Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine

Audi TT | Zdroj: Engine

Audi TT Zdroj:  Engine
Audi TT Zdroj:  Engine
Audi TT Zdroj:  Engine
Audi TT Zdroj:  Engine
52
Fotogalerie

V Česku je na prodej původní Audi TT v dokonalém stavu. Stojí dost, ale hezčí u nás nenajdete

První generace „tétéčka“ dozrála v zajímavý youngtimer. Jeho oblé tvary umí na silnici ohromit i v dnešní době.

Vývoj první generace kupé TT začal v roce 1994 v designérském studiu Audi v Kalifornii. Podepsáni pod ním jsou Freeman Thomas, J Mays a Peter Schreyer, o interiér se zase postaral Martin Smith. Koncept se objevil v roce 1995 ve Frankfurtu a veřejnost skutečně ohromil, jeho tvary byly neotřelé, design odvážný a navíc k němu byla dostupná ta správná koncernová technika – platforma PQ34. Název odkazuje na závodní NSU TT z šedesátých let. Sériové kupé dorazilo na trh v říjnu roku 1998, roadster v srpnu 1999.

První verzi poháněl 20V přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru, dosahoval výkonu buď 132 kW nebo 165 kW, přičemž u slabší verze jste si mohli objednat haldexové quattro a k té silnější bylo automaticky. V roce 2003 přibyl do nabídky šestiválec VR6 3.2 o výkonu 184 kW. Během výroby se pak objevily další verze čtyřválce, naladěné na 110, 120, 140 nebo 177 kW. Výroba první generace běžela do roku 2006, ta druhá vznikala v letech 2006 až 2014 a příběh modelu TT se uzavřel koncem roku 2023 s ukončením výroby třetí generace.

U české firmy Engine je nyní na prodej moc pěkný kousek první generace z roku 2000. Pod kapotou má silnější verzi motoru 1.8 Turbo se 165 kW, spojenou s pohonem všech kol quattro. Vůz německého původu byl do sbírky Engine zakoupen v roce 2019, dostalo se mu náležité péče, je zcela bez koroze, bez nehod a s původním stříbrným lakem. Najeto má jen 78.868 km.

Z výbavy stojí za zmínku například centrální zamykání, elektrická okna, tempomat, výškově stavitelná vyhřívaná sedadla, ESP, rádio a klimatizace. Cena činí 19.900 eur, což je v přepočtu asi půl milionu korun. Nejlevnější kusy v ČR sice koupíte za méně než sto tisíc, mají ale najeto okolo čtvrt milionu kilometrů.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud