Nestojí málo, ale má najeto jen 11 tisíc kilometrů a vypadá velmi opečovávaně. K Opelu Speedster se váže i zajímavý příběh.
V inzerci na serveru sportovnivozy.cz jsme narazili na pěkný exemplář Opelu Speedster – dvoumístného roadsteru s motorem uprostřed, který vznikal v letech 2001 až 2005. Vznikal za poněkud kuriozních okolností, které svedly dohromady koncern General Motors (tehdejšího vlastníka Opelu) a britskou značku Lotus. O co tenkrát šlo?
Lotus řešil koncem minulého tisíciletí akutní problém, kdy od roku 2000 měla vstoupit v platnost nová evropská legislativa ohledně bezpečnostních standardů. A na úpravu svého modelu Elise neměli Britové dost prostředků. Domluvili se proto s GM na poskytnutí know-how a prostředků k vývoji skeletu, na oplátku měl Lotus vyvinout zbytek pro Opel.
Vzniklo tak auto s hliníkovým trubkovým rámem a hmotností přibližně 900 kilogramů. Vzadu uložený čtyřválcový motor EcoTec o objemu 2,2 litru dával výkon 108 kW a točivý moment 203 Nm, což jsou sice hodnoty skromné, ale vzhledem k lehkosti celého auta více než dostačující – na 100 km/h zrychlovalo za solidních 5,9 sekundy.
Laminátová karoserie měla v nejvyšším bodu jen 111,7 centimetru, střecha byla látková, ale k dispozici byl i hardtop. Šlo o auto puristické, jediným elektronickým pomocníkem bylo ABS, kontrolu trakce zde nenajdete, stejně jako posilovač řízení. Pro zajímavost, základní cena činila 63.500 německých marek.
Verze s motorem 2.2 se vyráběla do září roku 2004, už o rok dříve pak běžela výroba modelu 2.0 Turbo s výkonem 147 kW a 250 Nm točivého momentu – ten zrychlil na 100 km/h již za 4,9 sekundy.
Konec Opelu Speedster přišel v červenci roku 2005, celkem vzniklo jen 7207 kusů, což z něj dělá poměrně raritní vůz. Vůz z inzerce je z roku 2002, najeto má jen 10.754 kilometrů měl podle fotografií je v zachovalém a udržovaném stavu. Na prodej je za 595.999 Kč.