Vadí vám nesmyslné dopravní značení? Bojujte s námi

Nový silniční zákon přinesl mj. i fakt, že řidiči si začali více všímat dopravního značení. To je v České republice v žalostném stavu a často je zcela nelogické a značky v krátkém rozmezí si různě odporují, nebo se naopak duplikují apod.

Policie ČR sice vyhlásila akci "čisté silnice", která má za úkol odstranit z ulic přebytečné značky, ale jak se ukázalo, velká revize zjistila, že nadbytečných a nesmyslných značek je u nás jen pár set. O značení se totiž má starat majitel komunikace a tím je stát, za který státní policie "kope", pouze v případě dálnic a rychlostních komunikací, ostatní silnice patří krajům, městům a obcím. Nemůžeme očekávat, že tyto instituce budou stejně houževnaté a provedou danou revizi také.

Z tohoto důvodu jsme se rozhodli, že budeme upozorňovat na zvláštní, nelogické a nesmyslné značení. Nepůjde o upozorňování pouze v rovině informování veřejnosti, ale na každé takové značení upozorníme i příslušné orgány a instituce v příslušné obci resp. kraji.

Pokud tedy máte ve svém okolí značení, které považujete za nesmyslné, nebo za takové, které by nemuselo být, vyfotografujte ho a se stručným popisem místa a obce nám jej zašlete na adresu autora článku. Nejenom, že toto značení zveřejníme, ale budeme kontaktovat místně příslušnou správu komunikací s dotazem na toto konkrétní značení a budeme urgovat nápravu, nebo odstranění.

Seriál o dopravním značení není primárně určen pro ty, kterým vadí v místě bydliště, nebo kdekoli jinde např. omezení rychlosti v obci na 50 km/h, nebo mají za to, že v nějakém úseku by se mohlo jezdit rychleji či naopak pomaleji, než povoluje dopravní značení. Tato problematika je velmi komplikovaná, proto se zaměřte pouze na typické nesmysly a doslovné zbytečnosti. Nicméně i třicítka na "stavbě", která skončila před dvěma měsíci, je takovým případem.


 

Jako první ze zvláštních značení je nultý kilometr dálnice D1 ve směru na Brno. Jak si můžete na přiložených fotografiích všimnout, na daném místě končí obec, což je oznámeno příslušnou značkou. Pod ní je umístěna cedule, která umožňuje řidiči jet rychlosti až 100 km/h. Na tom by nebylo nic tak zvláštního, ale nabízí se otázka, proč 20 metrů od tohoto značení začíná dálnice (opět oznámeno dopravním značením). Je opravdu třeba plýtvat penězi a pořizovat dopravní značení (cedule 100 km/h), když doslova po pár metrech je značka zrušena jinou?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Druhým dnešní příklad je z jiného soudku. Typická situace, když se povolí, z důvodu stavby, dočasně změnit na dané silnici dopravní značení. Jak si můžete všimnou v daném úseku je rychlost omezená na 30 km/h z běžné padesátky. Ovšem již nikde nenajdete její konec. Řidiči tak nezbývá, než jet celou ulicí (cca dalších 200-250 metrů) rychlostí 30 km/h, protože stavební firma nedodržela postup při změně dopravního značení. Jedná se o lokalitu Brno-Žebětín, ulice Drdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků