Vaeth G55 AMG: bitevník s 680 koňmi

Vaeth G55 AMG: bitevník s 680 koňmi

Firma Vaeth, některými označovaná jako Väth, nyní nabízí vylepšenou verzi tradičního a již celá desetiletí vyráběného Mercedesu G, těžkého to stroje určeného původně k provozu v nejtěžších podmínkách. Doba se však změnila a Mercedes řady G již dávno plní funkci luxusního oděvního doplňku. Novinka vychází z vrcholného sériového provedení Mercedes -Benz G55 AMG a vyznačuje se výraznými modifikacemi pohonné jednotky a optickými úpravami exteriéru karoserie i jejího vnitřku. Kompletně přestavěn byl například sací trakt s patentovaným chladičem paliva a velkou sací komorou na kapotě, jenž spolu s úpravami programu řídicí jednotky přispívá k navýšení výkonu na výsledných 680 koní (507 kW) a točivého momentu vrcholícímu hodnotou 840 Nm. Tyto parametry umožní mastodontu dosažení rychlosti 265 km/h. 

A proto bylo třeba přizpůsobit i podvozek tohoto divokého „géčka“, sportovní tlumiče a zkrácené pružiny snížily světlou výšku o 35 mm a mají se postarat o optimální kontakt řidiče s jeho vozem.  Specifická litá kola Vaeth mají rozměry 10x22 palců, obouvají pneumatiky Yokohama ADV ST s rozměry 295/35R22 a skrývají se za nimi brzdové kotouče o průměru 390 mm. Při prvním pohledu na upravený vůz vynikne též osvětlení v kombinaci xenonových výbojek (jsou i v mlhovkách!) a LED, na přání se dodávají povrchové fólie Race Edition s agresivními pruhy. Uvnitř se nachází volant potažený Alcantarou a celý interiér je čalouněn kvalitní kůží, zatímco palubní deska nese nový informačně zábavní soustavu a přístrojový štít je opatřen rychloměrem s poněkud optmistickým cejchováním do 330 km/h. Prodejní cenu stroj Vaeth G55 AMG zatím nezná, spokojit se navíc musíme s omezeným počtem fotografií.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vaeth G55 AMG
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků