VÄTH V63RS: Mercedes E63 AMG na druhou

VÄTH Automobiltechnik představil své úpravy pro Mercedes E63 AMG. Můžete si s nimi pomoci až k 605 koním, ale také od 40 tisíc Eur...

Ani to nejvýkonnější nemusí být pro každého dosti výkonné. Podobně to mají u VÄTHu, kde si proto vzali do prádla prestižní provedení nového Mercedesu řady E v provedení E 63 AMG. Podle tvrzení výrobce má být upravený vůz jako celek tím pravým prostředkem pro milovníky adrenalinu, jednotlivé prvky jeho úprav jsou však k dostání i samostatně - to zřejmě pokud byste měli pocit, že celek ve vás onoho adrenalinu generuje příliš...

Na první pohled si všimneme dvacetipalcových třídílných kovaných ráfků (8 211 eur) nazouvajících pneumatiky o rozměru 245/30, nebo 285/25. K agresivnímu vzhledu karoserie přispívá i odstranění všech chromovaných okrasných dílů, přičemž novou dominantou přídě se stává černě lakovaná maska chladiče bez tradiční trojcípé hvězdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záď vozu se vyznačuje instalací decentní odtrhové hrany na víku zavazadlového prostoru (333 eur) a nového difuzoru pod nárazníkem vyrobeného z uhlíkových kompozitů (1 773 eur) a hostícího dva páry lichoběžníkových koncovek výfuků. Z podobného materiálu je vyroben i spodní díl předního nárazníku, za který si u VÄTHu řeknou o 1 416 eur. O lepší jídzní vlastnosti se postará nově odladěné vzduchové pérování snižující světlou výšku o 30 mm (821 eur). Také interiér modelu VÄTH V63RS může být opatřen sadou obkladů z uhlíkových kompozitů (2 737 eur) nebo velurovými koberečky s logem VÄTH (226 eur).

Novinky čekejme také pod kapotou. Technici VÄTH zvětšili kanály v hlavách válců, přepracovali program řídicí jednotky, instalovali nové písty, ventily, vačkové hřídele a větší sání (dohromady 19 635 eur). Díky tomu dává tento motor 605 koní (443 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 690 Nm, což je o 87 koní a 60 Nm více než ve standardním naladění.

VÄTH V63RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 340 km/h. Nepřekvapí tedy, že se počítá se zástavbou výkonnější brzdové soustavy s kotouči o průměru 390 mm a osmipístkovými třmeny vpředu (5 355 eur).

Sečteno a podtrženo, připravte si 40 507 Eur. A pak že letos nebude kde utrácet...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V63RS
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků