V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

8 komentářů

Pozorovatel
5. srpna • 12:54

Daleko zajímavější, než trestání managerů doživotím, je to navrhované propadnutí majetku automobilek:
"V jejím návrhu mimo jiné stojí, že by automobilkám, které neprovedou svolávací akci na problémy, které jsou jim známé, propadl veškerý majetek ..."
Když by tedy automobilky přišly o veškerý majetek, kdopak by ho asi nakonec získal a za jakých podmínek - např. s podmínkou, že provede svolávací akci?

Jig
5. srpna • 13:21

Samozřejmě, to je jen populismus aby se zviditelnila. V momentě pokud by to došlo do nejzaššího bodu dle výše zmíněných pokut, tak by automobilka stejně nemohla padnout ... to jsou desítky až stovky tisíc pracovních míst.

Mirek
5. srpna • 13:29

Myslím, že by plně postačovalo, aby vedení firem bylo plně zodpovědné svým soukromým majetkem za to, když cokoliv, o čem ví, bude tutlat a samo neprovede nápravu. Něco takového, co se v naší zemi chce po politicích, mít nejen rozhodovací pravomoc, ale i zodpovědnost.

Arnold
5. srpna • 12:39

A já čekal,že rozšíří sankce proti Rusku,že mrtvé z amerických aut svedou na Putina.

Jozef Kostelansky
5. srpna • 16:39

To s tou nádržou je v poriadku. Mám mazdu 6 diesel a po objavení sa 0 na počítači (dojazd) ešte prejdem cca 80 km. Je to lepšie riešenie, ako keby 0 znamenala úplne prázdnu nádrž...

Mirek
5. srpna • 21:12

Nevím, jestli to náhodou nepatřilo mému příspěvku. Dovolím si nesouhlasit. Na to, že se blíží množství paliva k nule je řidič upozorněn rozsvícením kontrolky a výstražným zvukovým signálem, kdy má být v tuto chvíli v nádrži 6 l paliva, což je naprosto jasné. Dojezd je dojezd a pokud jde jet neznámé množství kilometrů na hodnotu dojezd 0 km, tak je to špatně. Pochopil bych ještě třeba 30 km, ale tato hodnota se blíží až ke 200 km. V případě, který uvádím najel pracovník servisu s 1.0 EcoBoostem na 0 km ještě přes 150 km a nádrž nebyla prázdná a přiznal, že to je o nervy takto jezdit, když člověk naprosto netuší, kolik benzínu v nádrži je.
Já jsem při rozsvícení kontrolky, má být zůstatek 6 l paliva, doplnil ihned nádrž do plna a světe div se, do 55 l nádrže jsem načerpal jen 32 litrů benzínu. V nádrži zbylo 23 l benzínu. naposledy jsem při dojezdu asi 40 km načerpal jen 42 l benzínu. K čemu je palubní počítač, který ukazuje tyto nesmysly? Ještě můžu dodat, že když přepočítám průměrnou spotřebu na obsah nádrže, tak palubní počítač při plné nádrži ukazuje správnou hodnotu. S ubývajícím benzínem čím dál více lže. Dále je velice zarážející, že při jízdě ukazuje například dojezd 70 km, zastavím, opětovně nastartuji a mám dojezd 150 km. Ujedu však 10 km a dojezd je najednou např. 65 km. Jel jsem cestu dlouhou asi 360 km. Před jízdou ukazoval palubní počítač dojezd 490 km. 40 km před cílem mi palubní počítač ukázal dojezd 0 km. Musím opět upozornit, že je to "výsada" jen EcoBoost motorů bez rozdílů objemu. Dieselové motory a nepřeplňované benzínové se takto nechovají.

tito
5. srpna • 9:09

Paní senátorka má patrně nedostatek šedé kůry mozkové a přebytek ambiciózních právníků.

Mirek
5. srpna • 11:34

To je otázka. Těžké posoudit z pozice "diváka". Pokud budeš účastník nehody, tímto způsobené, možná budeš mít ještě radikálnější názory.Není tajemstvím, že hodně automobilek tají problémy svých aut. Některé jsou vážné, některé jen znepříjemňují a znemožňují řádné užívání. Jako příklad již můžu uvést Ford Focus s motory EcoBoost. Všechny mají vadu v palubním počítači (nádrži), který ukazuje nepravdivé údaje o dojezdu do prázdné nádrže, špatně indukuje zbývající palivo v nádrži. V návodu k autu je uvedeno, že kontrolka nádrže se rozsvítí a zazní zvukové znamení při zbývajících 6 litrech paliva. Skutečnost je někde kolem zůstatku 30 % paliva. V návodu se uvádí, že dojezd je do prázdné nádrže. Skutečnost je, že v momentu dojezdu 0 km je v nádrži ještě kolem 10 litrů paliva. Při snižujícím se množství paliva v nádrži začnou rychleji ubývat kilometry na dojezdu, typický se např. ujede 10 km, ale na palubním počítači ubude 60 km. Vůbec se nejde spolehnout na údaje palubního počítače, ručička nádrže ukazuje stejné nesmysly. České zastoupení Fordu vše zapírá a tváří se, že je to takto normální, že to není vada. Dá se z toho usoudit, že Ford jako celek zakázal tuto vadu uznávat, neboť by to velice ohrozilo jeho celosvětově nejprodávanější auto a dokud někdo Ford soudně nedonutí přiznat problém, tak budou zákazníkům lhát. Předpokládám, že tento problém bude možný i u ostatních aut, neboť byl letos řešen u nového Fordu Kuga u těchto motorů. Tady je doslovný přepis popisu vady z Fordu:3S554 - Kuga - nesprávný údaj o vzdálenosti do vyčerpání paliva na palubním počítači. Datum vydání: 14. 3. 2014
SHRNUTÍ
Zákazníci se mohou setkat se situací, kdy se zobrazuje hodnota do vyčerpání paliva, která je podstatně menší než očekávána hodnota. Jako příklad by bylo možné uvést stav, kdy se na palubním počítači zobrazuje dojezdová vzdálenost 80 mil / 100 km, přestože je nádrž z poloviny plná. Nyní je k dispozici upravena kalibrace softwaru přístrojového panelu, která odstraňuje tuto závadu.Je jen s podivem, že redaktoři autorevue.cz tento problém v testu částečně popsali a nějak jim nedošlo, že je to vada:
http://www.autorevue.cz/test-ford-focus-st-spredo... ... Když jsem vyrážel vstříc oblíbeným klikaticím, měl jsem na palivoměru něco přes čtvrt nádrže. Po deseti minutách ručička leží na spodní hranici nehnutě jako zdechlina. Zatraceně, snad je poblíž nějaká benzinka. Ukazatel paliva vyžaduje zvyk. Působí dojmem, jako kdyby spíše ukazoval dojezd, protože než jsem v poklidu přijel k benzince, měl jsem zase zpět čtvrt nádrže. Pane Dittrichu, chtěl bych vám doporučit před každým testem si přečíst alespoň návod k automobilu, třeba potom nebudete psát, že to vyžaduje zvyk a dojde Vám, že něco není v pořádku. Ta čtvrtka nádrže Vám naskočila zpět až po opětovném nastartování. Na případné otázky, na toto téma, Vám jistě "rádi" odpoví Jan Laube a Jan Vlk z FMC s.r.o., jsou o tom podrobně informování a umí profesionálně "mlžit". Doporučuji si všimnout, že u Kugy je to oficiálně vada.To jen k tomu, jestli trestat, či netrestat vedení za vědomém zamlčování, lhaní, zákazníkům o vadách výrobků.

Doporučujeme

Články odjinud