Vadí vám „protihluková” padesátka v Praze? Protestujte

54 komentářů

Ota
30. ledna • 22:21

Jestli nekdo nepozna snizeni hluku o jednotky decibelu, pak je to na navstevu lekare. Pro priklad 6dB je pokles na polovinu puvodni hodnoty.

Ron
30. ledna • 13:35

Ta protestní jízda opravdu stačut nebude. Jižní Spojka se musí zablokovat,jinak to s těma dementama na magistrátu nehne. Prostě v pondělí kolem 8 hodiny JS zablokovat dokud magistrát nezruší tyto blbosti včetně demontáže poměrového měření a zveřejnění jmen osob kteří o tom rozhodli (tyto konkrétní lidé z magistrátu následně veškeré náklady na uvedení do normálního stavu zaplatí ZE SVÉHO - nikoliv z peněz daňových poplatníků). S těmi prasaty z magistrátu se prostě musí jednat tvrdě. Podívejte se na Slovensko,jak účinně protestují blokádou proti mýtnému. Magistrát už je úplně mimo realitu a platí na něj jen tvrdost.

vydraM
28. ledna • 9:35

:-D:-D
přiznávám, že ač jsem měl ještě v prosinci strach, páč tam musím skoro denně, zjištuju, že 50 mi moc nevadí, ubylo těch co jedou 120+, lepší se najíždí a zařazuje, no a upřímně, v moderních lepších autech je 70 naprosto stejně pomalá jako 50 ... nebo ne? (uznávám, že borci v 20letém bávu s děravým vyfukem si ted užijou trochu míň) :-D

Clayton
27. ledna • 18:14

Žiju teď v Kalifornii v Palm Springs. Většina hlavních ulic má limit 50-55 mil/h, tedy 80-90 km/h, v praxi se jezdí tak o 5 mil rychleji než je limit. Menší dvouproudé ulice mají většinou limit 40 mil/h (64 km/h). Přitom se nikdo nerozčiluje a doprava jezdí svižně - všichni jedou něco málo přes limit. Je pravda, že obytné domy jsou většinou chráněné zdmi a hluková izolace domu je daleko lepší (jinak by to ani nešlo, každý má na zahradě klimatizační jednotku, která dělá hluk daleko vyšší). Také je pravda, že se tu na silnici nemotají chodci, vidět chodce je tak trochu svátek. Ale stejně bych se asi s 50 km/h na hlavní víceproudé komunikaci vyrovnával hodně špatně. Připadá mi to, že za dobu, co jsem odjel do USA se nějak v ČR všichni zbláznili...

honza
27. ledna • 19:21

V USA jsem najel kolem 9000 km, oproti ČR je jeden velký rozdíl - doprava je plynulá a řidiči jsou ohleduplní. Téměř žádný extrém (ani moc pomalý trabant, ani žádný závodník). Poslal bych všechny české řidiče do států podívat se, jak se jezdí. A jde to i bez klaksonu...

Jan Taraba
30. ledna • 10:38

Jenomže vůbec nemůžeš srovnávat evropskou dopravu s USA a stejně tak třeba s orientem, jde o jiné světy, jiné mentality, jiná pravidla. Nekompatibilní systémy. V USA také není město jako město, zatímco například na Floridě překřocíč speedlimit o 3 mph a máš problém, v New Orleans to pěkně po evropsku sviští po dálnici 100mph a nikdo to neřeší.

jogurt
1. února • 11:23

To o Njů Orlínz je pravda, tam to skutečně nikdo neřeší ale ani tu Floridu bych nepřeháněl. Jezdil jsem po ní týden s autem z půjčovny, policeman mě zastavil jednou právě kvůli tomu, že jsem jel o pár mph víc, v mém případě šlo o 38 v místě, kde bylo 30. Domluvil mi, že je to kvůli safety, tak ať jedu o trochu pomaleji. Rozhodně nekontroloval v žádné databázi, má či nemám-li x - bodů, nekontroloval ani lékárníčku, dokonce krom řp nechtěl ani pas. A s evropským řp byl naprosto spokojený. Prostě normální policajt s mozkem v lebce. A víte jak tohle funguje v česku?......

michal
27. ledna • 16:33

Jen dobný příspěvek: křivka "decibelů" je exponenciální nikoliv lineární. Takže pokles o jednotky decibelů je sakra poznat!!

jogurt
27. ledna • 17:06

hahah, pleteš si exponenciální a logaritmický průběh, chlape.U bodového zdroje je dvojnásobkem akustického tlaku hodnota +3dB a desetinásobkem +10dB a až na výjimky se měří L(A)max
U liniového hodnota +6dB a desetinásobkem +20dB a vždy se měří L(A)eqDoporučuji nastudovat problematiku a až potom plácat.

Praktik
27. ledna • 15:52

To jsou celkem rozumné argumenty, ale k protestu zřejmě nepřesvědčí ani některé řidiče, natož ty ostatní občany (chodce, cyklisty). I ta forma - protestní jízda - je zvolena nevhodně. Je třeba zvolit nápadnější volbu protestu a o oprávněnosti argumentů přesvědčit nejen motoristy, ale i ty ostatní - zejména chodce a cyklisty a v ideálním případě i tu část místního obyvatelstva, která podporuje nesmyslná a nicneřešící omezení dopravy. Pokud by totiž tyto skupiny protest podpořily, mohlo by to mít šanci na úspěch.
Je třeba hledat inspiraci u jiných úspěšných protestujících skupin (např. odborářů, policistů, ekologistů, ...), které některé své požadavky určitým způsobem prosadili a určitě to nebylo protestní jízdou. Mnohem účinnější by mohla klasická protestní demonstrace - shromáždit co největší počet protestujících a projít pěšky třeba ve všední den nějakou frekventovanou trasu, zastavit se na pár hodin před nějakou úřední institucí, provolávat hesla, mávat transparenty, ...

-drb-
27. ledna • 11:57

Možná budu v téhle diskusi jediný, ale mně se tam padesátka líbí. A to z jediného důvodu - provoz je překvapivě plynulejší.Před zavedením jsem brblal stejně jako většina názorů tady, ale po pár týdnech jsem změnil názor. Sice se jako vždy zděsím, když na Jižní spojce před sebou vidím kolonu (a dlužno poznamenat, že ji vidím vždy mnohem dál než jak jsem byl zvyklý), ale pokaždé zjistím, že projíždím naprosto plynule bez klasického poskakování, zastavování... Mnohem méně vidím, jak někdo přejíždí z pruhu do pruhu, protože všechny pruhy jedou téměř stejně a změna pruhu nemá smysl.Celkově pak trasu, kterou jsem jezdil v noci za 25 minut a ve špičce 60-70 minut (když jsem měl štěstí) nyní projíždím bez ohledu na den v týdnu 35-40 minut. Takže i nadále mám pořád cukání, že bych chtěl zrychlit a pocit, že je všude mraky aut, jenže hodiny prostě nelžou - projíždím plynule a celkově paradoxně rychleji.A co mne také překvapilo - potkávám mnohem méně nehod. Vlastně jsem od začátku roku na Jižní spojce potkal dvě (druhou zrovna dnes) a v obou případech se jednalo jen o pomačkané nárazníky, omezení bylo podstatně menší než jak jsem byl zvyklý.S konečným soudem počkám ještě do jara, kdy by mělo vyjet ještě více aut, ale už teď cítím obrovské zlepšení oproti prosinci.

Lukas
27. ledna • 18:17

Tohle me se naopak nelíbí. Mnohem lepší je to napřed pořádně nakalit a pak si odpočinout popojížděním v koloně. Ta neustále pomalá jízda kolo na kolo, plech na plech ta mě přivádí k šílenství. Mám z toho takovou klaustrofobii.

Mirek
28. ledna • 8:42

No, to je ovsem desne chytrej pristup :o/

p.
27. ledna • 12:03

Prosinec nemuzete brat jako bernou minci pro porovnani, protoze to kazdy jel Xkrat navic a mnohdy i zbytecne, protoze resil Vanoce a shaneni darku. To byly zasekane vsechny vetsi mesta. Ani Brno neslo poradne pul mesice projet. A ted v Lednu je tu absolutni klid... Rekl bych, ze to v tom prosinci bylo na cestach tak 2x vice aut, nez bezne. Zvlaste pak ve smerek k obchodakum, at uz jsou kdekoli.

-drb-
27. ledna • 12:19

Jako myslíte, že ráno mezi sedmou a osmou jezdili lidé pro dárky? Ale no tak.Naopak v prosinci auta oproti podzimu ubývají, protože je hodně řidičů, kteří na silnici nechtějí, jakmile spadne první vločka.Jezdím tam už pěkně dlouho, snadno tam poznám vlivy uzavřených silnic, sezónních výkyvů (nejvíc aut jaro/podzim, nejméně léto/zima) i vlivy počasí (jakmile zaprší, vyjede aut víc - někteří to mají jako jedenapůltunový deštník; naopak když sněží, je aut podstatně méně). Ranní špička bývala v prosinci a lednu stejná (s výjimkou pár dnů před svátky a po nich - to je ráno naopak klidněji). Letošní leden je ovšem poprvé jiný - jedu sice pocitově (zdůrazňuji to pocitově!) pomaleji, ale v reálu plynuleji, bez zastavení a zbytečného čekání, až se kolona pohne. Každé ráno o pro mne znamená úsporu nejméně dvaceti minut oproti předchozímu stavu.

albert
28. ledna • 21:49

Nemáš pravdu. Celý leden je Praha prázdná, s prosincem se to vůbec nedá srovnat. Čím to je, nevím, ale určitě ne těma padesátkama.

p.
27. ledna • 11:37

Teda reknu vam, jeste ze nebydlim v Praze... tydle vlady tady me uz cimdal vic zacinaji stvat (sproste nechci psat)... a cimdal casteji premyslim o tom, ze se tu na to vy... a odstehuju se nekam, kde bude normalni zivot, dane, jasne pravidla a ne tydle patvary, co se tu neustale vymejsli... jen zatim nevim kam... bo jak to tak vypada, tak cela EU jde pomalu a jiste taky do te p..e a tak pripadaji v uvahu jen staty nekde mimo ni. Tady kvete imdal vice jen buzerace lidi, ale aby se stat trosku o lidi staral, to ani ho..o Jeden priklad za vsechny... je me kolem triceti, duchodu se doziju horko tezko a kdyz ted tak krasne snezi a mrzne, mesta serou na udrzbu a pripadam si jako duchodce, co se boji vylezt na ulici, aby si nezlamal nohy. Ja tam lozit musim kazdej den, abych vyrobil o temer 60% vic penez na zisku, nez potrebuju, abcyh mohl platit vyzirky ve state ruznejma danema. Tech 60% nikdy zpatky neuvidim. A nedej boze, ze bych si na tom zledovatelem chodniku zlamal hnaty... rodinu s decekm by pak zivil jako kdo? Stat? Kterej ted matkam sebral prachu, ze by jedne brecel... ho..o, ho..o Majere !!

jarohl
28. ledna • 10:39

Doporučuji Chile, taky jsem kdysi o ní uvažoval, dnes již ne, mám téměř dvakrát tolik než Vy.

Bob a Bobek
29. ledna • 0:53

Tak to je zajimavy, me je o pulku min a dosel jsem k podobnymu nazoru a zemi. Tady si vsichni mysli, ze obcan vydrzi uplne vse. Kdyby nebyly Cesi historicky "pohodlni" na cestovani, tak by vasnostove videli. Kdyz to takhle pujde dal a slusnej clovek aby jen makal a pak se bal,ze mu to nejakej grazl ukradne, tak to nakonec stejne ty schopny nas..re a zustanou tu jenom cikani a pristehovalci :-)) To se pak bude spatne plnit statni rozpocet.....

Fido
3. února • 18:31

Zvlastni ale i me tahle zeme napadla. Jako druha varianta je Kostarika.

Lukas
27. ledna • 10:10

Souhlasím s autorem, navíc je to jen první díleček salámu který nám krájí magistrát a který vyústí nakonec 50km/hod i na jižní spojce a 30km/hod na zbytku komunikací. Už takhle jsem někde četl článek, že v Berlíně platí 30 km/hod na 75% všech městských komunikací. To je vrchol, takhle daleko to přece nechceme nechat zajít. Navíc na každym kousku silnice radar, to je humáč !!! Kde jsou ochránci soukromí, proč neprotestují. Proč se protestuje proti kravinám jako kamery v obchodech a ne proti kamerám na silnicích který jen šikanují s nesmyslnými příkazy a zákazy.

Lukas
27. ledna • 10:15

Ještě jsem zapomněl dodat, jak stupidní omezení na 50km/hod kontrastuje s tím, že kolem nultého ¨kilometru D1 směr centrum - jen kousek před tím omezením se dělal nový asfalt. Ten původní byl docela v pohodě, ale to co se tam podařilo vyrobit za zmetek to je hrůza. Jelikož panstvo asfaltovalo v listopadu při teplotě asi 5°C a za deště, tak je tam takovej hrubej drnčící asfalt proměnný kvality (je tam vidět kdy přivezli nový asfalt a kdy kladli už ten deštěm ztvrdlej). A tenhle zmetek ten se nereklamuje dodavateli, to je každýmu jedno že to hučí a drnčí na kilometry daleko !!!

Kolafa
27. ledna • 9:49

Ja osobne si myslim, ze je to jenom buzerace, nic vic! A samozrejme zdroj pro obecni vykradenou kasu!! Ono kdyby se chtelo, tak by to slo. V mistech, kde je to potreba, tak opravit kanaly, diry a pouzit Tichy asfalt atd.

ACE
27. ledna • 9:29

jen zase kecáš a hecuješ ostatní, nebo jedeš taky? To pochybuju, ty sseš spíš jen takovej mluvka, ale skutek utek;-)

m.
27. ledna • 9:01

Pan Janda je pověstný svými bulvárními články, takže už podle titulku se autor dal identifikovat. Přečetl jsem pouze prvních pár vět a na víc jsem neměl sílu - ale jedna věc je jistá. Pane Jando, snížení hluku o pár decibelů není zanedbatelné, jak "odborně" uvozujete článek. Křivka úměrnosti mezi hlukem a decibely není lineární!!
Pro Jandu a ostatní trdla to zkusím polopatě - 60 decibelů není dvakrát tak větší kravál než 30 decibelů...a zatímco například tři decibely mezi 10-13 jsou zanedbatelné, tak mezi např. 90-93 je sakra rozdíl.
Jinými slovy - snížení hluku v daném úseku "o pár" decibelů snížením rychlosti na 50 je značné, změřitelné a krok je to logický. Stejně se postupuje všude v civilizovaných zemích.
Rozdíl je ovšem v tom, že jinde se ona padesátka dodržuje a nevedou se o ní debaty. Ale to už je jiná pohádkayB-]

Mirek
27. ledna • 9:23

No, konečně rozumná slova. Zajímalo by mne, konkrétně o kolik se hluk sníží, a to na úrovni domů, kde lidé bydlí, nebo pracují. I stěmi emisemi to myslím nebude tak horké, protože auto při 50km/h neprodukuje stejné množství emisí za vtežinu, jako při 70 km/h, kdy motor musí podávat větší výkon a spalovat i víc paliva. Rozhodující je přepočet na celkovou dobu, které auto stráví jízdou v daném úseku. ... No a na druhé misce vah je čas skutčného průjezdu oblastí (vč. stání před semaforem na baranďáku) - i když v opačném směru to je většinou bez kolony. A ve směru od baranďáku ke křížení s D1 na Brno je to cca 5 km a časová ztráta při jízdě 50 km/h oproti 80km/h je tedy 135s ... 2 minuty 15s ... no to je fakt nestravitelné :o)))))
Přesto, jet po takové silnici 50 km/h je docela stresující, obvzlášť když někam pospícháte. To je jasné.

vydraM
28. ledna • 10:24

"Přesto, jet po takové silnici 50 km/h je docela stresující, obvzlášť když někam pospícháte. ":-D:-D:-D
tak to musí být schíza.. zpomalovací prahy tam nejsou, kde je problém!!? Pospíchám, tak si vysvětlím, zaplatím... problém nechápu..:-D

mariov8
27. ledna • 9:40

Rozdíl ve výkonu potřebném pro jízdu 50 a pro jizdu 70 je minimální (příklad 17kW versus 22kW), roste výrazněji až s aerodynamickým odporem, t.j. od 100-130km/h. U nepřeplňovaných motorů se v režimu minimálního zatížení dost budou projevovat vnitřní ztráty motoru a ne jeho zátež. Protože téměř žádná není.Jinak se projeví snížení rychlosti spíše u opravdu težkých vozidel s vyšším valivým odporem množství pneumatik, jenže s návěsovou soupravou do centra nepojedu a i tam možná spadnu z 12tky na 10tku a to bude spotřebička...

brmbrmacek
27. ledna • 9:12

Decibely nejsou linearni ale logaritmicke. Jenze dvojnasobny hluk (tzn o 1 dB vice) neznamena ze ho najednou vnimame jako "2x" intenzivnejsi (co to je 2x intenzivnejsi?), ucho take zdaleka neslysi linearne, a navic na jakykoliv _staly_ hluk si lze do jiste miry zvyknout. Neni souvislost mezi tim co my vnimame a kolik energie ten zvuk obsahuje. Ucho slysi ruzne frekvence ruzne, spravne modulovany "hluk" dokonce nebudeme vnimat jako hluk nebo ho vubec nemusime slyset...A ano, 50 je jinde a zatim nikdo nezada jeji zvyseni (casto by se hodilo), jenze to neni rychlostni silnice pro motorova vozidla - de facto dalnice!

x12345678
27. ledna • 9:39

Jenže tady nejde o bodový ale o liniový zdroj zvuku. Ten se chová specificky a proto je i odlišný výpočet a odlišný postup měření než u bodového zdroje. V složité městské aglomeraci navíc prakticky nikdy nelze naměřit hluk z konkrétního liniového zdroje, protože k tomu musí být splněna podmínka odstupu od hluku pozadí 10 dBA. A to v podstatě nikdy není. Identifikovat proto jednoznačně zdroj a jeho vlastnosti je možné na dálnici v extravilánu, ale stěží ve městě.
Hluk z liniového zdroje navíc daleko významněji ovlivňují vozidla s nadprůměrnou hladinou hluku než vozidla s typickou hladinou. Proto je vliv nákladní dopravy řádově větší než vliv osobní, u níž je to především funkcí četnosti průjezdů. Jeden kamion nebo jeden Harley Davidson se na integrálu zvukové energie v čase (což je L(A)eq) podílí řádově výše, než osobní auto, u něhož je v podstatě jedno, jestli jede 50 nebo 80 km/h.A nápověda: Není ale jedno, jestli 1000 osobních aut jede 50km/h na pětku nebo na dvojku...... a kdyby ještě občas někdo zahoukal...., nebezpečí přeci číhá všude a je legální ho odvrátit...)

mariov8
27. ledna • 9:32

Doplním kolegu...Zdvojnásobení hlučností znamená zvýšení hlučnosti o 3dB a naopak. A to téměř přesně, určité odchýlky jsou způsobené fyziologickými vlastnostmi lidského ucha. Citlivost na a vnímání různých frekvencí, věk...Hlučnost klesá se čtvercem vzdálenosti. Zásadní fakt! Fyzika, ne jedna bába povídala.Jinak naprostý souhlas s článkem ať je autor jakýkoliv. Většinou se první ozývají kverulanti a ovce bečí ve stádu. Tam, kde jsem to kdysi šudlal na 5tku 70km/h, nyní jedu na 3 50km/h. Široko daleko žádný rodinný domeček a chraň bůh průjezd něčí zahradou rovnou pod okny.Dopady? Hlučnost motoru stejná (a možná i vyšší), hlučnost odvalování kol by mohla klesnout, ale chce to změřit. Proč to asi ještě nikdo neudělal? A spotřeba? Pánové, u mého posledního soukromého auta skočí okamžitá z cca 10L na cca 15L, emise si domyslete a ještě to těm spolkům přiživujícím se na různých dotací z našich daní (pod pláštíkem ekologie a kdoví čeho ještě) platím...Celé to je strašná kravina a omezování místo koncepčního řešení. Řešení je jediné! Stejně jako jinde v civilizovaném světě nevést hlavní tah městem, ale kolem něho, čili dostavět ten proklatý obchvat Prahy. Kdo nemusí, pak do ní logicky nepojede. A kdo musí, tak si holt pod Václavem postojí, ale my co bydlíme kousek dál od něj budeme mít klid a prázdnější silnice...

Petr K.
27. ledna • 9:58

Nebudu polemizovat, nemá to význam. Jen pár základních faktů, které opraví vaše "odborné dohady".1) U moderních osobních aut má naprostou většinu hluku, emitovaného při jízdě u stálenou rychlostí po vozovce, na svědomí právě aerodynamický hluk a hluk odvalování kol. Pokud není motor v režimu plného zatížení nebo nesmyslně vytočený, je jeho podíl prakticky neměřitelný.2) Představa, že 70 na pětku je ekonomičtější, než 50 na trojku nebo čtyřku je nesmysl. Pokud tvrdíte, že vám palubní počítač ukazuje opak (dokonce o třetinu), pak lže počítač, vy a nebo neumíte řídit. Jízdní odpor při 70 je výrazně vyšší, než při 50. Logicky je třeba více energie a tudíž více paliva. Pokud budu mít zařazeno tak, abych motor udržel v běžném pásmu otáček, kdy má patřičnou účinnost, bude spotřeba při 50 vždy nižší a to tak, že měřitelně.

Fido
3. února • 18:22

Zkuste se na to podivat jeste jinak. Je tam prakticky rovina takze motor na vyssi stupen neni nijak vyrazneji zatizen. Ovsem na ujetou vzdalenost se motor musi na nizsi rychlost otocit vickrat. A na to otoceni potrebuje energii. Kde ji asi vezme? Spalenim paliva.

mariov8
28. ledna • 11:49

1: Souhlasím. Bez debaty, stačí se postavit vedle dálnice. Ale ten aerodynamický hluk se projevuje mnohem později než u 50 nebo 70.
2: Kategoricky nesouhlasím, jízdní odpory osobního vozidla jsou v 50 i 70km/h velmi nízké a moc se lišit nebudou. Samozřejmě energeticky bude náročnější vyšší rychlost. Můj vůz ale v těchto režimech nevyužíval motor ani z cca 20% instalovaného výkonu. Počítač nelže, žádný tam není, malý test a tankování od hrdla po hrdlo.Moje schopnost řízení možná po těch 300 000km co cca můžu mít najeto nemusí být valná, ale na jízdu rovným směrem ustálenou rychlostí a volbu otáček motoru dle jeho zatížení úplně stačí. Jelikož se neznáme, díky bohu, nevím kde berete odvahu se vyjadřovat k mým řidičským schopnostem a doporučuji Vám sledovat téma diskuze dle článků.Vaše teoretické předpoklady vycházející z toho že 70 je víc než 50 a tedy vynaložená energie bude vyšší jsou sice logické (a na straně požadavků na dodanou energii i správné), ale pouze za předpokladu, že zcela vynecháme spalovací motor, převodovku a jejich charakteristiky či sladění těchto agregátů (na straně schopnosti agregátů hospodařit s palivem při dodávání té energie jste poněkud vedle). :-) Motor se bude celkem líně převalovat ať auto pojede 50 nebo 70. Průser je, že kvůli nutnosti jít dolů o jeden či dva jízdní stupně je nucen na ujetou vzdálenost provést ve válcích mnohem více pracovních cyklů. Jelikož dodává pouze malý výkon a pracuje na dolních regulačních křivkách, začne se projevovat ne požadavek na výkon, ale požadavek na překonání zbytečného tření, valení a vůbec vnitřní odpory agregátů spojené s počtem otáček motoru na ujetou vzdálenost! Tedy účinnost motoru a jeho pomocných agregátů.Nechám se opravit, ale jízda autem je obvykle nejekonomičtější při zařazeném nejvyšším rychlostním stupni a nízké zátěži, ale jestli já pojedu Multivanem 70, stěží budu šudlat 5tku, 50 je lehká 3ka a na 6tku v Praze ani nedojde, protože s ní si motor poradí až kolem 100 a výše. A to je to težce přeplňovaný diesel commonrail 2,0L který umí pracovat se značným přebytkem vzduchu ve směsi. Zcela jinak to bude u benzínového šestiválce ze 70tých let.Celá tahle debata je už docela akademická a závislá od vlastností a konstrukce konkrétních vozidel. Jinak se bude chovat Fabie 1,2HTP (mimochodem díky krátkým převodům bude tady rozdíl procentuelně citelnější) a jinak šestiválcový Mercedes s automatickou převodovkou, taky není jedno jestli vůz pracuje se zážehovým nebo vznětovým spalovacím cyklem...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
1. února • 11:25

S multivanem 128kW 50kmh na pětku, tj. 1200 otáček rozhodně nepojedeš, bude to stěží čtyřka a nějakých 1650 ot.. Šestku dávám nad 100km/h

pepe
27. ledna • 19:52

A ty si spad z jaky visne? Ze ze 50 je uspornejsi nez 70? To asi musela byt celkem vysoka. Proc je asi spotreba ve meste vyssi nez mimo mesto(a semafory to fakt nejsou)? POdvle tvoji logiky, kdyz pojedem 15 na 1, tak auto nebude skoro nic zrat:)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
28. ledna • 8:37

Hele, Pepe, tos ujel a hodne ... spotreba ve meste je vetsi na konto casteho zastavovani a rozjizdeni. Na Jizni spojce jedes plynule a tak spotreba bude pri 50 zcela jasne nizsi nez pri 70/80, pokud pojedes tak, ze motor nebudes pretezovat ... to je fyzika Pepe :o) ... BTW prubeh snizovani cehokoli, Pepe, nemusi byt linearni ... tempo snizovani spotreby se samozrejme s klesajici rychlosti jizdy snizuje ... hele, Pepe, sezen si nejaky graf spotreby v zavislosti na rychlosti jizdy u skutecnzho auta - myslim zavislost pri rovnomerne jizde - to je to, co na Jizni spojce odpovida realite vice, nez poskakovani od semaforu k senaforu

ABC
27. ledna • 22:05

ano přesně. akcelerace a brzdění. nikdo tady neříkal, že se spotřeba snižuje donekonečna, na pohyb potřebuješ dostatek energie. příště více myslet a méně psát rozumbrado.

mrazik
27. ledna • 8:59

Snizeni rychlosti ma i druhy a podle meho horsi stranku veci. Zhorsi se emise, protoze at chceme nebo nechceme, dochazi ke spuntu, to znamena vice aut projede danym mistem delsi dobu a tim padem dojde ke zhorseni emisi. Takze mame mensi hlucnost, ale horsi emise. Na jare, az vyjede vice aut, dojde k ucpani a emise pujdou uplne do - no vite kam.
Bohuzel jak je tady zvykem, cela akce bude vyhodnocena jako uspesna a vytipuji se dalsi useky. Asi nejabsurdnejsi je 50ka u letiste, kde pristavaji letadla :-D (asi delaji mensi hluk nez auta).
Je to uplne stejne jako snizeni pruhu v centru na magistrale, kde doslo ke zhorseni emisi, ale hodnoceno je to jako uspesne.

Fido
3. února • 18:14

Hlucnost mame stejnou nebo vetsi protoze takovahle rychlost uz vyzaduje nizsi rychlostni stupen. Aerodynamicky hluk je prakticky stejny pri 50 i 70. Diky prodlouzeni doby prujezdu a ke vsemu na nizsi rychlostni stupen ale vzrostou emise.

honziss
27. ledna • 8:28

V zahraničí je řada příkladů jak může průjezd městem fungovat i bez 50. Třeba Mnichov, vnitřní okruh, šíře 2-5 pruhů, spousta tunelů, mostů, křížení, baráky těsně u silnice. Platí zde 70 a na některých místech je omezena na 60, jsou zde velmi úzké pruhy a vždy hodně hustá doprava.Ale všichni držej těch 70, jedou kousek za sebou a ještě jsem nezažil, že by to tam někdy stálo. Dokonce jsou tam stacionární radary, ale místní vědí, že i když pojedou nedejbože o 10 rychlejc, tak se nic neděje a pokuta nepřijde.A policajti? potkáte je tam hodně často, ne s radarem, ale prostě jezděj sem a tam s davem a dohlížej na prasácký chování, který se tam téměř neděje.

Egi
27. ledna • 1:46

Mě to sice neuniklo, ale je mi to ukradený. Skrze prahu jezdím dost často, ale jestli budu v koloně stát rychlostí 50 nebo 70km/h je mi fakt jedno. Navíc, když je 50 ve všech městech, kde jsou obydlené oblasti, nechápu, proč by to nemohlo být v Praze.

Nikoloki
27. ledna • 7:42

Vůbec by nebylo od věci přečíst si vyhlášku a neplácat nesmysly, protože pokud je mi známo, tak na dálnicích a rychlostních silnicích je ve městě 80 km/h a ne 50 km/h, a krom toho je spousta míst, kde D či R prochází obcí, vzdálenost od ní k obytným domům je pár desítek metrů (a ne stovky metrů ke skladu, garážím nebo sportovní hale jako na jižní spojce) a rychlost na ní je přitom 130 km/h (Beroun, Stará Boleslav, Velké Meziříčí, ...). Kam se mám obrátit, aby i u nás ve Staré Boleslavi byla na R10 omezena rychlost na 50 km/h? :-P

x12345678
27. ledna • 9:26

Zkus realitní kancelář. Poptej výměnu bytu za samotu u lesa. Pokud někdo bydlí u letiště/ dálnice/ dráhy, nikdo mu nebrání přestěhovat se jinam.

Zelí
28. ledna • 9:49

To je správný pohled.
Pražákům by ještě prospělo zakončení komunismu úpravou ceny MHD na skutečnou cenu. Tím by došlo ke zdražení jízdného na trojnásobek. Jednak by pražáci konečně pochopili nesmyslnost konceptu velká praha a jednak začali by se stěhovat tak, aby minimalizovali potřebu přesouvání po praze.
Jinak samozřejmě doporučuji prahu zahrnout hnojem a hlínou, osázet dřevinami, oplotit, aby se tam pražáci zpátky nevraceli a vytvořit národní park praha. Přísně střežený. Pražáci by museli konečně reálně pracovat. :-D

Leopold
30. ledna • 19:33

Ty jsi tedy vypatlanej stejně, jak ty úředníci, kteří tu hovadinu vymysleli.

Tomas B
28. ledna • 13:17

jsem netušil, že tu pracujeme nereálně a přitom se tu na všech daních vybere (v Praze) cca 70% co se vybere v celý republice :-D Jen dál venkove, osamostatni se :-D:-D:-D

basumen
27. ledna • 1:51

protože je naprosto zbytečný jezdit po rovný, relativně kvalitní, tříproudý silnici 50.

Killy
27. ledna • 2:07

...když to není ku prospěchu nikomu krom pár grázlů, dodám já. Konenckonců to vše je řečeno v článku. Já v sobotu jedu.

basumen
27. ledna • 2:22

příprava na mýtný salámovou metodou.. taky bych jel, bohužel od 19.00 sloužim v práci

Haya
27. ledna • 6:56

chtělo by to něco udělat i mimo Prahu, Brno, Ostrava..., ale aspoň fandím!;-) včera jsem tam byl, a měřili jak z mostu u nuseláku (mezi kongresovým palácem a hotelem corinthia) tak z mostu v Holešovičkách...:-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
27. ledna • 9:23

Můžeme samozřejmě tvrdit, že vliv alibistického úředního kroku na zpoždění provozu bude minimální, vliv na ekvivalentní hladinu hluku z dopravy bude s ohledem na zpomalení osobní (tedy zvukově bezvýznamné) dopravy rovněž plusminus nula.
To všechno je pravda a opatření je tedy zcela zbytečné, bezvýznamné a hloupé.Snížení hladiny hluku je efektivnější provést snížením počtu projíždějících vozidel než snížením rychlosti. A rozptýlení dopravy do více tras, to je duševně náročná činnost, na kterou evidentně úřednící nemají duševní kapitál, tak dělají to, co dovedou. Nakonec se stačí podívat za humna Prahy. Vídní prochází A22 a A23, prochází zhruba stejným charakterem zástavby jako pražské tahy a i když místy je zapuštěná pod povrch, v celém jejím úseku je omezení na 80km/h, nikoli na méně. V místech s čtyřpruhem pak na 100km/h. A podobná řešení bychom našli i jinde, kde mají méně hloupé úředníky, než my.Na druhou stranu ale vážně pochybuji, že pár aut s řidiči, tvářícími se jako že protestují proti úřední blbosti, něco zmůže. Pochybuji, že to dokonce bude zajímavé pro média. Takže já tu akci považuji za stejně hloupou, jako úřední rozhodnutí, které ji vyvolalo. A ruku na srdce, blbost je u nás pomalu kvalifikačním předpokladem pro práci v úřadě, ne? Tak se nedivte a trpte, občané, jste přeci v česku.

Evžen
31. ledna • 20:38

Plně souhlasím, mnohokrát jsem projížděl Vídní a vím určitě,že jízda Vídní mne nabila a kilometry rychle ubíhaly domů na Moravu.CHci ještě říct že na padesátku se musí jet nižším rychlostním stupněm a taky s vyžšími decibely.B-]

Fido
3. února • 18:09

Ano presne tak. A vyssimi emisemi. Takze tohle reseni je opravdu totalni nesmysl.

Doporučujeme

Články odjinud