V Tichém oceánu hoří nákladní loď s 3500 auty. Na palubě bylo 21 lidí

V pondělí 1. ledna letošního roku vzplanula nákladní loď Sincerity Ace na trase z Japonska na Havaj. Na palubě bylo kromě 21 členů posádky i 3500 vozů.

Z jednadvaceti členů posádky bylo 16 evakuováno, po jednom vyhlásila pobřežní hlídka pátrání, které probíhá v okruhu 10.800 kilometrů, a čtyři členové posádky na výzvu záchranné lodi nereagovali. Příčina požáru dosud není známa. Podle informací Automotive News bylo na palubě 3500 osobních aut, z toho většina značky Nissan.

Carlos Ghosn byl formálně obviněn z podvodů. Lítá v tom i sám Nissan

Carlos Ghosn byl formálně obviněn z podvodů. Lítá v tom i sám Nissan

Loď mířila na Havaj, odkud měla pokračovat do několika přístavů v USA. Podle posledních informací bloudí hořící loď Pacifikem, zhruba 2900 kilometrů severozápadně od havajského ostrova Oahu. V případě, že se někdo z přeživších ještě ozve, může jeho záchrana trvat i několik dní.

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Nissan Leaf se pořádně naštval! Japonci uvádí závodní verzi elektromobilu

Mluvčí automobilky Nissan potvrdil, že jejich vozy na palubě skutečně jsou. V současné době ale nemají informace o tom, v jakém jsou stavu. Prioritní jsou nyní životy členů posádky. Pátrání zhoršují záchranářům i šestimetrové vlny.

Dvě stě metrů dlouhá loď byla postavena v roce 2009 japonskou společností Shoei Kisen a jejím účelem je zaoceánská přeprava automobilů. Společnost vlastní plavidlo pod panamskou vlajkou. Podle mluvčího byla nákladní loď ještě včera v plamenech. Pobřežní hlídka vyslala k lodi takzvané Tugboats, což jsou lodě se vzduchovými polštáři, které mohou odtáhnout či odtlačit ztracená a poškozená plavidla na moři zpět k přístavu. Dorazí během několika dní.

Nissan Juke dostal v Česku linii Race Line. Závodně se ani netváří

Nissan Juke dostal v Česku linii Race Line. Závodně se ani netváří

Nejde však o první námořní neštěstí při přepravě automobilů. V roce 2006 ztratila nákladní loď automobilky Mazda na trase z Japonska do Severní Ameriky kontrolu nad ovládáním a musela být odtáhnuta na aljašské ostrovy, kde byla následně opravena. Na palubě bylo 4700 vozů.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků