Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Na veletrhu CES budou k vidění kromě známých automobilek také další společnosti zaměřené na automobilovou dopravu. Například Valeo si pro tuto příležitost připravilo dva zajímavé systémy naznačující nové technologie, které by si časem mohly najít cestu do sériových automobilů. První takovou novinkou je autonomní parkování.

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Řidič jednoduše vystoupí z auta u vjezdu na parkoviště nebo do garáží a automobil za něj vykoná vše potřebné. Systém používá laserový scanner, dvanáct ultrazvukových senzorů a čtyři kamery. Díky tomu je možné přesně detekovat případné překážky a vyhledat vhodné místo. Řidič pak může sledovat pomocí kamer celý manévr na svém chytrém telefonu.

Počítá se také s tím, že bude systém využit pro běžnou jízdu (například pro jízdu v kolonách). Podle společnosti Valeo vám tato novinka ušetří za celý rok provozu jeden týden, který byste jinak „proparkovali“.

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Sluší se doplnit, že Audi představilo systém autonomního parkování na veletrhu CES přesně před rokem. U Volva pro změnu již hovoří o použití u sériového modelu. Dočkat bychom se této věci měli v kombinaci s novou generací XC90.

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Druhou novinkou, se kterou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládání pohledem. Tato technologie byla představena už dříve pro počítače nebo tablety, své využití by mohla v budoucnu najít také v automobilech. Jako příklad uvádí Valeo ve své tiskové zprávě rádio. Jednoduše se podíváte na ovladač a změní se vám rozhlasová stanice.

Počítá se s tím, že by vybrané ovladače byly zobrazeny pomocí head-up displeje přímo na čelní sklo. Řidič by díky tomu měl možnost ovládání různých funkcí, aniž by spustil oči ze silnice. Stejný systém pak může být bez problémů použit naopak, tedy že auto bude kontrolovat oči řidiče, což by umožnilo přesné rozpoznání únavy.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 206 příspěvků