Vath Mercedes CL65 AMG: funkční zásahy

Jen málo tunerů se dnes vyhýbá zbytečnostem. Vath je z těch, vše, čeho se dotknul, posunulo vlajkovou loď Mercedesu ještě výš.
Vath Mercedes CL65 AMG: funkční zásahy

Mercedes CL65 AMG patří k nejvýkonnějším a zároveň k nejdražším Mercedesům. Pro někoho ale ani 612 koní šestilitrového dvanáctiválce nemusí být dostatečných, a tak přichazejí ke slovu renomovaní tuneři. Jedním z takových je i německý úpravce Vath, který se podíval „céelku“ na zoubek.

A jak můžete vidět na fotografiích, původní tvář vozu se téměř vůbec nezměnila. Vath se zaměřil pouze na motor, podvozek a brzdy. Tak to má jednoduše být, proč měnit vzhled u tak vytříbeného vozu?

Jak jsem se již zmiňoval, úpravám se nevyhnul motor. Dvanáctiválec o objemu 6,0 l dopuje hned dvojice turbodmychadel, a tak není divu, že zásahem do řídící jednotky a propracováním výfukového systému se výkon vyšplhal ze 612 až na 718 koní. A to je již pěkná dávka, co říkáte?

Vath CL65 AMG se dočkal odstranění omezovače rychlosti, a tak se zvedla maximálka vozu z klasických 250 km/h na 340 km/h. Vyššímu výkonu musí dopovídat i brzdová soustava. Vath sáhnul po výkonných keramických brzdách, které dobře odolávají vysokému zatížení.

Tuner nenechal beze změn ani podvozek, který byl snížen. Sekundují mu dvacetipalcová černá odlehčená kola. Plusem vozu je také modifikovaný přední spoiler, který je vyroben z karbonu. Absence jakýchkoli spoilerů na zádi a vysoké rychlosti si vynutily integraci nového difuzoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vath Mercedes CL65 AMG

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků