Vauxhall Ampera vyráží zachraňovat lidské životy jako sanitka…

V Anglii nasadí stovky plug-in hybridů Opel/Vauxhall Ampera coby rychlé vozy záchranné služby.
Vauxhall Ampera vyráží zachraňovat lidské životy jako sanitka…

Doktrína bezhlavého snižování emisí CO2 se dotýká nejen automobilů pro nás, běžné spotřebitele, ale také státních institucí. A tak snad nikoho ani vysloveně nešokovalo nasazení elektromobilů Nissan Leaf do policejních sborů v Portugalsku. Z Albionu nyní dorazila informace o tom, že záchranná služba hrabství Yorkshire (Yorkshire Ambulance Service) uvádí do provozu flotilu pohotovostních zdravotních vozidel Vauxhall Ampera.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Připomeňme, že evropský model Opel/Vauxhall Ampera, jehož výroba byla spuštěna před dvěma roky, je dvojčetem amerického vozu Chevrolet Volt. Jde o hybrid typu plug-in, o jehož pohon se stará elektromotor s výkonem 150 koní (111 kW) a točivým momentem až 370 Nm. Napájen je z li-ionových akumulátorů 16 kWh, jež samotné vozu umožní jízdu na vzdálenost až 60 km, při poklesu napětí pak naskočí konvenční zážehový motor s objemem 1,4 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Flotila plug-in hybridůl Vauxhall Ampera má v Anglii zachraňovat životy

A bruselští úředníci včetně jisté části odborné veřejnosti tleskají, díky tomu se stal Opel Ampera Autem roku 2012 (COTY). Dobře, zvláště díky regeneraci brzdné energie v jistých provozních podmínkách může použití této soustavy snížit přímou spotřebu paliva a emise CO2, což by alespoň částečně mohlo vyvážit extrémní spotřebu energie a produkci toxických látek při výrobě akumulátorů, ale dávat to do sanitky…?

Newyorští policisté dostali elektrické vozy Chevrolet Volt

Newyorští policisté dostali elektrické vozy Chevrolet Volt

Zdravotnická služba britského hrabství Yorkshire nyní dostává k dispozici několik set upravených vozů Vauxhall Ampera, jež budou sloužit k pohotovostním výjezdům a přepravě pacientů. Není to zdaleka první použití modelu Ampera/Volt ve státních službách, vzpomenete si možná na předloňské nasazení vozů Chevrolet Volt u newyorské policie.

Ale to přeci není stejné! Zatímco u hlídkových policejních vozů se očekává převážně plynulý pohyb, v němž mohou určité přednosti hybridu vyniknout, ovšem vozy rychlé záchranné služby budou zpravidla jezdit v plném tempu, ve kterém se elektromotor bez asistence spalovacího agregátu neobejde. Teoretickou možností pro přímé snížení provozních nákladů a emisí tak může být alespoň možnost dobíjet baterie Ampery z běžné sítě…
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků