VÄTH V58: Mercedes SLK 55 AMG a 565 koní

Ladičská společnost VÄTH si vzala do parády malý roadster Mercedes SLK a dopřála mu přeplňování. Výkon vzrost o více než 200 koní.

Výsledkem celé práce je vůz označovaný jako VÄTH V58, jenž vychází ze subtilního, kompaktního roadsteru SLK s pevnou skládací střechou v už tak dost divokém provedení SLK 55 AMG.

Změny se dotkly aerodynamických doplňků karosérie, jimž kraluje nové lízátko pod předním spoilerem, jež je stejně jako nový difuzor (resp. jeho klapky) v zadním nárazníku vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Čtveřice specifických litých kol o průměru 19 palců obouvá pneumatiky o rozměru 235/35 vpředu a 275/30 vzadu a lze ji objednat ve stříbrném, černém nebo jakémkoli jiném laku. Přední náprava může být opatřena brzdovými kotouči o průměru 378 mm, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To nejzajímavější ale najdeme pod kapotou. Pokud vám u menších Mercedesů 55 AMG chybí kompresor, VÄTH pro vás má řešení a rozhodně ne kompromisní. O pohon vozu VÄTH V58 se stará vidlicový osmiválec s objemem zvýšeným ze základních 5,5 l na výsledných 5,8 l osazený přeplňovacím kompresorem. Zatímco standardní verze tohoto motoru vyladěného u AMG dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a točivého momentu 510 Nm, verze VÄTH V58 je naladěna na hodnoty 565 koní (416 kW) a 770 Nm. Doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h zveřejněna nebyla, nicméně nejvyšší rychlost stanovená na 310 km/h hovoří za vše. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citelnému nárůstu výkonových parametrů odpovdají i modifikace podvozku a dalších skupin vozu, který lze doplnit třeba sportovním pérováním snižujícím světlou výšku až o 65 mm (+ 3 677 Euro), svorným diferenciálem (+ 5 224 Euro) nebo patentovanou soustavou pro chlazení paliva (+ 2 070 Euro).

Cena za samotné odladění motoru byla stanovena na 30 785 Euro, za ně kromě kompresoru zákazník dostane i sportovní písty, nový výfuk z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory, leštěné hlavy válců či speciální klikový hřídel. Interiér může být vybaven přesně podle požadavků zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VÄTH V58
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků