VÄTH V58: Mercedes SLK 55 AMG a 565 koní

Ladičská společnost VÄTH si vzala do parády malý roadster Mercedes SLK a dopřála mu přeplňování. Výkon vzrost o více než 200 koní.

Výsledkem celé práce je vůz označovaný jako VÄTH V58, jenž vychází ze subtilního, kompaktního roadsteru SLK s pevnou skládací střechou v už tak dost divokém provedení SLK 55 AMG.

Změny se dotkly aerodynamických doplňků karosérie, jimž kraluje nové lízátko pod předním spoilerem, jež je stejně jako nový difuzor (resp. jeho klapky) v zadním nárazníku vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Čtveřice specifických litých kol o průměru 19 palců obouvá pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 275/30 vzadu a lze ji objednat ve stříbrném, černém nebo jakémkoli jiném laku. Přední náprava může být opatřena brzdovými kotouči o průměru 378 mm, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To nejzajímavější ale najdeme pod kapotou. Pokud vám u menších Mercedesů 55 AMG chybí kompresor, VÄTH pro vás má řešení a rozhodně ne kompromisní. O pohon vozu VÄTH V58 se stará vidlicový osmiválec s objemem zvýšeným ze základních 5,5 l na výsledných 5,8 l osazený přeplňovacím kompresorem. Zatímco standardní verze tohoto motoru vyladěného u AMG dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a točivého momentu 510 Nm, verze VÄTH V58 je naladěna na hodnoty 565 koní (416 kW) a 770 Nm. Doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h zveřejněna nebyla, nicméně nejvyšší rychlost stanovená na 310 km/h hovoří za vše. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citelnému nárůstu výkonových parametrů odpovdají i modifikace podvozku a dalších skupin vozu, který lze doplnit třeba sportovním pérováním snižujícím světlou výšku až o 65 mm (+ 3 677 Euro), svorným diferenciálem (+ 5 224 Euro) nebo patentovanou soustavou pro chlazení paliva (+ 2 070 Euro).

Cena za samotné odladění motoru byla stanovena na 30 785 Euro, za ně kromě kompresoru zákazník dostane i sportovní písty, nový výfuk z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory, leštěné hlavy válců či speciální klikový hřídel. Interiér může být vybaven přesně podle požadavků zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V58
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků