Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Valeo na CES: Autonomní parkování a ovládání pohledem

Na veletrhu CES budou k vidění kromě známých automobilek také další společnosti zaměřené na automobilovou dopravu. Například Valeo si pro tuto příležitost připravilo dva zajímavé systémy naznačující nové technologie, které by si časem mohly najít cestu do sériových automobilů. První takovou novinkou je autonomní parkování.

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Řidič jednoduše vystoupí z auta u vjezdu na parkoviště nebo do garáží a automobil za něj vykoná vše potřebné. Systém používá laserový scanner, dvanáct ultrazvukových senzorů a čtyři kamery. Díky tomu je možné přesně detekovat případné překážky a vyhledat vhodné místo. Řidič pak může sledovat pomocí kamer celý manévr na svém chytrém telefonu.

Počítá se také s tím, že bude systém využit pro běžnou jízdu (například pro jízdu v kolonách). Podle společnosti Valeo vám tato novinka ušetří za celý rok provozu jeden týden, který byste jinak „proparkovali“.

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Sluší se doplnit, že Audi představilo systém autonomního parkování na veletrhu CES přesně před rokem. U Volva pro změnu již hovoří o použití u sériového modelu. Dočkat bychom se této věci měli v kombinaci s novou generací XC90.

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Druhou novinkou, se kterou Valeo dorazilo na CES 2014, je ovládání pohledem. Tato technologie byla představena už dříve pro počítače nebo tablety, své využití by mohla v budoucnu najít také v automobilech. Jako příklad uvádí Valeo ve své tiskové zprávě rádio. Jednoduše se podíváte na ovladač a změní se vám rozhlasová stanice.

Počítá se s tím, že by vybrané ovladače byly zobrazeny pomocí head-up displeje přímo na čelní sklo. Řidič by díky tomu měl možnost ovládání různých funkcí, aniž by spustil oči ze silnice. Stejný systém pak může být bez problémů použit naopak, tedy že auto bude kontrolovat oči řidiče, což by umožnilo přesné rozpoznání únavy.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků