Vaeth G55 AMG: bitevník s 680 koňmi

Firma Vaeth, některými označovaná jako Väth, nyní nabízí vylepšenou verzi tradičního a již celá desetiletí vyráběného Mercedesu G, těžkého to stroje určeného původně k provozu v nejtěžších podmínkách. Doba se však změnila a Mercedes řady G již dávno plní funkci luxusního oděvního doplňku. Novinka vychází z vrcholného sériového provedení Mercedes -Benz G55 AMG a vyznačuje se výraznými modifikacemi pohonné jednotky a optickými úpravami exteriéru karoserie i jejího vnitřku. Kompletně přestavěn byl například sací trakt s patentovaným chladičem paliva a velkou sací komorou na kapotě, jenž spolu s úpravami programu řídicí jednotky přispívá k navýšení výkonu na výsledných 680 koní (507 kW) a točivého momentu vrcholícímu hodnotou 840 Nm. Tyto parametry umožní mastodontu dosažení rychlosti 265 km/h. 

A proto bylo třeba přizpůsobit i podvozek tohoto divokého „géčka“, sportovní tlumiče a zkrácené pružiny snížily světlou výšku o 35 mm a mají se postarat o optimální kontakt řidiče s jeho vozem.  Specifická litá kola Vaeth mají rozměry 10x22 palců, obouvají pneumatiky Yokohama ADV ST s rozměry 295/35R22 a skrývají se za nimi brzdové kotouče o průměru 390 mm. Při prvním pohledu na upravený vůz vynikne též osvětlení v kombinaci xenonových výbojek (jsou i v mlhovkách!) a LED, na přání se dodávají povrchové fólie Race Edition s agresivními pruhy. Uvnitř se nachází volant potažený Alcantarou a celý interiér je čalouněn kvalitní kůží, zatímco palubní deska nese nový informačně zábavní soustavu a přístrojový štít je opatřen rychloměrem s poněkud optmistickým cejchováním do 330 km/h. Prodejní cenu stroj Vaeth G55 AMG zatím nezná, spokojit se navíc musíme s omezeným počtem fotografií.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vaeth G55 AMG
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků