Chevrolet Bolt v nárazových testech obstál ve všech pěti zkoušených oblastech na výbornou. O nejvyšší ohodnocené ho však připravily špatně svítící přední světlomety.
Pouze pár dní poté, co asociace National Highway Traffic Safety Administration zveřejnila výsledky nárazových testů elektromobilu Tesla X, musel své kvality prokázat další akumulátory poháněný automobil. Tentokrát se jednalo o hatchback Chevrolet Bolt.
Model X z testu vyšel jako nejbezpečnější automobil, který se kdy podrobil zkouškám některé z vládních kontrolních organizací, což je výsledek, ve který představitelé automobilky Tesla doufali. Nízko uložený akumulátor, který našel své místo uvnitř sendvičové podlahy, zesiluje rám a zároveň zlepšuje stabilitu vozu. Toto řešení se v budoucnosti objeví u všech elektromobilů tohoto druhu a Bolt je dalším, který je takto konstruován.
Elektromobil z dílny General Motors se chlubí dojezdem nějakých 350 kilometrů, více než slušným výkonem a v neposlední řadě praktickým designem karoserie hatchback. Vše, co výrobce sliboval, splňuje Bolt na jedničku.
Nezávislá hodnocení zahrnovala téměř všechny sféry nového elektromobilu Bolt, ovšem proti zdi ho zatím ještě nikdo nikdy neposlal. Tohoto úkolu se s radostí zhostila americká instituce IIHS a nový elektromobil podrobila tomu vůbec nejnáročnějšímu testu. Bolt ve všech kategoriích obstál na výbornou.
Jelikož je Chevrolet Bolt vybaven systémem předcházejícím čelním srážkám, získal v nárazových testech ohodnocení TOP SAFETY PICK. Jediným důvodem, proč nezískal nejvyšší ohodnocení TOP SAFETY PICK + byly, věřte tomu nebo ne, špatné přední světlomety. Ve zprávě se uvádí, že „Bolt je z výroby vybaven pouze chabými světlomety, které sice poskytují dostatečnou viditelnost, ovšem až příliš oslňují protijedoucí řidiče.“
Nakonec jde o velmi příznivé vysvědčení, které výrobce může jednoduše zlepšit tím, že použije lepší přední světlomety. Kéž by to bylo tak jednoduché pokaždé…
Podívejte se, jak Bolt dopadl při testovacích nárazech: