CT-1 má ve standardním městském režimu šířku rovný metr a maximální rychlost 40 km/h, ale v módu Performance se kola vysunou více do stran a šířka vzroste na 1,4 metru. To dodá vozu na stabilitě, takže může upalovat až devadesátkou. Zdroj: City Transformer

CT-1 má ve standardním městském režimu šířku rovný metr a maximální rychlost 40 km/h, ale v módu Performance se kola vysunou více do stran a šířka vzroste na 1,4 metru. To dodá vozu na stabilitě, takže může upalovat až devadesátkou. | Zdroj: City Transformer

Pohání ho dva elektromotory, každý se 7,5 kW. Na 50 km/h zrychlí za pět sekund a na jedno nabití zvládne ujet až 180 kilometrů. Zdroj: City Transformer

Pohání ho dva elektromotory, každý se 7,5 kW. Na 50 km/h zrychlí za pět sekund a na jedno nabití zvládne ujet až 180 kilometrů. | Zdroj: City Transformer

Dobíjení z nuly na 80 procent kapacity zabere pouhou půlhodinu. Celkem váží 590 kilogramů, z čehož tvoří 140 kg baterie. Zdroj: City Transformer

Dobíjení z nuly na 80 procent kapacity zabere pouhou půlhodinu. Celkem váží 590 kilogramů, z čehož tvoří 140 kg baterie. | Zdroj: City Transformer

Výrobce se také chlubí jeho technickou jednoduchostí. Zatím co klasický vůz se spalovacím motorem má okolo 25.000 součástek a elektromobil zhruba osm tisíc, CT-1 se skládá jen z 1500 dílů. Zdroj: City Transformer

Výrobce se také chlubí jeho technickou jednoduchostí. Zatím co klasický vůz se spalovacím motorem má okolo 25.000 součástek a elektromobil zhruba osm tisíc, CT-1 se skládá jen z 1500 dílů. | Zdroj: City Transformer

Výroba má být spuštěna za dva roky, předobjednat se dá již nyní za zálohu 150 euro (3700 Kč), cena kusů z úvodní série je stanovena na 12.500 euro, čili zhruba 300.000 Kč. Zdroj: City Transformer

Výroba má být spuštěna za dva roky, předobjednat se dá již nyní za zálohu 150 euro (3700 Kč), cena kusů z úvodní série je stanovena na 12.500 euro, čili zhruba 300.000 Kč. | Zdroj: City Transformer

City Transformer CT-1 Zdroj: City Transformer

City Transformer CT-1 | Zdroj: City Transformer

City Transformer CT-1 Zdroj: City Transformer

City Transformer CT-1 | Zdroj: City Transformer

City Transformer CT-1 Zdroj: City Transformer

City Transformer CT-1 | Zdroj: City Transformer

Pohání ho dva elektromotory, každý se 7,5 kW. Na 50 km/h zrychlí za pět sekund a na jedno nabití zvládne ujet až 180 kilometrů. Zdroj: City Transformer
Dobíjení z nuly na 80 procent kapacity zabere pouhou půlhodinu. Celkem váží 590 kilogramů, z čehož tvoří 140 kg baterie. Zdroj: City Transformer
Výrobce se také chlubí jeho technickou jednoduchostí. Zatím co klasický vůz se spalovacím motorem má okolo 25.000 součástek a elektromobil zhruba osm tisíc, CT-1 se skládá jen z 1500 dílů. Zdroj: City Transformer
Výroba má být spuštěna za dva roky, předobjednat se dá již nyní za zálohu 150 euro (3700 Kč), cena kusů z úvodní série je stanovena na 12.500 euro, čili zhruba 300.000 Kč. Zdroj: City Transformer
8
Fotogalerie

Ve městě úzké, na okresce široké: Mikroauto CT-1 je skutečný Transformer

Aktivní prvky jsou u moderních aut celkem obvyklé, ale aby vůz měnil šířku? To jsme tu ještě neměli.

Mikroauta mají být budoucností městské mobility. Ve velkých evropských metropolích jsou sice stále ve výrazné menšině oproti klasickým vozům, ale vzpomeňte si na původní Smart. Majitelé na něj dodnes nedají dopustit. Miniautíčka na kratší přesuny nebo pro sdílené služby zažívají velký boom a jednou z posledních novinek je model CT-1 od společnosti City Transformer, který se představil na autosalonu v Paříži.

Ten přichází se zajímavou technickou vychytávkou, která řeší klasický problém vozidel této kategorie. Většinou bývají úzká, aby se protáhla městskými uličkami a dobře se s nimi parkovalo. Ale nemůžete s nimi dost dobře, rychle a bezpečně projíždět zatáčky v rychlejších úsecích nebo i mimo intravilán. CT-1 má ve standardním městském režimu šířku rovný metr a maximální rychlost 40 km/h, ale v módu Performance se kola vysunou více do stran a šířka vzroste na 1,4 metru. To dodá vozu na stabilitě, takže může upalovat až devadesátkou.

Pohání ho dva elektromotory, každý se 7,5 kW. Na 50 km/h zrychlí za pět sekund a na jedno nabití zvládne ujet až 180 kilometrů. Dobíjení z nuly na 80 procent kapacity zabere pouhou půlhodinu. Celkem váží 590 kilogramů, z čehož tvoří 140 kg baterie, výrobce se také chlubí jeho technickou jednoduchostí.

Zatímco klasický vůz se spalovacím motorem má asi 25.000 součástek a elektromobil zhruba osm tisíc, CT-1 se skládá jen z 1500 dílů. Výroba má být spuštěna za dva roky, předobjednat se dá již nyní za zálohu 150 euro (3700 Kč), cena kusů z úvodní série je stanovena na 12.500 euro, čili zhruba 300.000 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud