V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

Z vedení Jeepu nyní oficiálně zaznělo, proč se v sériové produkci nedočkáme modelů Wrangler a Gladiator s výkonnými osmiválci Dodge Hellcat.

S nápadem umístit přeplňovaný 6,2litrový osmiválec Hellcat (z ostrých verzí Dodge Challenger a Charger) do jednoho ze svých modelů přišel Jeep už v minulosti. Motor o výkonu 527 kW (717 koní) již přece nacpal pod kapotu SUV Grand Cherokee Trackhawk. V případě modelů Wrangler a Gladiator se však automobilka zatím odvážila jednotku umístit pouze do konceptů.

Nyní ale od šéfa Jeepu pro Severní Ameriku Tima Kuniskise zaznělo, proč také s motory Hellcat u konceptů zůstane a proč se takto specifikovaných Wranglerů či Gladiatorů v produkci nikdy nedočkáme. Mocný osmiválec jsme ostatně viděli například ve starém konceptu Wrangler Trailcat nebo nynějším M-715 Five Quarter, který Jeep zveřejnil v rámci série velikonočních konceptů pick-upu Gladiator.

Jeep zahajuje sezónu 2019. Již tradičně představil unikátní koncepty

Jeep zahajuje sezónu 2019. Již tradičně představil unikátní koncepty

Naděje na výkonné modely se však rozplynula v rozhovoru Kuniskise s australským magazínem Drive. Podle všeho se tedy motor V8 Hellcat pod kapotu obou zmíněných Jeepů vejde, zavedení do produkce však naráží na jeden hlavní problém týkající se bezpečnosti. O sedmi stovkách koní přitom není řeč…

„Vejde se tam. To už víte. Zapadne tam jako ulitý. Právě to je ale problém, jelikož v motorovém prostoru už nezbývá žádné místo pro deformační zónu; není zde místo k absorbování energie při čelním nárazu. Problémem tedy není zástavba motoru pod kapotu. Problémem je nemožnost úspěšně projít nárazovými testy,“ řekl magazínu Kuniskis.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Šéf Jeepu rovněž upřesnil situaci ohledně příchodu dvoudveřové varianty pick-upu Gladitor, který naznačil koncept J6. Uvedení této karosářské verze do produkce je prý málo pravděpodobné kvůli současně minimálnímu zájmu o dvoudveřové pick-upy. Podle Kuniskise však bude automobilka sledovat možný vývoj popularity.

Přestože tedy mohou být někteří fanoušci zklamáni, že Jeep absurdně výkonné Wranglery a Gladitory neplánuje uvést do produkce, poslední slovo budou mít samozřejmě tuningové firmy. Specialisté z Dakota Customs tak již oznámili, že se chtějí s výzvou nasazení Hellcatu pod kapotu těchto modelů vypořádat po svém.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 114 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků