba do autosalónu bmw, mb nebo jaguáru. Pokud budeš dál tvrdit že třeba ten naftovej šestiválec v jagu je hlučnej, doporučím ti návštěvu ušního...
FYI: ve státech jsem byl. Možná déle než mi to bylo milé (a projel jsem skoro komplet středozápad)

Skyline
19. ledna • 15:15

Jezisi, to se mi snad zda.
 
Takze po lopate, Votrapo:
V clanku opravdu nebylo ani slovo o oktavce (mas dobry postreh, nikdo jiny si toho nevsiml), ale v ramci diskuse o ropacich jsem si vzpomnel na svuj vlastni zazitek, stary sotva par hodin a tak jsem ho zminil ve svem prispevku. Mas s tim nejaky problem?
 
Po oktavce podvedome opravdu netouzim, najezdil jsem s TDi i 1.8T dost na to, abych si udelal obrazek o jejich vlastnostech (chapu, ze kdyzs v ni nikdy nejel, nemuzes mit prakticke zkusenosti, ale nechapu, proc te tak irituje, ze je ostatni maji). No ale asi po ni touzis sam a tak si tady hojis mindraky, no jen si posluz.
 
8 let stary naftak smrdi, 5 let stary naftak smrdi a 1 rok stary naftak smrdi. Udelej pro nas neco a bez si cuchnout treba k tomu 320d, at tady ze sebe nedelas vola.
 
Kdyz uz zacals o tom hluku, tak na usni muzes vyrazit treba hned - takova ropna V6 je sice v interieru odlhucnena dobre, ale kdyz vedle me na svetlech stoji Allroad, neuslysi tech chrochtot snad jen nejakej Votrapa.
 
FYI: je mi to uplne jedno, ja tam byl taky, no a co? Pan Broza tam byl, vetsina spoluzaku z vejsky tam byla - nejak vidim jen tebe, jak tady machrujes a ostatnim vykladas, ze je oktavka jejich vlhkym snem a ze byli nejdal v Hrusovanech. Nemuzes se divit, ze reakce jsou takove, jake si zaslouzis.

Votrapa
19. ledna • 19:52

 V clanku opravdu nebylo ani slovo o oktavce (mas dobry postreh, nikdo jiny si toho nevsiml), ale v ramci diskuse o ropacich jsem si vzpomnel na svuj vlastni zazitek, stary sotva par hodin a tak jsem ho zminil ve svem prispevku. Mas s tim nejaky problem?
Jsem rád žes uznal že tvoje reakce byla Off topic a děkuji bohu že sis nevzpoměl na nějaký zážitek z dětství a nemínil ho ve svém příspěvku.
Po oktavce podvedome opravdu netouzim, najezdil jsem s TDi i 1.8T dost na to, abych si udelal obrazek o jejich vlastnostech (chapu, ze kdyzs v ni nikdy nejel, nemuzes mit prakticke zkusenosti, ale nechapu, proc te tak irituje, ze je ostatni maji).
Hmm, tak tomu nerozumím - když po ní netoužíš, proč ji cpeš do svýho skoro každýho svýho příspěvku?
8 let stary naftak smrdi, 5 let stary naftak smrdi a 1 rok stary naftak smrdi. Udelej pro nas neco a bez si cuchnout treba k tomu 320d, at tady ze sebe nedelas vola.
Smrdí stejně jako 320 v benzínu.
Kdyz uz zacals o tom hluku, tak na usni muzes vyrazit treba hned - takova ropna V6 je sice v interieru odlhucnena dobre, ale kdyz vedle me na svetlech stoji Allroad, neuslysi tech chrochtot snad jen nejakej Votrapa.
Tak už jsem tě odhalil - ty nemáš komplex ze škodovku, ale celýho VW... Nechápu proč sem pořád cpeš VW? Seš na ně nějakej ujetej? Máš doma nad postelí plakát Golfu a Tatínek jezdí v Pasatu f tédéíčku? Nebo snad máš pocit že VW je nejlepší? Prober se... když vedle tebe bude stát 330D, tak neuslyšíš nic, to samý s HDi nebo TDCi.
FYI: je mi to uplne jedno, ja tam byl taky, no a co? Pan Broza tam byl, vetsina spoluzaku z vejsky tam byla - nejak vidim jen tebe, jak tady machrujes a ostatnim vykladas, ze je oktavka jejich vlhkym snem a ze byli nejdal v Hrusovanech. Nemuzes se divit, ze reakce jsou takove, jake si zaslouzis.
Tak si to shrňme - článek byl o dovozu boomu nafťáků v USA. Ty sis na něco vzpoměl a zamotals do toho oktávku, paks přidal nějaký bláboly o rakovině. O oktávce ani VW nebylo v článku ani slovo, a tu blbost o rakovině (a emisích obecně) ti vyvrátili 2 lidi nade mnou. Ještě chceš něco dodat? Nějakej další zážitek s oktávkou nebo snad z toho dětství?

Skyline
20. ledna • 9:09

Votrapo Votrapo, na to ani nema smysl reagovat, proste se vzpamatuj a precti si tu diskusi jeste jednou. Nikdo nic nevyvratil, to byl jen tvuj mylny dojem. A co mas porad s tim detstvim? Tatinek te znasilnoval, nebo co to sem porad motas? No hlavne, ze uz vime, jakej ses king, zes projel stredozapad a ze nerozeznas podle smradu 320d od 320i, coz povazuju za dost pokrocile stadium poruchy cichu. Blbost o rakovine? No neboj, jednou ji treba dostanes sam (nebo nekdo z rodiny) a pak mozna taky zagooglujes a zjistis, ze ty tiche, kultivovane a vonave naftaky se na tom podilely merou vetsi, nez ti tvuj soucasny rozhled dovoluje pochopit.

Cynik
20. ledna • 11:57

Skyline, precti si to po sobe a bez si kleknout do kouta. Tohle vazne nepochopim, jak nekdo muze pod anonymnim nickem na internetu ventilovat takovou nenavist, zast a zlobu, jako ty.

Skyline
20. ledna • 14:09

Tak jsem si to precetl a za Votrapou do kouta vazne nepujdu. Na muj prispevek se reagovat neobtezoval, ale zacal se do me zcela off-topic navazet uplne nekde jinde. Nevidim duvod, proc bych mel reagovat nejak jinak. Jestli si mysli, ze je king, kterej byl v Americe a ja nejakej luzr, kterej byl tak leda v Hrusovanech, snici o koktavce, tak at si to klidne mysli. Ale pokud to bude tahat na forum, budu se branit, s tim musi pocitat. Spis me prekvapuje, ze to nevidis ty.

kosch
19. ledna • 14:46

no tak napřed doporučuji aby jsis k tomu ušímu zašel sám, neboť ten 2.7D v Jaguaruj je jak hlučný tak nekultivovaný, sice to nedi TDI pochopitelně, ale dehtové projevy prostě nezapře, porovnávat s klasickými benzíny Jaguaru ani nemá smysl...

Votrapa
19. ledna • 19:41

Hlučnej a nekultivovanej? Hmm, tak mě se zdál kultivovanej a tichej, mejm 4 známejm co se s ním svezli také, dobře ho hodnotili i v Ac, ale pro tebe je "jak hlučný tak nekultivovaný".
Holt máme asi každej jiný měřítka a uši. Ty denně jezdíš s eskovou 500kou, takže pro tebe je to traktor... Holt mám smůlu. Apoň že si uznal že je lepší než 1,9 tdi.

Radek Ondrášík
19. ledna • 14:07

CO
nafta 0,5 - benzin 1,0

NOx
nafta 0,25 - benzin 0,08

HC
nafta x - benzin 0,1

PM
nafta 0,0025 - benzin x

S tím, že CO (Oxid uhelnatý) je velmi škodlivý a nebezpečný. NOx také, HC podporuje tvorbu smogu a je karcinogenní, PM - pevné částice jsou jasné.

Když se na to tedy dívám, tak u CO jsou přísnejši limitiy u nafty, u NOx u benzínu, HC se u nafty neřeší samostatně, ale pouze v návaznosti s NOx, kde může být emisní hodnota HC+NOx pouze 0,3, což je v součtu přísnější u benzínu, a u PM není benzín omezen, to bude až od Euro 5.

V součtu lze tedy říct, že nové normy Euro4 jsou si pro benzín i naftu vyrovnané. U přímo nebezpečných emisí jako je CO a NOx a HC je to +- stejné. Opět tedy neplatí, že nové naftové motory jsou proti novým benzínovým extrémně škodlivé, nejsou. Záleži na tom, jakou sloučeninu chcete sledovat, ale celkově je to opět plichta. Pokud bychom porovnávali ale benzín Euro3 a naftu Euro4, pak benzín prohrává.

Doufám, že nebudu v této diskusi brán za extrémního zástupce naftových motorů, protože obecně jsem brán ve zdejších diskusích jako jejich odpůrce, ale je třeba držet se přímých faktů a nejen pocitů.

Pro ty, kteří nevědí, co jednotlivé plyny dělají uvedu malý souhrn.

* Oxid uhelnatý (CO) - Váže se na krevní barvivo a blokuje přenos kyslíku krví. Nejcitlivějším orgánem na nedostatek kyslíku je mozek.
* Oxidy dusíku (NOx) - Některé z těchto oxidů způsobují již při malých koncentracích pocit dušení a nucení ke kašli. Na černou listinu sledovaných škodlivých látek se ovšem oxidy dusíku dostaly zejména kvůli významnému podílu na tvorbě tzv. letního smogu. Pro letní smog jsou typické především zvýšené koncentrace přízemního ozónu (O3), který je pro člověka jedovatý. Oxidy dusíku přispívají k chemické reakci, při níž ozón vzniká. Za jistých klimatických podmínek (teplé slunečné počasí a bezvětří) je tvorba tohoto smogu nejvýznamnějším negativním dopadem emisí na životní prostředí. Takové podmínky panují např. v Kalifornií, proto se někdy používá označení "kalifornský smog".
* Nespálené uhlovodíky (HC) - Některé skupiny uhlovodíků dráždí sliznici a oči. Také podporují tvorbu jedovatého ozónu. Uhlovodíky jsou tedy významnou složkou při vzniku letního smogu. Navíc některé skupiny uhlovodíků mohou být karcinogenní.
* Pevné částice (PM) - Vznikají nejčastěji při provozu vznětových motorů. Jedná se zejména o pevný uhlík ve formě sazí. Saze mohou být nosičem rakovinotvorných látek, které se po vdechnutí usazují v plicních sklípcích. Pevné částice jsou též hlavní příčinou výskytu tzv. zimního smogu, typického pro inverzní charakter počasí v zimních měsících. Jedná se většinou o směs kouře a mlhy. Zimní smog se také projevuje zvýšenými koncentracemi oxidů dusíku.
* Oxid uhličitý (C02) - Není přímou škodlivinou, proto není legislativně omezen. Avšak přispívá k tvorbě tzv. skleníkového efektu, který má za následek globální oteplování Země.

pinda
20. ledna • 13:11

Konečne to tady někdo nekomu nandal.....super

Dusan
19. ledna • 18:40

Nemate v zadnem pripade pravdu, "že nové normy Euro4 jsou si pro benzín i naftu vyrovnané". Sel jste na to sice peknou ukazkou selskeho rozumu, ale bohuzel ten vzdy neplati. Takze abych vse uvedl na pravou miru:

Problem je, ze jste se nezaobiral velice podstatnou casti celeho problemu a to sice v jakem mnozstvi je ktera skodlivina nebezpecna. Pak byste totiz nemohl napsat nesmysl "že CO (Oxid uhelnatý) je velmi škodlivý a nebezpečný" nebo ze CO je "primo nebezpecna skodlivina". Je totiz treba rici, ze vami popisovane problemy s oxidem uhelnatym, tedy poskozeni mozku nedostatkem kysliku, respektive nedostatek kysliku obecne nemohou za beznych okolnosti nastat at uz bude motor CO produkovat kolik bude. Pokud motor nebezi v uzavrenych prostorech jako je garaz, nebo neni CO zavaden z vyfuku rovnou do kabiny (pomerne oblibena metoda sebevrazdy), neni mozne aby dosahnul takove koncentrace kdy by primo ohrozoval zdravi! Oproti tomu zejmena pevne castice nebo ruzne zbytkove uhlovodiky obzvlaste aromaty jsou silne karcinogeny a jako takove mohou poskodit zdravi cloveka jiz pri velmi minimalnim koncentraci ke ktere dochazi na spouste mist se silnejsi automobilovou dopravou.

Pepa
20. ledna • 13:15

Tebe nezabije nafta,ale tabák tak pomlč

Radek Ondrášík
19. ledna • 18:56

To máte jistě pravdu, ovšem je také třeba říct, že v normě Euro4 nemají benzíny omezeny množství pevných částich, chcete-li sazí. Ovšem za 3 roky, až vstoupí v platnost Euro5, tak i benzínové motory budou mít toto omezeny a to stejně jako naftové motory, takže pak i v tomto bodě budou naftové motory stejné čisté, jako benzínové. Ono zase říkat, že benzínové motory neprodukují pevné částice je blbost. Takže znovu opakuji, že ty dramata, které se uvádějí nejsou tak dramatické, jak o nich někteří hovoří.

Strom
19. ledna • 17:37

PM ma byt 0.025 g/km. Hodnoty jsou to pekne, ale kdyz porovnavam realne hodnoty u srovnatelneho motoru, tak je to trochu o necem jinem viz. http://www.eltonfleet.co.uk/pdf/206sw.pdf
benzin 1.4/55 kW vs. diesel 1.4 HDI/ 50 kW.
CO2 154 vs. 120 benzin produkuje 1.3 x vice CO2
CO 0.395 40% normy vs. 0.255 50 % benzin 1.55 x vice CO
NOx 0.041 50 % vs. 0.205 80 % benzin produkuje 5 x mene NOx !!!
PM diesel 0.017
Jinak pro 1.6 HDI s FAP je PM 0.001 a CO 0.043 !!!

Radek Ondrášík
19. ledna • 17:50

Sam na názorném příkladu vidíte, že to v praxi je tak +- vyrovnané, v něčem je na tom lépe nafta v něčem benzín. Já to nepsal pro to, abych obhajoval naftové motory, ale pouze proto, aby si již někteří konečně uvědomili, že ty "strašné" emise, jak zde píšou u naftových motorů, zas tak strašné nejsou.

Strom
20. ledna • 10:41

Na nazornem prikladu vidim jen jedno. Diesel bez FAP plni EURO4 tak s 20 % rezervou, zatimco benzin s 50%. Da se predpokladat, ze EURO5 bude mit polovicni hodnoty proti EURO4. Takze se da rici, ze tenhle 8v benzin je splnuje uz dnes!!!
Jina vec je metodika mereni emisi. Zajimavy pohled na tuto problematiku nabizi Ecotest 2004, ve kterem se snazili simulovat podminky realneho provozu a kde se vetsina naftovych motoru umistila na chvostu zebricku.
http://news.auto.cz/main.php?article=1962
 

Dusan
19. ledna • 18:44

Jak jsem jiz napsal, pokud se budete delsi dobu prochazet po Namesti Republiky, tak to co vas zabije nebude oxid uhelnaty nerkuli uhlicity, ale aromaticke uhlovodiky nebo saze.

Cynik
20. ledna • 12:00

Nebo cikani

asimov
19. ledna • 13:30

Asi přestanu dýchat, dostanu pak slevu na daních CO2 je zrovna to, co mě trápí asi tak nejméně.

jiri
19. ledna • 13:19

Odvozovat cistotu motoru dle emisi CO2

Sodoma v komore

Skyline
19. ledna • 13:57

To nevis, ze CO2 je to nejjedovatejsi, co emise spalovaciho motoru obsahuji? Myslim, ze by se to melo uplatnit i na lidi - zmerit emise CO2 v jednom vydechu, vypocitat prumerny pocet vydechu denne a pak uz jen pekne platit!

Skyline
19. ledna • 12:46

To si jako myslis, ze ten tvuj "vysokoobjemovy" benzin nekdo nahradi malym ropakem? Ehm...

kruch
19. ledna • 12:44

Treba budou amici taky chipovat

Jim
19. ledna • 12:29

ti odpůrci dieselů to vše přílíš nafukují... ani nemá smysl jim argumentovat...

traktorista
19. ledna • 13:32

To ani nemusíš, ty oblaka sazí jsou viditelná a těžko okecatelná.

traktorista
19. ledna • 9:57

To budou amíci čučet jako vrány, až nějaký TDI-CDI-DCI deviat ohulí svůj moderní dieselový agregát, ty oblaka rakovinotvorných částic a odporně čpící zápach. Možná by to chtělo pořádat ozdravné zájezdy do Legerovy na semafory a při rozjezdu TDI popelnic z hluboka dýchat a natáčet na video ty oblaka svinstva.

Skyline
19. ledna • 8:06

Je az neuveritelne, ze zeme, ktera podporuje hybridy a ciste motory si tam necha po vzoru socialisticke EU nacpat smradlave ropaky. Docela by me zajimalo, kdo kvuli tomu lobboval. Prvni se bude divit Kalifornie, kde se podarilo diky nejdrsnejsim omezenim v cele zemi zpomalit zhorsovani ovzdusi. A ted ropaci?
 
Zrovna rano jsem jel za oktavii TDi, takze ke slovu se dostal vnitrni okruh, ktery potrebuju zasadne u ropaku + pri jizde za S120 nebo Favoritem (a vyjimecne za nejakym vrakem typu orezly Kadet). No asi ma rakovinu malo lidi, tak je potreba ji trochu podporit a ropaci jsou k tomu vhodny prostredek.

QX
19. ledna • 23:22

S tou rakovinou jsi trefil ten pomyslny hrebicek na hlavicku - lidi se porad divi, jak je to mozne, ze pocet techto onemocneni roste a pritom za to z velke casti muzou ty dehtacky srace ... ale co, hlavne ze se jede za levno, lidsky zdravi je na druhym miste ...
 
  

Ignorek
19. ledna • 9:10

Naprostý souhlas. Za málokterým nafťákem se dá jet bez vnitřní cirkulace.  Je to HNUS.

limach
19. ledna • 8:37

No až budou muset ti kluci tlustí američtí skousnout ranní vibrace okenních tabulek když jim soused ráno začne startovat brikreťáka před domem nebo snášet neustále zamlžená okna svého dodge z důvodu trvale zapnuté vnitřní cirkulace vzduchu v zácpách, pak bude možná pozdě na to chtít se ptát - co jsme to tehdy okolo roku 2006 dopustili.

Haya
19. ledna • 10:56

g*d*
19. ledna • 8:25

"Je az neuveritelne, ze zeme, ktera podporuje hybridy a ciste motory" neni schopna prijmout Kjotsky protokol.
to je dosti smutne rekl bych............

Skyline
19. ledna • 10:26

A jak to souvisi s ropaky? Kjotsky protokol se Amikum nechce podepisovat predevsim kvuli prumyslu. Navic je to naprosto irelevantni, je to jako prisne trestat paleni sucheho listi a pak povolit paleni pneumatik.

4x4
19. ledna • 9:44

a este smutnejsie je ze ti co Kjoto podpisali ho nedokazu splnit ale na papiei im to vyzera dobre  vid Spanieli narast emisii nejakych 35% ,Taliani  nejakych 19  % Nemci nejakych 13% za poslednych par rokov

Martin Kalenda
19. ledna • 18:39

USA nechtej podepsat Kjotsky protokol z uplne jinych duvodu, doporucuji projit internet a doplnit si znalosti

Haya
19. ledna • 7:59

no co, přetechnizované moderní diesely s průměrnou výdrží a s nadprůměrným počtem potencionálních poruch se holt více hodí do naší konzumní společnosti 

tuky
19. ledna • 0:25

malokto vsak vie, ze v severnej amerike su miozerne diesle - VW 1.9TDI je peknych par rokv pozadu za EU 1.9TDI; 2.8TD od VM-motori v jeepoch nie je zrovna konkurencia pre nemecke motory. Jedine poriadne diesle su v MB (320CDI [E-klasse]) a smartoch [3-valec (na snehu pri -30 a 2m snehu vyzera dost smiesne...)].
Diesle od americkych vyrobcov su na smiech - v 'civilnej' kategori stoji za zmienku iba maly [I6] Cummins v Dodge, Ford mal problemy s palivovym manazmentom u 6.0TDI [7.3 bol moc tazky a nemal dostatocny vykon] (ford nevyraba diesle - ma kontrakt s inym vyrobcom); GM diesle mali vzdy problemy s hlavami valcov.
// spotreba dieslov nie je zase az tak vzdialena spotrebe small block benzinakom
// osobne som zastanca dieslov, ale na severoamericke pomery vidim ako vhodnejsiu volbu benzin [nielen kvoli emisiam]

Jeniik
19. ledna • 12:20

GM a problemy s hlavama valcu se snad tykaji jen prvotiny 350 cui, ne?

Caddy
19. ledna • 0:14

viz titulek...

kdo se prá?
19. ledna • 16:52

na auto.cz je taky takovej amerikanifil jako ty, říká si Lonestarstate.............

Doporučujeme

Články odjinud