Vauxhall Insignia VXR SuperSport: rychlejší než Insignia OPC, až 274 km/h

Britská odnož General Motors následuje kontinentální Opel a nabízí nově svůj nejvýkonnější model Insignia bez omezovače nejvyšší rychlosti. A navíc za sníženou cenu.

V půli loňského roku nabídla automobilka Opel svůj nejsilnější typ Insignia OPC v provedení Unlimited, jež se vyznačuje především deaktivací omezovače nejvyšší rychlosti, který byl dříve nastaven na obligátní hranici 250 km/h. Díky tomu vůz dosahuje konstrukční rychlosti 270 km/h (168 mph), ale v Anglii jdou ještě dál. Tam odstraněním omezovače dosáhli až na 274 km/h, ale půjde zřejmě jen o marketingový tah: zakulacená hodnota 170 mph vypadá v propagačních materiálech přeci jen lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia VXR SuperSport sází na rychlost

Oba vozy jsou totiž identické a vyznačují se také shodnou technikou, jež kromě deaktivace omezovače vyniká snad jen nápisy Brembo na předních brzdových třmenech a jinou stupnicí tachometru. Jiné je samozřejmě označení. Ve Velké Británii tento nový model nese jméno Vauxhall Insignia VXR SuperSport a od dosavadní Insignie VXR s omezovačem, kterou novinka nahrazuje, jej dělí právě ambiciózní přívlastek SuperSport.

Opel Insignia OPC je zde, s 325 koňmi

Opel Insignia OPC je zde, s 325 koňmi

Ostatní provozní parametry včetně spotřeby paliva zůstávají zachovány, zrychlení z 0 na 96 km/h (0 - 60 mph) i po úpravě trvá 5,6 s. Nic se nezměnilo ani na pohonné jednotce v podobě šestiválce s objemem 2,8 l, výkonem 325 koní (239 kW) a točivým momentem 400 Nm přenášeným na kola obou náprav. Vauxhall Insignia VXR SuperSport do prodejů nastupuje s cenou v přepočtu 954 000 Kč, což je o 120 000 Kč méně než dosud, a dokonce i o něco méně než u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Carlton, nejrychlejší sedan světa přelomu 80. a 90. let

Ano, Vauxhall Insignia VXR SuperSport je stejně jako Opel Insignia OPC Unlimited hodně rychlé auto, ale v dějinách Vauxhall nikoli nejrychlejší. Za připomenutí stojí v tomto ohledu zvláště Lotus Carlton z roku 1990, který vycházel ze standardního Vauxhallu Carlton (Opel Omega I) a vyznačoval se šestiválcem C36GET s objemem 3,6 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel a výkonem 382 koní (281 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vauxhall VXR Maloo alias Holden HSV Maloo jako nejrychlejší užitkový vůz v Británii

A nejvyšší rychlost? 283 km/h, což v dané době stačilo k titulu nejrychlejší čtyřdveřový sedan světa. Vozů Lotus Carlton mělo vzniknout 1 000, nakonec jich však vyjelo jen 440 kusů. Ve své době stály 48 000 liber, tedy zhruba dvakrát tolik co základní Vauxhall Carlton, což je však s ohledem na jízdní výkony tohoto stroje poměrně rozumná relace. Představitelé značky Vauxhall v rámci prezentace nové Insignie VXR SuperSport připomněli také jiné rychlé vozy Vauxhall z minulosti i současnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Insignia VXR SuperSport ve společnosti jednoho z 13 vyrobených vozů Vauxhall Prince Henry 30/98, jenž v Británii prolomil hranici 160 km/h

Všimněte si nejrychlejšího britského pick-upu Vauxhall VXR Maloo (Holden HSV Maloo) s osmiválcem, zrychlením z 0 na 96 km/h za 4,9 s a nejvyšší rychlostí 250 km/h nebo phaetonu Vauxhall 30/98 (typ Prince Henry s větším čtyřválcem 4,5 l, vrtání/zdvih 30/98 mm), který se stal v roce 1913 prvním britským cestovním vozem s rychlostí překračující 160 km/h (100 mph).

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků