Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) | Zdroj: Pininfarina

Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina
Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina
Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina
Pininfarina Enigma GT (2024) Zdroj: Pininfarina
30
Fotogalerie

V6 na vodík, čtyřkolka a 1690 kg. Pininfarina Enigma GT vypadá až moc dobře na to, aby zůstala konceptem

Vodíkový cesťák od italské značky je inspirovaný letectvím a může se pochlubit celkem solidními parametry.

Ženevský autosalon není jen o čínských elektromobilech, i tradiční výrobci tu stále mají své místo, i když většina z nich zůstala letos doma. Jedním z těch, kteří na výstaviště přece jen dorazili, je italská karosárna a automobilka Pininfarina, která představila svůj další model pod názvem Enigma GT. Ačkoliv se nabízí myšlenka, že jde o nějaký hypervýkonný elektromobil, je to auto se spalovacím motorem, jen ne na benzin.

Enigma GT je cestovní gran tourer s karoserií 2+2, který má uprostřed uložený spalovací motor na vodík a slouží pro pohánění zadních kol. Je to čtyřkolka, ale nepoužil se kardan, místo toho je na přední nápravě elektromotor. Design vozu je exotický a jeho pompéznosti přidává ještě proces nastupování, kdy se odklopí obě dveře i čelní okno. Toto je odkaz na Abarth 2000 Coupe Pininfarina a další kousky z historie studia.

Vůz má prvky aktivní aerodynamiky v podobě žaluzií v přední masce, deflektorů u předních kol nebo zadního křídla. Interiér je též takřka uměleckým dílem inspirovaným světem letectví, má dlouhý displej pokrytý čirým sklem nebo rozšířenou realitu. Na středovém tunelu se nachází tablet pro ovládání klimatizace a dalších funkcí vozidla. Řidič a spolujezdec sedí v tenkých skořepinách, cestující vzadu pak na lavici, přes kterou pokračuje středový tunel.

Vůz má 4580 mm na délku, 1950 mm na šířku a 1230 mm na výšku při rozvoru 2880 mm. Zmíněný motor je 2,5litrový vidlicový šestiválec, původ je blíže nespecifikovaný. Známe ale výkon, který je 325 kW (442 koní). Nádrž pojme devět kilogramů vodíku a jízdní dosah činí v kombinovaném cyklu až 550 kilometrů. Maximálka je 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne pod čtyři sekundy.

Díky absenci těžkých baterií je vůz relativně lehký, na svou kategorii se pyšní hmotností 1690 kg. Ačkoliv jde teprve o koncept, je Enigma celkem detailně popsaná. Prozatím však nebyl oznámený přesný datum vstupu na trh.

Doporučujeme

Články odjinud