Vauxhall VXR8: osm válců pro Británii

Síť anglických dealerství Vauxhall bude již od března 2011 nabízet upravené australské stroje Holden GTS. Divíte se? Nejste sami.

Vauxhall VXR8 modelového roku 2011 prošel sérií vylepšení, dosavadní verze vycházela z levnějšího provedení ClubSport R8. Jeho cena 49 500 liber včetně daně je velmi zajímavá, vezmeme-li v potaz, že stroj pod svojí přední kapotou skrývá vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l. Přesto je třeba říci, že sedan s velkým motorem s atmosférickým plněním a klasickým pohonem zadních kol je v Evropě obtížně prodejným zbožím (jakkoli pro nás je v dnešní době vítaným zpestřením) a divíme se tomu, že se GM rozhodl zrovna tento model Holdenu v Evropě prodávat.

Pořizovací cena je VXR8 na britském trhu je o 13 až 29 000 liber nižší než srovnatelná konkurence na poli výkonných sedanů, například Mercedes-Benz E63 AMG, ale je zároveň i pod cenou vozů o třídu menších včetně BMW M3 či Mercedes-Benz C63 AMG. Je však třeba jedním dechem dodat, že nový Vauxhall bude ve světle konkurence poněkud spartánským dopravním prostředkem, a to zejména po stránce designu a výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přesto se můžeme, resp. naši levostranní přítelé, těšit na přepracované zadní i přední svítilny s denními světly z LED, masku chladiče, spoiler na zádi a modifikované otvory pro přívod vzduchu k chladičům. Uvnitř si všimneme vylepšeného přístrojového štítu a celokoženého čalounění, jež se stává standardní výbavou. Dále jsou připravena sportovní sedadla HSV Performance i „chytřejší“ palubní počítač EDI (Enhanced Driver Interface), jenž kromě jiných zobrazuje také údaje o příčném a podélném přetížení, podrobnostech režimu motoru i časů ujetých kol na okruhu, zvláštní software je pak přímo před řidičem vyhodnocuje.

Jak bylo řečeno výše, o pohon Vauxhallu VXR8 se stará osmiválec LS3 z produkce General Motors naladěný na 431 koní a 550 Nm. Výkon motoru je přenášen na zadní nápravu se standardně dodávaným diferenciálem s omezenou svorností skrze převodovku s manuální, nebo automatickým řazení, v obou případech šestistupňovou. A jízdní výkony jsou působivé: zrychlení z klidu na 96 km/h trvá jen 4,9 s, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pro zlepšení jízdních vlastností i komfortu byly vůbec poprvé instalovány tlumiče s elektronickou regulací, tato soustava nese označení Magnetic Ride Control a jde o adaptaci systému, který používá i Corvette ZR1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vauxhall VXR8
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků