V Třebíči byl nejrychlejší Hrdinka

V závěrečném podniku letošního mezinárodního mistrovství ČR v Třebíči zvítězila posádka Tomáš Hrdinka – Petr Gross na voze Subaru Impreza WRC.
V Třebíči byl nejrychlejší Hrdinka

Potvrdili tak předstartovní pozici hlavního favorita v soutěži. Nejrychlejší byli v jedenácti z osmnácti rychlostních zkoušek. Svou převahu nad zbývajícími posádkami prokázali stylem start – cíl. Vítězstvím si upevnili 3.místo v závěrečné tabulce mistrovství.
Klepněte pro větší obrázek
Na druhou příčku v konečném hodnocení Hrdinku nepustil Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem (Toyota Corolla WRC). Tomu stačilo, aby si odvezl z Třebíče pouze jeden bod. V páteční etapě plzeňské posádce zatrnulo, když je zlobila převodovka. Její výměna ovšem všechny chmury zahnala a i přes časovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly se mohli v cíli radovat ze stříbrné příčky v konečné tabulce. Na Horácké rally jim k tomu stačilo 6.místo a svůj úspěch stvrdili ukázkovým kolečkem spojeným s pálením pneumatik.

Samotný závod opanoval Hrdinka. „Pouze v závěru jsme měli potíže s vozem, když nám dvakrát zhasl motor. Museli jsme se místo vyladění vozu soustředit na udržení vedení.“ Na druhém místě dojel Emil Triner (Škoda Octavia WRC), kterému by pouze vítězství přineslo třetí místo v konečném účtování. „Nejsme zklamáni, vždyť má Tomáš nejlepší auto v republice,“ řekl v cíli Triner. Pro pohár za 3.místo si nakonec dojel Jan Trajbold (Ford Focus WRC). I další místo v cíli náleží vozu specifikace WRC a to Škodě Octavia s Pavlem Siberou za volantem. První pětici nejrychlejších uzavřel mladší z bratrů Vojtěchových, Štěpán na voze Toyota Celica.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Skupinu N vyhrál v Třebíči, a tím i mistrovský titul si pro sebe připsal, Václav Arazim. Jeho největší soupeř Miroslav Jandík se mu po většinu soutěže díval na záda. „Nejsme zklamáni, nemáme k tomu důvod. Naše šance byly padesát na padesát. V první etapě jsme dvakrát chybovali a to je ten časový rozdíl,“ řekl v Klepněte pro větší obrázekcíli Jandíkův spolujezdec Radim Chrástecký.

Skupinu vozů s pohonem jedné nápravy a tím i titul mistra si vyjel v poklidu jedoucí Jindřich Štolfa. Jeho největší konkurent v boji o konečné umístění Josef Peták odpadl už v páteční sekci, když vylomil kolo. S více než půlminutovým odstupem za Štolfou dojel na druhém místě v F2 Jan Kopecký.

Vítězové jednotlivých tříd:

A8, Tomáš Hrdinka, Subaru Impreza
A7, Jindřich Štolfa, Peugeout 306
A6, Tomáš Fiala, Škoda Felicia
A5, Daniel Fottera, Škoda Felicia

N4, Václav Arazim, Mitsubishi Lancer
N3, Petr Vlašín, Citroen Xsara
N2, Milan Kneifel, Honda Civic
N1, Pavel Kundrát, WV Polo

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků