VÄTH V58: Mercedes SLK 55 AMG a 565 koní

Ladičská společnost VÄTH si vzala do parády malý roadster Mercedes SLK a dopřála mu přeplňování. Výkon vzrost o více než 200 koní.

Výsledkem celé práce je vůz označovaný jako VÄTH V58, jenž vychází ze subtilního, kompaktního roadsteru SLK s pevnou skládací střechou v už tak dost divokém provedení SLK 55 AMG.

Změny se dotkly aerodynamických doplňků karosérie, jimž kraluje nové lízátko pod předním spoilerem, jež je stejně jako nový difuzor (resp. jeho klapky) v zadním nárazníku vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Čtveřice specifických litých kol o průměru 19 palců obouvá pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 275/30 vzadu a lze ji objednat ve stříbrném, černém nebo jakémkoli jiném laku. Přední náprava může být opatřena brzdovými kotouči o průměru 378 mm, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To nejzajímavější ale najdeme pod kapotou. Pokud vám u menších Mercedesů 55 AMG chybí kompresor, VÄTH pro vás má řešení a rozhodně ne kompromisní. O pohon vozu VÄTH V58 se stará vidlicový osmiválec s objemem zvýšeným ze základních 5,5 l na výsledných 5,8 l osazený přeplňovacím kompresorem. Zatímco standardní verze tohoto motoru vyladěného u AMG dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a točivého momentu 510 Nm, verze VÄTH V58 je naladěna na hodnoty 565 koní (416 kW) a 770 Nm. Doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h zveřejněna nebyla, nicméně nejvyšší rychlost stanovená na 310 km/h hovoří za vše. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citelnému nárůstu výkonových parametrů odpovdají i modifikace podvozku a dalších skupin vozu, který lze doplnit třeba sportovním pérováním snižujícím světlou výšku až o 65 mm (+ 3 677 Euro), svorným diferenciálem (+ 5 224 Euro) nebo patentovanou soustavou pro chlazení paliva (+ 2 070 Euro).

Cena za samotné odladění motoru byla stanovena na 30 785 Euro, za ně kromě kompresoru zákazník dostane i sportovní písty, nový výfuk z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory, leštěné hlavy válců či speciální klikový hřídel. Interiér může být vybaven přesně podle požadavků zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V58

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků