Valentino Balboni založil tuningovou firmu upravující Lamborghini

Osobnost Valentina Balboniho je pevně spjatá s automobilkou Lamborghini. Když ze své funkce testovacího jezdce po čtyřech desítkách let odcházel, automobilka na jeho počest vyrobila speciální model, který nesl jeho jméno. A k tomu měl pohon jen zadních kol a výkon 550 koní.

Lamborghini Gallardo LP550-2: bez skrupulí

Lamborghini Gallardo LP550-2: bez skrupulí

Jenže Valentino Balboni nenazul bačkory a neusedl k televizi, ale vrátil se zpět ke sportovním autům s býkem ve znaku. Nešel však přímo do automobilky, ale založil si svoji vlastní společnost, která se Lamborghini věnuje. Upravuje je, vylepšuje. Dostala prostý název VB, jehož význam vám asi nemusíme vysvětlovat. Prvním plodem je titanový výfukový systém určený pro Aventador SuperVeloce.

Lamborghini Gallardo Valentino Balboni: tuning od Anderson Germany

Lamborghini Gallardo Valentino Balboni: tuning od Anderson Germany

Premiéru si výfuk odbude v Kalifornii na Concorso Italiano v rámci Pebble Beach Concours d'Elegance. A můžete si být jisti, že ho tam i uslyšíte. Kromě úchvatného zvuku se pyšní i nízkou hmotností 6,3 kilogramů. Na světlo světa se dostane jen 30 kousků, výroba jednoho prý zabere více než 350 hodin práce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků