V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

Z vedení Jeepu nyní oficiálně zaznělo, proč se v sériové produkci nedočkáme modelů Wrangler a Gladiator s výkonnými osmiválci Dodge Hellcat.

S nápadem umístit přeplňovaný 6,2litrový osmiválec Hellcat (z ostrých verzí Dodge Challenger a Charger) do jednoho ze svých modelů přišel Jeep už v minulosti. Motor o výkonu 527 kW (717 koní) již přece nacpal pod kapotu SUV Grand Cherokee Trackhawk. V případě modelů Wrangler a Gladiator se však automobilka zatím odvážila jednotku umístit pouze do konceptů.

Nyní ale od šéfa Jeepu pro Severní Ameriku Tima Kuniskise zaznělo, proč také s motory Hellcat u konceptů zůstane a proč se takto specifikovaných Wranglerů či Gladiatorů v produkci nikdy nedočkáme. Mocný osmiválec jsme ostatně viděli například ve starém konceptu Wrangler Trailcat nebo nynějším M-715 Five Quarter, který Jeep zveřejnil v rámci série velikonočních konceptů pick-upu Gladiator.

Jeep zahajuje sezónu 2019. Již tradičně představil unikátní koncepty

Jeep zahajuje sezónu 2019. Již tradičně představil unikátní koncepty

Naděje na výkonné modely se však rozplynula v rozhovoru Kuniskise s australským magazínem Drive. Podle všeho se tedy motor V8 Hellcat pod kapotu obou zmíněných Jeepů vejde, zavedení do produkce však naráží na jeden hlavní problém týkající se bezpečnosti. O sedmi stovkách koní přitom není řeč…

„Vejde se tam. To už víte. Zapadne tam jako ulitý. Právě to je ale problém, jelikož v motorovém prostoru už nezbývá žádné místo pro deformační zónu; není zde místo k absorbování energie při čelním nárazu. Problémem tedy není zástavba motoru pod kapotu. Problémem je nemožnost úspěšně projít nárazovými testy,“ řekl magazínu Kuniskis.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Šéf Jeepu rovněž upřesnil situaci ohledně příchodu dvoudveřové varianty pick-upu Gladitor, který naznačil koncept J6. Uvedení této karosářské verze do produkce je prý málo pravděpodobné kvůli současně minimálnímu zájmu o dvoudveřové pick-upy. Podle Kuniskise však bude automobilka sledovat možný vývoj popularity.

Přestože tedy mohou být někteří fanoušci zklamáni, že Jeep absurdně výkonné Wranglery a Gladitory neplánuje uvést do produkce, poslední slovo budou mít samozřejmě tuningové firmy. Specialisté z Dakota Customs tak již oznámili, že se chtějí s výzvou nasazení Hellcatu pod kapotu těchto modelů vypořádat po svém.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik