VÄTH V63RS: Mercedes E63 AMG na druhou

VÄTH Automobiltechnik představil své úpravy pro Mercedes E63 AMG. Můžete si s nimi pomoci až k 605 koním, ale také od 40 tisíc Eur...

Ani to nejvýkonnější nemusí být pro každého dosti výkonné. Podobně to mají u VÄTHu, kde si proto vzali do prádla prestižní provedení nového Mercedesu řady E v provedení E 63 AMG. Podle tvrzení výrobce má být upravený vůz jako celek tím pravým prostředkem pro milovníky adrenalinu, jednotlivé prvky jeho úprav jsou však k dostání i samostatně - to zřejmě pokud byste měli pocit, že celek ve vás onoho adrenalinu generuje příliš...

Na první pohled si všimneme dvacetipalcových třídílných kovaných ráfků (8 211 eur) nazouvajících pneumatiky o rozměru 245/30, nebo 285/25. K agresivnímu vzhledu karoserie přispívá i odstranění všech chromovaných okrasných dílů, přičemž novou dominantou přídě se stává černě lakovaná maska chladiče bez tradiční trojcípé hvězdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záď vozu se vyznačuje instalací decentní odtrhové hrany na víku zavazadlového prostoru (333 eur) a nového difuzoru pod nárazníkem vyrobeného z uhlíkových kompozitů (1 773 eur) a hostícího dva páry lichoběžníkových koncovek výfuků. Z podobného materiálu je vyroben i spodní díl předního nárazníku, za který si u VÄTHu řeknou o 1 416 eur. O lepší jídzní vlastnosti se postará nově odladěné vzduchové pérování snižující světlou výšku o 30 mm (821 eur). Také interiér modelu VÄTH V63RS může být opatřen sadou obkladů z uhlíkových kompozitů (2 737 eur) nebo velurovými koberečky s logem VÄTH (226 eur).

Novinky čekejme také pod kapotou. Technici VÄTH zvětšili kanály v hlavách válců, přepracovali program řídicí jednotky, instalovali nové písty, ventily, vačkové hřídele a větší sání (dohromady 19 635 eur). Díky tomu dává tento motor 605 koní (443 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 690 Nm, což je o 87 koní a 60 Nm více než ve standardním naladění.

VÄTH V63RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 340 km/h. Nepřekvapí tedy, že se počítá se zástavbou výkonnější brzdové soustavy s kotouči o průměru 390 mm a osmipístkovými třmeny vpředu (5 355 eur).

Sečteno a podtrženo, připravte si 40 507 Eur. A pak že letos nebude kde utrácet...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V63RS
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků