V Ženevě nechybí vůbec nic. Kromě normálních aut pro normální lidi

[Komentář] Když nepočítáme koncepty, prototypy či auta odhalená už před autosalonem, luxusní a hlavně sportovní novinky mají letos v Ženevě suverénní početní převahu nad masovými modely.
V Ženevě nechybí vůbec nic. Kromě normálních aut pro normální lidi

Ode dneška až do 13. března je 86. mezinárodní autosalon v Ženevě otevřen pro veřejnost. Jestli od něj čekáte možnost zblízka si prohlédnout fascinující ukázky současných mezí automobilové techniky, přehlídku roztomilých kuriozit nebo vize aut, která si (možná) budete moci koupit za několik let, jistě stojí za návštěvu. Pokud si ale očekáváte běžná auta pro běžného evropského zákazníka, novinek je překvapivě málo.

Počítejte se mnou. Renault Scénic a Mégane kombi. Fiat Tipo včetně kombíku. Snad i Seat Ateca můžeme ještě počítat mezi masové modely pro evropského zákazníka. Ale mnoho dalších podobných už v Ženevě neuvídíme. 

Ženeva 2016 živě: Škoda Fabia ScoutLine a Superb SportLine

Ženeva 2016 živě: Škoda Fabia ScoutLine a Superb SportLine

Jistě, normální auta tvoří většinu vystavovaných exponátů. Já mám ale teď na mysli ty, která mají v Ženevě premiéru v produkční verzi (proto nemohu počítat třeba prototyp Civiku hatchback) a která nebyla odhalena se všemi podrobnostmi dlouho před autosalonem. A těch se letos nějak nedostává. 

Zato s premiérami super- a hypersportů se roztrhl pytel. Zdaleka to není jen Bugatti Chiron, ale třeba i nové multimilionové verze modelů od zavedených malovýrobců jako Pagani nebo Koenigsegg. A k tomu přehlídka více či méně obskurních značek typu Arash, Apollo, reinkarnovaný Spyker, chorvatský Rimac a další. Zkrátka pokud jste členem vládnoucí rodiny v nějaké blízkovýchodní zemi, budou se mít vaše ropné vrty v následujích měsích co ohánět, aby ve vaší sbírce malosériových exotických aut náhodou nějaký kousek nechyběl. 

Bugatti Chiron a 5 dalších supersportů s výkonem 8258 koní [fotogalerie]

Bugatti Chiron a 5 dalších supersportů s výkonem 8258 koní [fotogalerie]

A když už nějakou úplnou novinku představí jedna z „lidových“ značek, pak je to luxusní sedan, který se v Evropě vůbec prodávat nebude. Jako Volkswagen Phideon

O čem to svědčí? Snad o ničem. Možná se jen sešel volnější rok u několika velkých značek (Volkswagen, Ford), které si po modelové ofenzivě v minulých letech daly oddechovou pauzu. Ale co když je to jinak?

Ženeva 2016 živě: Nechybí ani Tesla, která ukazuje Model X

Ženeva 2016 živě: Nechybí ani Tesla, která ukazuje Model X

Ne, nemyslím si, že by automobilky začaly evropského „mediánového“ zákazníka odepisovat. Koneckonců nejprodávanější auta v Evropě jsou stále obyčejné malé a kompaktní hatchbacky pro nejširší veřejnost. To spíš výrobci odepisují formát tradičního autosalonu. Třeba zmiňovaný Ford ukázal facelift Kugy před týdnem na veletrhu mobilů a na podzim v Paříži nebude vůbec. Další velcí hráči mohou následovat. Tradiční autosalony mají svoje kouzlo, ale v digitální éře už nejsou jediným způsobem, jak dostat k veřejnosti informace o novém modelu. A možná ani tím nejlepším.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků