První generace „tétéčka“ dozrála v zajímavý youngtimer. Jeho oblé tvary umí na silnici ohromit i v dnešní době.
Vývoj první generace kupé TT začal v roce 1994 v designérském studiu Audi v Kalifornii. Podepsáni pod ním jsou Freeman Thomas, J Mays a Peter Schreyer, o interiér se zase postaral Martin Smith. Koncept se objevil v roce 1995 ve Frankfurtu a veřejnost skutečně ohromil, jeho tvary byly neotřelé, design odvážný a navíc k němu byla dostupná ta správná koncernová technika – platforma PQ34. Název odkazuje na závodní NSU TT z šedesátých let. Sériové kupé dorazilo na trh v říjnu roku 1998, roadster v srpnu 1999.
První verzi poháněl 20V přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, dosahoval výkonu buď 132 kW nebo 165 kW, přičemž u slabší verze jste si mohli objednat haldexové quattro a k té silnější bylo automaticky. V roce 2003 přibyl do nabídky šestiválec VR6 3.2 o výkonu 184 kW. Během výroby se pak objevily další verze čtyřválce, naladěné na 110, 120, 140 nebo 177 kW. Výroba první generace běžela do roku 2006, ta druhá vznikala v letech 2006 až 2014 a příběh modelu TT se uzavřel koncem roku 2023 s ukončením výroby třetí generace.
U české firmy Engine je nyní na prodej moc pěkný kousek první generace z roku 2000. Pod kapotou má silnější verzi motoru 1.8 Turbo se 165 kW, spojenou s pohonem všech kol quattro. Vůz německého původu byl do sbírky Engine zakoupen v roce 2019, dostalo se mu náležité péče, je zcela bez koroze, bez nehod a s původním stříbrným lakem. Najeto má jen 78.868 km.
Z výbavy stojí za zmínku například centrální zamykání, elektrická okna, tempomat, výškově stavitelná vyhřívaná sedadla, ESP, rádio a klimatizace. Cena činí 19.900 eur, což je v přepočtu asi půl milionu korun. Nejlevnější kusy v ČR sice koupíte za méně než sto tisíc, mají ale najeto okolo čtvrt milionu kilometrů.