Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Na veletrhu CES budou k vidění kromě známých automobilek také další společnosti zaměřené na automobilovou dopravu. Například Valeo si pro tuto příležitost připravilo dva zajímavé systémy naznačující nové technologie, které by si časem mohly najít cestu do sériových automobilů. První takovou novinkou je autonomní parkování.

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Řidič jednoduše vystoupí z auta u vjezdu na parkoviště nebo do garáží a automobil za něj vykoná vše potřebné. Systém používá laserový scanner, dvanáct ultrazvukových senzorů a čtyři kamery. Díky tomu je možné přesně detekovat případné překážky a vyhledat vhodné místo. Řidič pak může sledovat pomocí kamer celý manévr na svém chytrém telefonu.

Počítá se také s tím, že bude systém využit pro běžnou jízdu (například pro jízdu v kolonách). Podle společnosti Valeo vám tato novinka ušetří za celý rok provozu jeden týden, který byste jinak „proparkovali“.

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Sluší se doplnit, že Audi představilo systém autonomního parkování na veletrhu CES přesně před rokem. U Volva pro změnu již hovoří o použití u sériového modelu. Dočkat bychom se této věci měli v kombinaci s novou generací XC90.

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Druhou novinkou, se kterou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládání pohledem. Tato technologie byla představena už dříve pro počítače nebo tablety, své využití by mohla v budoucnu najít také v automobilech. Jako příklad uvádí Valeo ve své tiskové zprávě rádio. Jednoduše se podíváte na ovladač a změní se vám rozhlasová stanice.

Počítá se s tím, že by vybrané ovladače byly zobrazeny pomocí head-up displeje přímo na čelní sklo. Řidič by díky tomu měl možnost ovládání různých funkcí, aniž by spustil oči ze silnice. Stejný systém pak může být bez problémů použit naopak, tedy že auto bude kontrolovat oči řidiče, což by umožnilo přesné rozpoznání únavy.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků