Od sledování polí a příkopů, jestli se v nich neobjeví zvíře, přijíždíme do města, kde si musíme dávat pozor na nepozorné chodce. Foto: Toyota

Od sledování polí a příkopů, jestli se v nich neobjeví zvíře, přijíždíme do města, kde si musíme dávat pozor na nepozorné chodce. | Foto: Toyota

V období od října do prosince se v průměru stane 1079 nehod zahrnujících chodce.

V období od října do prosince se v průměru stane 1079 nehod zahrnujících chodce.

Alarmující, ale celkem pochopitelné, je zjištění, že 35 % připadá na děti do 15 let.

Alarmující, ale celkem pochopitelné, je zjištění, že 35 % připadá na děti do 15 let.

Nejvíce takových incidentů se stává ráno kolem sedmé hodiny a odpoledne mezi druhou a pátou hodinou.

Nejvíce takových incidentů se stává ráno kolem sedmé hodiny a odpoledne mezi druhou a pátou hodinou.

To se kryje s časem příchodů a odchodů mladistvých ze škol, kdy je riziko srážky 2,5krát vyšší.

To se kryje s časem příchodů a odchodů mladistvých ze škol, kdy je riziko srážky 2,5krát vyšší.

Při podrobnějším průzkumu dat zjistíme, že 338 nehod zahrnuje dítě ve věku od 6 do 10 let. To je více než 20 procent. Seat

Při podrobnějším průzkumu dat zjistíme, že 338 nehod zahrnuje dítě ve věku od 6 do 10 let. To je více než 20 procent. | Seat

Při srážce chodec v 91,1 procentech případů přijde ke zranění a v 17 procentech má těžkou povahu. Úmrtí v 3,6 procentech také není zanedbatelné.

Při srážce chodec v 91,1 procentech případů přijde ke zranění a v 17 procentech má těžkou povahu. Úmrtí v 3,6 procentech také není zanedbatelné.

U nich je problém, že kvůli menší výšce jsou snadněji přehlédnutelné a neuvědomují si následky svého jednání.

U nich je problém, že kvůli menší výšce jsou snadněji přehlédnutelné a neuvědomují si následky svého jednání.

Také nejsou schopny vyhodnotit rychlost vozu, tedy jestli stihnou bezpečně přejít.

Také nejsou schopny vyhodnotit rychlost vozu, tedy jestli stihnou bezpečně přejít.

Vedle tradiční nepozornosti na obou stranách promlouvá do nehodovosti všeobecný sváteční shon, počasí a krátké denní světlo.

Vedle tradiční nepozornosti na obou stranách promlouvá do nehodovosti všeobecný sváteční shon, počasí a krátké denní světlo.

Není to ale jen o věkové vyspělosti. Devítiprocentní podíl mají i starší osoby ve věku od 18 do 24 let.

Není to ale jen o věkové vyspělosti. Devítiprocentní podíl mají i starší osoby ve věku od 18 do 24 let.

Z hlediska rizikových lokalit není těžké uhodnout školy, hřiště, sportovní, či zájmová střediska.

Z hlediska rizikových lokalit není těžké uhodnout školy, hřiště, sportovní, či zájmová střediska.

Ve srovnání krajů jasně vede Praha se 638 nehodami zahrnujícími chodce během roku.

Ve srovnání krajů jasně vede Praha se 638 nehodami zahrnujícími chodce během roku.

Následuje Moravskoslezský a Jihomoravský kraj se 388 nehodami, dále Středočeský kraj, kde se tane 360 nehod, a nakonec Zlínský se 312 nehodami. Foto: Toyota

Následuje Moravskoslezský a Jihomoravský kraj se 388 nehodami, dále Středočeský kraj, kde se tane 360 nehod, a nakonec Zlínský se 312 nehodami. | Foto: Toyota

Z hlediska podílu srážek s chodcem na celkovém počtu nehod vede Jihomoravský kraj (5,61 %) následovaný krajem Plzeňským (5,2 %) a Zlínským s podílem nehod s chodci ve výši 4,44 %. Zdroj: Honda

Z hlediska podílu srážek s chodcem na celkovém počtu nehod vede Jihomoravský kraj (5,61 %) následovaný krajem Plzeňským (5,2 %) a Zlínským s podílem nehod s chodci ve výši 4,44 %. | Zdroj: Honda

Když se podíváme na konkrétní místa, tak děti do 15 let se stanou účastníky nehody nejčastěji na Rudolfovské třídě v Českých Budějovicích, v Hulíně v okrese Kroměříž a poblíž křižovatky ulic Holešovská a Hviezdoslavova a Bezručově ulici v Karlových varech. Zdroj: Honda

Když se podíváme na konkrétní místa, tak děti do 15 let se stanou účastníky nehody nejčastěji na Rudolfovské třídě v Českých Budějovicích, v Hulíně v okrese Kroměříž a poblíž křižovatky ulic Holešovská a Hviezdoslavova a Bezručově ulici v Karlových varech. | Zdroj: Honda

Čísla vycházejí ze statistiky Portálu nehod, který sbírá podklady za pomoci umělé inteligence z databáze Policie ČR. Zdroj: Honda

Čísla vycházejí ze statistiky Portálu nehod, který sbírá podklady za pomoci umělé inteligence z databáze Policie ČR. | Zdroj: Honda

V období od října do prosince se v průměru stane 1079 nehod zahrnujících chodce.
Alarmující, ale celkem pochopitelné, je zjištění, že 35 % připadá na děti do 15 let.
Nejvíce takových incidentů se stává ráno kolem sedmé hodiny a odpoledne mezi druhou a pátou hodinou.
To se kryje s časem příchodů a odchodů mladistvých ze škol, kdy je riziko srážky 2,5krát vyšší.
17
Fotogalerie

V zimě končí pod koly aut především děti. Zachránit je může připravený řidič znalý nejhorších míst

Zimní čas a sváteční shon přispívají k častějším srážkám aut s chodci. Známe nejhorší místa a poradíme jak na prevenci.

Řízení v zimních měsících je na pozornost řidiče mimořádně náročné. Od sledování polí a příkopů, jestli se v nich neobjeví zvíře, přijíždíme do města, kde si musíme dávat pozor na nepozorné chodce. V období od října do prosince se v průměru stane 1079 nehod zahrnujících chodce.

Alarmující je zjištění, že 35 % připadá na děti do 15 let. Nejvíce takových incidentů se stává ráno kolem sedmé hodiny a odpoledne mezi druhou a pátou hodinou. To se kryje s časem příchodů a odchodů mladistvých ze škol, kdy je riziko srážky 2,5krát vyšší.

Při podrobnějším průzkumu dat zjistíme, že 338 nehod zahrnuje dítě ve věku od 6 do 10 let. To je více než 20 procent. U nich je problém, že kvůli menší výšce jsou snadněji přehlédnutelné a neuvědomují si následky svého jednání. Zvláště v zábavou pohlcené skupině. Také nejsou schopny vyhodnotit rychlost vozu, tedy jestli stihnou bezpečně přejít. Není to ale jen o věkové vyspělosti. Devítiprocentní podíl mají i starší osoby ve věku od 18 do 24 let.

Vedle tradiční nepozornosti na obou stranách promlouvá do nehodovosti všeobecný sváteční shon, počasí a krátké denní světlo. Ve tmě a za deště, kdy je všechno plné odlesků, je snadné chodce přehlédnout. Zvláště pokud vyběhne nečekaně z řady stojících aut nebo stojí blízko silnice často ještě v kompletně černém oblečení a bez reflexních prvků, které není ve městě povinnost nosit.

Situace je problematická pro obě strany, ale při střetu auto vždy vyhrává. Při srážce chodec v 91,1 procentech případů přijde ke zranění a v 17 procentech má těžkou povahu. Úmrtí v 3,6 procentech také není zanedbatelné.

Z hlediska rizikových lokalit není těžké uhodnout školy, hřiště, sportovní, či zájmová střediska. Ve srovnání krajů jasně vede Praha se 638 nehodami zahrnujícími chodce během roku. Následuje Moravskoslezský a Jihomoravský kraj se 388 nehodami, dále Středočeský kraj, kde se tane 360 nehod, a nakonec Zlínský se 312 nehodami. Z hlediska podílu srážek s chodcem na celkovém počtu nehod vede Jihomoravský kraj (5,61 %) následovaný krajem Plzeňským (5,2 %) a Zlínským s podílem nehod s chodci 4,44 %.

Když se podíváme na konkrétní místa, tak děti do 15 let se stanou účastníky nehody nejčastěji na Rudolfovské třídě v Českých Budějovicích, v Hulíně v okrese Kroměříž a poblíž křižovatky ulic Holešovská a Hviezdoslavova a Bezručově ulici v Karlových varech.

Čísla vycházejí ze statistiky Portálu nehod, který sbírá podklady za pomoci umělé inteligence z databáze Policie ČR.

Doporučujeme

Články odjinud