Evropská klasika stále žije na druhé straně planety. Dostala novou tvář a bezemisní pohon.
V devadesátých letech minulého století šlo o všudypřítomnou dodávku nejen na českých silnicích a i když jich dnes už moc nepotkáte, v jiných částech světa se vyráběla a stále vyrábí dodnes. Kořeny druhé generace Fordu Transit sahají až do roku 1986, v letech 1992 a 1994 prošla facelifty a na starém kontinentu ji nahradila třetí generace až v roce 2000. Kromě belgického Genku a britského Southamptonu se vyráběla také v Bělorusku, Turecku, Vietnamu a od roku 1997 také v čínském Nan-Čchangu.
Tamní produkce s modrým oválem ve znaku skončila v roce 2016, ale již roku následujícího začala vznikat licenční dodávka pod názvem JMC Teshun. Zezadu a z boku v ní jasně poznáte starý Transit, vše za A sloupky je původní, vůz ale dostal novou příď se světly po vzoru starších S-Maxů nebo Galaxy. Stále jde o užitečný kus techniky s přepravní kapacitou 7 až 11 krychlových metrů, pohon zajišťuje naftový motor s objemem 2,8 litru a 91 kW (124 k).
Nyní se představuje elektrická verze Teshunu s 65kWh baterií a elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) s točivým momentem 320 Nm. Oficiální dojezd dle čínského cyklu CLTC činí 300 kilometrů, podle NEDC má jít o 320 km. To by dle přibližného přepočtu na přísnější WLTP znamenalo zhruba 280 kilometrů. Při jízdě stabilní rychlostí výrobce slibuje dokonce až 500 kilometrů. Baterie se prý dá nabít na 80 procent kapacity za 40 minut, ale JMC neuvádí počáteční stav.
Náklad vyobrazeného modelu může vážit 1225 kilogramů. K dostání mají být vedle dodávky i osobní verze s více sedadly, pick-upy, verze s delším rozvorem i vysokou střechou. A pokud vás zaujaly reflexní nálepky na kapotáži - ty jsou u čínských užitkáčů všech druhů povinné.