VÄTH V58: Mercedes SLK 55 AMG a 565 koní

Ladičská společnost VÄTH si vzala do parády malý roadster Mercedes SLK a dopřála mu přeplňování. Výkon vzrost o více než 200 koní.

Výsledkem celé práce je vůz označovaný jako VÄTH V58, jenž vychází ze subtilního, kompaktního roadsteru SLK s pevnou skládací střechou v už tak dost divokém provedení SLK 55 AMG.

Změny se dotkly aerodynamických doplňků karosérie, jimž kraluje nové lízátko pod předním spoilerem, jež je stejně jako nový difuzor (resp. jeho klapky) v zadním nárazníku vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Čtveřice specifických litých kol o průměru 19 palců obouvá pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 275/30 vzadu a lze ji objednat ve stříbrném, černém nebo jakémkoli jiném laku. Přední náprava může být opatřena brzdovými kotouči o průměru 378 mm, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To nejzajímavější ale najdeme pod kapotou. Pokud vám u menších Mercedesů 55 AMG chybí kompresor, VÄTH pro vás má řešení a rozhodně ne kompromisní. O pohon vozu VÄTH V58 se stará vidlicový osmiválec s objemem zvýšeným ze základních 5,5 l na výsledných 5,8 l osazený přeplňovacím kompresorem. Zatímco standardní verze tohoto motoru vyladěného u AMG dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a točivého momentu 510 Nm, verze VÄTH V58 je naladěna na hodnoty 565 koní (416 kW) a 770 Nm. Doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h zveřejněna nebyla, nicméně nejvyšší rychlost stanovená na 310 km/h hovoří za vše. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citelnému nárůstu výkonových parametrů odpovdají i modifikace podvozku a dalších skupin vozu, který lze doplnit třeba sportovním pérováním snižujícím světlou výšku až o 65 mm (+ 3 677 Euro), svorným diferenciálem (+ 5 224 Euro) nebo patentovanou soustavou pro chlazení paliva (+ 2 070 Euro).

Cena za samotné odladění motoru byla stanovena na 30 785 Euro, za ně kromě kompresoru zákazník dostane i sportovní písty, nový výfuk z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory, leštěné hlavy válců či speciální klikový hřídel. Interiér může být vybaven přesně podle požadavků zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V58
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků