VÄTH V63RS: Mercedes E63 AMG na druhou

VÄTH Automobiltechnik představil své úpravy pro Mercedes E63 AMG. Můžete si s nimi pomoci až k 605 koním, ale také od 40 tisíc Eur...

Ani to nejvýkonnější nemusí být pro každého dosti výkonné. Podobně to mají u VÄTHu, kde si proto vzali do prádla prestižní provedení nového Mercedesu řady E v provedení E 63 AMG. Podle tvrzení výrobce má být upravený vůz jako celek tím pravým prostředkem pro milovníky adrenalinu, jednotlivé prvky jeho úprav jsou však k dostání i samostatně - to zřejmě pokud byste měli pocit, že celek ve vás onoho adrenalinu generuje příliš...

Na první pohled si všimneme dvacetipalcových třídílných kovaných ráfků (8 211 eur) nazouvajících pneumatiky o rozměru 245/30, nebo 285/25. K agresivnímu vzhledu karoserie přispívá i odstranění všech chromovaných okrasných dílů, přičemž novou dominantou přídě se stává černě lakovaná maska chladiče bez tradiční trojcípé hvězdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záď vozu se vyznačuje instalací decentní odtrhové hrany na víku zavazadlového prostoru (333 eur) a nového difuzoru pod nárazníkem vyrobeného z uhlíkových kompozitů (1 773 eur) a hostícího dva páry lichoběžníkových koncovek výfuků. Z podobného materiálu je vyroben i spodní díl předního nárazníku, za který si u VÄTHu řeknou o 1 416 eur. O lepší jídzní vlastnosti se postará nově odladěné vzduchové pérování snižující světlou výšku o 30 mm (821 eur). Také interiér modelu VÄTH V63RS může být opatřen sadou obkladů z uhlíkových kompozitů (2 737 eur) nebo velurovými koberečky s logem VÄTH (226 eur).

Novinky čekejme také pod kapotou. Technici VÄTH zvětšili kanály v hlavách válců, přepracovali program řídicí jednotky, instalovali nové písty, ventily, vačkové hřídele a větší sání (dohromady 19 635 eur). Díky tomu dává tento motor 605 koní (443 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 690 Nm, což je o 87 koní a 60 Nm více než ve standardním naladění.

VÄTH V63RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 340 km/h. Nepřekvapí tedy, že se počítá se zástavbou výkonnější brzdové soustavy s kotouči o průměru 390 mm a osmipístkovými třmeny vpředu (5 355 eur).

Sečteno a podtrženo, připravte si 40 507 Eur. A pak že letos nebude kde utrácet...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V63RS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků