Vauxhall VXR8 GTS aneb My také chceme takový Opel!

Seznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Vauxhall VXR8 GTS

Neměcká automobilka pomalu uvádí na trh novou Corsu, ale to není jediný nový Opel, který se letos představil. Určitě víte, že ve Velké Británii se Opely jmenují Vauxhall a že se tu pod touto značkou prodává i jedna australská specialita původem od Holdenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompresorem dopovaný benzínový osmiválec, manuální převodovka a pohon pouze zadních kol. To jsou věci, které příliš (snad krom toho manuálu) neodpovídají požadavkům průměrného evropského zákazníka

Všechny tyto značky patří pod koncern General Motors, ale my máme v kontinentální Evropě tu smůlu, že nám sem tento přeznačkovaný Holden nikdo nevozí. Také kdo by se u takového auta dělal s přestavbou řízení na druhou stranu, že?

Evropský Chevrolet Corvette se předvádí v nové fotogalerii

Evropský Chevrolet Corvette se předvádí v nové fotogalerii

Přitom jako cenově výhodnější konkurence BMW M5 nebo Mercedesu E63 AMG by tohle bylo velmi zajímavé auto. Vauxhall VXR8 GTS prošel poslední modernizací, než se nadobro odebere do šrotu. A loučí se kompresorem přeplňovaným osmiválcem 6,2 l, který si půjčil ve skladu náhradních dílů na Camaro ZL1.

S výkonem 430 kW (585 koní) a točivým momentem 740 Nm je to nejvýkonnější a nejsilnější silniční automobil, který kdy kdo v Austrálii vyrobil. Přesto se zrychlení na stovku za zhruba pět sekund a maximální rychlost omezená na 250 km/h nezdá jako nějaký zázrak.

Vauxhall: britská hvězda, která ještě úplně nezapadla  

Vauxhall: britská hvězda, která ještě úplně nezapadla  

Ale tady stejně půjde hlavně o to, kolik hluku nadělá speciálně odladěný výfuk. I spotřeba se na 100 km neměří v litrech benzínu, ale v zadních pneumatikách. Speciálně kvůli britskému trhu má auto odolnější šestistupňový manuál s olejovým chladičem a dvoulamelovou spojkou. Můžete mít ale i automat.

Vauxhall VXR8 GTS je jedno z posledních aut svého druhu. Budoucnost patří něčemu jinému. Trochu nás může mrzet, že my tento vskutku speciální Opel nedostaneme. Vedle tříválcového Adama a naftové Insignie by se v showroomu vyjímal skutečně pěkně.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie: Vauxhall VXR8 GTS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků