Vauxhall Insignia VXR SuperSport: rychlejší než Insignia OPC, až 274 km/h

Britská odnož General Motors následuje kontinentální Opel a nabízí nově svůj nejvýkonnější model Insignia bez omezovače nejvyšší rychlosti. A navíc za sníženou cenu.

V půli loňského roku nabídla automobilka Opel svůj nejsilnější typ Insignia OPC v provedení Unlimited, jež se vyznačuje především deaktivací omezovače nejvyšší rychlosti, který byl dříve nastaven na obligátní hranici 250 km/h. Díky tomu vůz dosahuje konstrukční rychlosti 270 km/h (168 mph), ale v Anglii jdou ještě dál. Tam odstraněním omezovače dosáhli až na 274 km/h, ale půjde zřejmě jen o marketingový tah: zakulacená hodnota 170 mph vypadá v propagačních materiálech přeci jen lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vauxhall Insignia VXR SuperSport sází na rychlost

Oba vozy jsou totiž identické a vyznačují se také shodnou technikou, jež kromě deaktivace omezovače vyniká snad jen nápisy Brembo na předních brzdových třmenech a jinou stupnicí tachometru. Jiné je samozřejmě označení. Ve Velké Británii tento nový model nese jméno Vauxhall Insignia VXR SuperSport a od dosavadní Insignie VXR s omezovačem, kterou novinka nahrazuje, jej dělí právě ambiciózní přívlastek SuperSport.

Opel Insignia OPC je zde, s 325 koňmi

Opel Insignia OPC je zde, s 325 koňmi

Ostatní provozní parametry včetně spotřeby paliva zůstávají zachovány, zrychlení z 0 na 96 km/h (0 - 60 mph) i po úpravě trvá 5,6 s. Nic se nezměnilo ani na pohonné jednotce v podobě šestiválce s objemem 2,8 l, výkonem 325 koní (239 kW) a točivým momentem 400 Nm přenášeným na kola obou náprav. Vauxhall Insignia VXR SuperSport do prodejů nastupuje s cenou v přepočtu 954 000 Kč, což je o 120 000 Kč méně než dosud, a dokonce i o něco méně než u nás.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Carlton, nejrychlejší sedan světa přelomu 80. a 90. let

Ano, Vauxhall Insignia VXR SuperSport je stejně jako Opel Insignia OPC Unlimited hodně rychlé auto, ale v dějinách Vauxhall nikoli nejrychlejší. Za připomenutí stojí v tomto ohledu zvláště Lotus Carlton z roku 1990, který vycházel ze standardního Vauxhallu Carlton (Opel Omega I) a vyznačoval se šestiválcem C36GET s objemem 3,6 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel a výkonem 382 koní (281 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vauxhall VXR Maloo alias Holden HSV Maloo jako nejrychlejší užitkový vůz v Británii

A nejvyšší rychlost? 283 km/h, což v dané době stačilo k titulu nejrychlejší čtyřdveřový sedan světa. Vozů Lotus Carlton mělo vzniknout 1 000, nakonec jich však vyjelo jen 440 kusů. Ve své době stály 48 000 liber, tedy zhruba dvakrát tolik co základní Vauxhall Carlton, což je však s ohledem na jízdní výkony tohoto stroje poměrně rozumná relace. Představitelé značky Vauxhall v rámci prezentace nové Insignie VXR SuperSport připomněli také jiné rychlé vozy Vauxhall z minulosti i současnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Insignia VXR SuperSport ve společnosti jednoho z 13 vyrobených vozů Vauxhall Prince Henry 30/98, jenž v Británii prolomil hranici 160 km/h

Všimněte si nejrychlejšího britského pick-upu Vauxhall VXR Maloo (Holden HSV Maloo) s osmiválcem, zrychlením z 0 na 96 km/h za 4,9 s a nejvyšší rychlostí 250 km/h nebo phaetonu Vauxhall 30/98 (typ Prince Henry s větším čtyřválcem 4,5 l, vrtání/zdvih 30/98 mm), který se stal v roce 1913 prvním britským cestovním vozem s rychlostí překračující 160 km/h (100 mph).

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků