V8 Hellcat pod kapotami Jeepů Wrangler a Gladiator nečekejte. Šéf značky řekl proč

Z vedení Jeepu nyní oficiálně zaznělo, proč se v sériové produkci nedočkáme modelů Wrangler a Gladiator s výkonnými osmiválci Dodge Hellcat.

S nápadem umístit přeplňovaný 6,2litrový osmiválec Hellcat (z ostrých verzí Dodge Challenger a Charger) do jednoho ze svých modelů přišel Jeep už v minulosti. Motor o výkonu 527 kW (717 koní) již přece nacpal pod kapotu SUV Grand Cherokee Trackhawk. V případě modelů Wrangler a Gladiator se však automobilka zatím odvážila jednotku umístit pouze do konceptů.

Nyní ale od šéfa Jeepu pro Severní Ameriku Tima Kuniskise zaznělo, proč také s motory Hellcat u konceptů zůstane a proč se takto specifikovaných Wranglerů či Gladiatorů v produkci nikdy nedočkáme. Mocný osmiválec jsme ostatně viděli například ve starém konceptu Wrangler Trailcat nebo nynějším M-715 Five Quarter, který Jeep zveřejnil v rámci série velikonočních konceptů pick-upu Gladiator.

Jeep zahajuje sezónu 2019. Již tradičně představil unikátní koncepty

Jeep zahajuje sezónu 2019. Již tradičně představil unikátní koncepty

Naděje na výkonné modely se však rozplynula v rozhovoru Kuniskise s australským magazínem Drive. Podle všeho se tedy motor V8 Hellcat pod kapotu obou zmíněných Jeepů vejde, zavedení do produkce však naráží na jeden hlavní problém týkající se bezpečnosti. O sedmi stovkách koní přitom není řeč…

„Vejde se tam. To už víte. Zapadne tam jako ulitý. Právě to je ale problém, jelikož v motorovém prostoru už nezbývá žádné místo pro deformační zónu; není zde místo k absorbování energie při čelním nárazu. Problémem tedy není zástavba motoru pod kapotu. Problémem je nemožnost úspěšně projít nárazovými testy,“ řekl magazínu Kuniskis.

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Plány Jeepu pro Evropu: Příjezd Gladiatoru v roce 2020 a uvedení dalších dvou SUV

Šéf Jeepu rovněž upřesnil situaci ohledně příchodu dvoudveřové varianty pick-upu Gladitor, který naznačil koncept J6. Uvedení této karosářské verze do produkce je prý málo pravděpodobné kvůli současně minimálnímu zájmu o dvoudveřové pick-upy. Podle Kuniskise však bude automobilka sledovat možný vývoj popularity.

Přestože tedy mohou být někteří fanoušci zklamáni, že Jeep absurdně výkonné Wranglery a Gladitory neplánuje uvést do produkce, poslední slovo budou mít samozřejmě tuningové firmy. Specialisté z Dakota Customs tak již oznámili, že se chtějí s výzvou nasazení Hellcatu pod kapotu těchto modelů vypořádat po svém.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků