V srpnu opět klesl počet mrtvých na silnicích, trend ale není tak pozitivní

80 komentářů

OII - RS
5. září • 11:17

I kdyby tento pos**ný zákon zachránil jen jeden život tak stojí za všechny ty komplikace co přinesl - každý z nás by klidně jezdil 10 km/h kdyby se mu nezabila žena nebo děcko (no u tchýně je to otázka :-D bužel jezdí často se ženou :-( ). Nezbývá než doufat, že to opravdu přinesl a není to jen chyba statistik, nebo souhra náhod, a že ho buď hodně přepracují a nebo možná vezmou radši celý znova ( naco už se parlament chystá ) a přispěje to bezpečnosti ještě víc, protože současný to asi moc nedělá ( polyhajzlům nevěřím ani nos mezi očima) . Jak je vidět v zahraničí tak to jde. B-]

delph
4. září • 22:07

nebudu tu řešit teď statistiky. všichni ví že nejsou tak růžové jak je servírují alep ořád zůstavaji světlejší než předchozí roky. pochvlaa za snížení počtu mrtvých kritika za umělé snižování nehod a spol... jen aby otmu dodali ještě větší gracieznost.napadla mě varianta kdy by se povolila vyšší rychlost ale třebasjen pro lidi se speciálním řidičákem označeným třebas B+. za tento řidičák by si člověk musel třebas 4násobně připlatit. dostla by tam ale také lepší zaškolení a instrukce jak si počínat ve vyšších rychlostech. tento řidičák by třebas povolil 50/100/150 (nemusím snad psát co je co). Plus povinné ručení by bylo několikrát dražší. byla by to víceméně taková pokut za to ž e jezdíš rychle ale nedostával bys bločky od policii a nepřicházel o body. Ti co chtějí jezdit rychle jezdí tka jak tak takhle by si to lehce zlegalizovali a přitom platili pernamentní pokutu a nemusel by se čekat až je někde změří. (a celý by se to týkalo pouze rychlosti nijak místně neupravené a žádné jiné složky dopravního zákoníku)další by bylo placení poviného ručení, nebo spíš něco jako zdravotní pojištění dle auta jakého jezdíte. máte starou 120? tka připlať protože když v ní nabouráš při stejné rychlostui stane se ti toho mnohem víc než ve fabce a ještě více proti bmw7. prostě aut co by měli dobrý crash testy( ale teď je zase nasnadě jak se dá věřit různým statistikám když se parkát prokázalo že nemusí být důvěryhodné). Tato položka by zase snižovala počty mrtvých a těžce raněných po dopravní stuaci protože majitelé 120 by si rozmysleli jestly budou mít životu a peněžence nebezpečný stroj nebo zajdou do bazaru a míso 15 let staré 120 koupí něco co má třebas 8-10 nebo ještě méně ale bezpečnější, na pojistce levnější a spotřebou +- stejnou....ps: omluva za gramatiku a spol psal jsme s horkou myšlenkou v hlavě a rychlost prstů bývá rychlejší než přemýšlení o gramatice...

Skyline
5. září • 7:45

Placeni povinneho ruceni podle auta je naprosta kravina, staci se nad tim zamyslet. Jedine skutecne spravedlive (a ucinne) povinne ruceni je podle RIDICE. AUTO NIKDY NEBOURA, at je to S120, nebo Lexus LS. VZDY boura ten, kdo ho ridi. Absurdni situace, kdy dnes auto naboura kamarad (dite/babicka/milenka/atd.), ale o bonus prijdu ja, je jen vysledkem dementniho socialismu, ktery v pojistovnach panuje vice-mene celosvetove a kdy se predpoklada, ze vyssi objem (nebo vykon) automaticky znamenaji, ze clovek vice boura. Pritom statistiky pojistoven jasne uvadi, ze nejvice bouraji auta o obsahu 1.0-1.3 litru (coz je vzhledem k mnozstvi techto aut logicke). Uz mene logicke je, ze vice za PR plati ti ostatni a tak temto hovadkum dotuji jejich neschopnost. Jenze system, ktery neni "spravne" socialni, nema sanci projit, aspon ne tady. Bohuzel. A tak se zase budou jen hrabat prachy do statni kasy z nesmyslnych pokut, zatimco nebezpecna hovada budou jezdit dal.

delph
6. září • 21:29

nemyslel jsem poviné ručení.. to se navíc tak trošku asi i vztahuje i na cenu.. vyší obsah většinou dražší auto. jenže je rzdíl jestly 2,0 v škodě nebo bmw že..
já to myslel jakop zdravotní pojistku. jedeš v autě co tě při havárce může těžce zranit místo lehkého zranení nebo vůbec žádného tak tsi máš platit a ne za tebe oststní lidé...

black_talon
4. září • 23:15

jaky oznaceni nese ridicak s 180/220/250 - ze bych si to tam dopsal...

OII - RS
4. září • 23:20

F1 - B-]B-]B-] :-D

OII - RS
4. září • 22:36

Jo to s těmi řidičáky je super nápad - taky už jsme se otom s kamošema na okruhu bavili ale problém jsme viděli hlavně v tom jak rozpoznat řidiče s B a B+ třeba u fotky za rychlou jízdu - je možnost že by jsi to pak nemusel platit kdyby to přišlo a vzniklo by tak hodně zbytečné agendy.
To pojištění je ještě geniálnější jenže si uvědom že půlka čechů by pak neměla čím jezdit :-D
Jinak jsem moc rád že to napsal někdo jiný už se těš jak tě tady budou všichni strycové z 120 co milují jízdu pod třicet a zbožňují nový silniční zákon kamenovat :-) haha B-]
- jinak super nápad !!

Smx
4. září • 18:16

http://www.novinky.cz/krimi/pres-sto-prasat-neprezilo-nehodu-v-ceskem-tesine_94810_5pc3s.html

Sean
4. září • 12:54

Ani tohle vás nepřesvědčí?http://zpravy.idnes.cz/na-silnicich-zemreli-koncem-prazdnin-jen-tri-lide-fbb-/domaci.asp?c=A060904_124937_domaci_madDíky za nový zákon.

OII - RS
4. září • 15:09

Jojo vytáhnout jednu větu umí každy - jen z toho článku pro zajímavost vytahuji trochu jiné věty :
"Hodně lidí si asi také rozmyslelo příjezd z dovolené, silnice byly totiž téměř prázdné," dodal.
"Předchozí víkend také na řidiče čekala série velkých dopravních kontrol."
o tomto přesně mi tady ale mluvíme, stačí aby policie dělala svoji práci a pak to jde i bez tatalitních metod !!!
Jestli děkuješ novému zákonu tak nechceš aby byly silnice bezpečné. Protože pokud se nebudeš dívat na statistiky které se teď dělají jiným způsobem než předtím - překvapivě v prospěch úspěšnosti nového zákona - ale porovnáš třeba počet nehod, tak jsme natom stejně néli hůř. Takže sumasumárum - vyhodili jsme jako stát spoustu peněz a na silnicích je zase vše při starém jen těm debilům policajtům jsme dali ještě víc pravomocí k šikaně - já tedy neděkuji za nový zákon - protože stojí za ....

Sean
4. září • 17:36

Vy jste, pane, zřejmě mnoho totality nezažil. Všechny statistiky od začátku platnosti nového zákona ukazují, že má na nehodovost dobrý vliv. S postojem, že všechny statistiky jsou špatné, nesouhlasím.Ano, díky za nový silniční zákon.

Skyline
4. září • 17:43

Bud lzes, nebo jen nectes a tak nevis. Vsechny POLICEJNI statistiky opravdu ukazuji, jak je zakon skvely, ale statistiky POJISTOVEN jasne ukazuji, ze pravda je jinde. Tu ale soudruzi neradi vidi, ze?

Mirek
4. září • 18:28

Docela mne bavi, jak se dnes kazdy odpurce zakona zaklina statistikami pojistoven a vydava je za etalon pravdy. Neni to tak davno, kdyz pojistovny prosazovali zvyseni povinneho ruceni, kdy se zde naopak vetsina diskutujicich rozohnovala nad tim, ze statistiky pojistoven nejsou duveryhodne. Tak si to ujasnete, jak to vlastne je.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
5. září • 7:38

Me zase bavi, jak se kazdy priznivce noveho zakona zaklina policejnimi statistikami. Neni to tak davno, co se kazdy pri statistikach o poctu objasnenych trestnych cinu rozohnoval nad tim, ze statistiky jsou nepresne, protoze jednomu chycenemu "bytari" se prisije hromada bytu, ktere nevykradl a stejne se deje i se zlodeji aut, takze pak uspesnost vypada mnohem lepe, nez ve skutecnosti a tedy statistiky policie nejsou duveryhodne. Tak si to ujasnete, jak to vlastne jeB-]

Sean
5. září • 8:34

Statistiky mohou být nepřesné, to máte pravdu. Jen nesouhlasím s tím rozohňováním. Nový zákon je tady, platí a jen tak platit nepřestane. To je pro mě (a věřím, že pro většinu lidí) to nejdůležitější, žádné rozčilování není potřeba, jsme spokojeni. Spíš druhá strana by ale potřebovala prášky pro uklidnění, jak je vidět v diskuzích :)

OII - RS
4. září • 19:14

Zato si kompletně může policie sama, kdyby neměnila statistycké parametry ( ještě tak očividně ve prospěch nového zákona ) tak bychom tu měli objektivní srovnání a viděli bychom jak natom náš nový zákon opravdu je. Navíc kdo něco takového většinou chce něco schovat - sami tímto otvírají dveře pro spekulace - myslím že kdyby nový zákon byl opravdu tak báječný jak se nám to snaží pořád nacpat do hlavy, tak by klidně ukázali i statistiky podle původních měřítek.

Mirek
4. září • 19:27

To uz je paranoia. Statistika se zmenila, protoze v Evrope se standardne uvadi cisla umrtnosti do 1 dne po nehode. Proste se se zmenami zakona preslo na standardni Evropska cisla. Udelalo se to logicky vsechno najdnou v jedne akci. Ovsem s paranoidnim obecenstvem se nepocitalo.

OII - RS
4. září • 19:37

ano ale pak ať to nesrovnávají s předchozím protože je to úplně dle jiných měřítek - buď ať přepočítají nebo ať srovnávají s jinou evropskou zemí se stejnými parametry - jenže to by nebylo tak bombastické jak oni potřebují !
No paranoiu vidím na straně sveřepě se bránících obhájců zákonu - který označili za nic moc i jeho tvůrci a na stole leži urychlené přepracování ( díky bohu ).

coolio
4. září • 18:13

Sorry, ale jedna věc je počet mrtvých, a druhá počet nehod. Nehod je více, ale o to nejde. Hlavní je počet mrtvých a ten je o hodně nižší, byť se zkrátila počítaná doba po autonehodě. Nelze než konstatovat, že ačkoli zákon drasticky zpomalil provoz na silnicích, ovoce přinesl. Je to něco za něco.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
QT
5. září • 23:43

Co že to nový zákon drasticky zpomalil? Rozhodně ne provoz na našich silnicích, toho si musel všimnout každý, kdo po našich silnicích a dálnicích jezdí. Jediná místa, kde se zpomalilo, jsou ta okolo radarů, protože si nikdo není jistý, kolik se dnes toleruje (bez ohledu na to, co tvrdí představitelé PČR a MP do médií), dřív to bylo okolo 20 km/h.Kdyby nový zákon něco zpomalil, nemohl bych mít průměr po D1 přes 140 tachometrových (tuto neděli) a po cestě do práce v Praze dosahovat stejných časů jako dřív (nemusím jezdit přes ucpaná místa).Mimochodem, nový zákon ani nezpřísnil žádná pravidla, spoustu jich uvolnil a přidal vyložené debility. Jediné, co se zpřísnilo, jsou pokuty a postihy, ale ne pravidla.

OII - RS
4. září • 19:08

Jo v tomto ohledu trochu souhlasím ale oco tady hlavně jde - jde to udělat tak aby mrtvých ubylo při nejměnším stejně jako teď ( pán bůh zato zaplať ) i bez zbytečné šikany, bez zpomalení dopravy, bez nárustu nehodovosti a co tomuto zákonu nejvíc vyčítám - počkejme půl roku a bude těch mrtvých zase jako předtím v ruce s rukou s pomalejší dopravou a vyšší nehodovostí - takže jediná výhoda, která je, ačkoliv diskutabilní vzhledem k dlouhotrvajícímu trendu snižování smrtelných nehod díky lepší bezpečnosti aut, díky částečné manipulaci se statistikami, díky vyštrašení lidí, taky pomine. Jak psal o pár příspěvků výše (pravděpodobně slovenský pisatel) na našich silnicích už je zase skoro vše při starém.

OII - RS
4. září • 10:40

Nechápu reakce zastánců skvělého a bezchybného zákona, protože pouze díky němu se na českých silnicích jezdí plynule a beze stresu. Přislušníci policie jsou neuplátní, milý a chápavý k přestupkům, které nemají vliv na bezpečnost provozu - jako když nezapnete světla na pakrovišti a překročíte rychlost o 3 km/h. Navíc z našeho policejního sboru vychoval super vzorné řidiče. Vždyť mi to všichni víme a plně mu zato vděčíme, nemusíte to pořád zdůrazňovat !!!! B-]
Náš nový zákon je dokonce tak dokonalý, že si ještě zmírnil statistyky ( což je prostě fakt ) aby na nás půsoil ještě kladně i dušvně - opětovné díky.
Ale norzdíl od Vás, slepý zastánci, bychom rádi ještě viděli jestli jsou opravdu všechny tyto skvělé zásluhy opravdu jen jeho :-) a ačkoliv budu brán za kacíře pár chybiček bych našel (třeba v porovnání s německým, kde mám hodně zkušeností :-) Samo o sobě srovnávat starý s novým - když se změnila kritéria je !! neobjektivní !! a to v našich neobjektivních mediích ala ČT1 můžeme slyšet každý den.
No nic, dále mějte růžové brýle na očích a buďte naštvaní a braňte se když vám je chce někdo sundat, protože nový silniční zákon je skvělý nemá chybu a když nato někdo poukáže tak ho hned pro jistotu upalte !!!!!!!

Mirek
4. září • 10:48

Aaa, uz se to tady zacina rozjizdet. To zase bude mit AutoBlesk pristupu, ktere nasledne proda inzerentum. Odpuci zakona se jiz probouzeji a clanek, napsany presne pro ne, jim dava dostatek pseudoargumentu. Ted mohou svuj hnev, ze musi jezdit podle predpisu a diky tomu desitky lidi prezili, vykricet do celeho sveta. No a AutoBlesk na tom skodny nebude.

black_talon
4. září • 23:10

nevim o tom, ze by odpurci zakona museli jezdit podle predpisu, odpurci zakona (stejne tak jako jeho priznivci) si muzou jezdit jak uznaji za vhodne...

AAA
4. září • 10:58

To Mirek: To nejsou žádné pseudoargumety,ale pravdivá fakta.Vy jste nedal žádná fakta!
Desítky lidí přežily??Umíte číst?Asi ne,statistiky jsou zkreslené a nepravdivé(ověřte si je).A kdyby se zavedl systém z Německa,myslíte,že by úmrtnost neklesla?Klesla a doopravdy,ne jen v těchto lživě vytvořených statistikách!!A také by byli postihováni jen ti,co ohrožují ostatní a ne normální lidé.

Mirek
4. září • 18:21

Fakta? 70 lidi nezemrelo. Zmenila se metodika, ktera tot cislo muze ovlivnit maximalne -5%. Ted muzete diskutovat nad fakty.

Jiří Novák
6. září • 4:30

lidí je jak sraček...

OII - RS
4. září • 19:32

Podívejme se nato trochu z celkového pohledu - je pravda, že 5% ( nebudeme diskutovat že to není podložené ) je třeba tou změnou z 72 na 24h - navíc jsem se teď bavil s doktorem z úrazové nemocnice a dle něho by se tam měl započítávat každy člověk, který zemře na následky nehody - a těch jim bohužel na oddělení rozhodně nijak rapidně neubylo. Dalších pár procent je díky obecně lepšímu stavu vozového parku, díky dlouhodobému trendu znišování nehodovosti. Další procenta jsou díky tomu jak připouštěl sám policejní prezident že byl ten den slabý provoz a ještě nazpomeňme na náhodu. V případě že bychom zohlednili toto vše - je možné, že tento nový zákon nepřinesl skoro vůbec nic protože v ostatních statistikách má také dost nahnuto - protože proti nim stojí zcela jiné od pojišťoven. Dokud nebude možnost objektivně porovnat minulá a současná data nemůžeme vůbec na základě OPRAVDU DŮVODNÝCH POCHYBNOSTÍ konstatovat, že je opravdu tak skvělý jak se policejní prezidium pořád hloupě chvástá. Právě protože chci vyšší bezpečnost na silnicích chci znát opravdové výsledky a né žít jen v propagandě o které jsemčím dál více přesvědčen a podle toho zákon ještě zlepšit. Jestli vy si myslíte že současný zákon je dokonalý tak se určitě mýlíte - kdybych to přirovnal k léku - ano lék skvěle zabírá na angímu ale bohuže způsobuje žaludeční vředy, vnitřní krvácení, oběhové problémy. - není v takovém případě lepší nedělat že takové problémy neexistuji a použít jiný lék - jiný zákon ? navíc když máme opravdu kvalitní "lék" hned 150 km od Prahy ??????? zamyslete se bláhoví zastánci a chtějte taky pravdu !!!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Koudy
4. září • 21:46

Pane bože. :-/

OII - RS
4. září • 22:08

nojo, zni to fakt hrozne :-D kdyz jsem to po sobě četl sorry, měl jsem ten konec napsat jinak než agitaci KSČM :-/

Radek Ondrášík
4. září • 18:29

Víte jistě, že může výsledek ovlivnit maximálně o 5%? Nebo je to Váš soukromý odhad?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
4. září • 19:20

Presne cislo asi nezna nikdo. A nikdy ho nejspise znat nebude, protoze se uz vede jina statistika. Proto se na tom cisle muzete stale tocit. Zaroven ale mohu z podstaty veci s absolutni jistotou rici, ze se cislo neprekroci rad 10-20% . Ale ja jsem k vam shovivavy. Vydelte si cislo 2ma a predpokladejte, ze metodika zmeni cislo na absurdnich 50%. I tak dostanete fantasticka cisla. Proc se z takovou zarputilosti domahate presneho cisla, kdyz zaroven dobre vite, ze se od soucasneho bude lisit jen o par jednotek?

Radek Ondrášík
4. září • 19:36

Ono je to pořád dokola. Prostě mi osobně vadí fakt, že se výsledky počítají jiným způsobem a nový způsob výpočtu je srovnáván s tím loňským. Ať už u usmrcených nebo u počtu dopravních nehod. Tento fakt je prostě nepřijatelý a odmítám se s ním smířit.Počet usmrcených bude v reálu velmi blízký tomu "oficiálnímu", počet dopravních nehod bude diametrálně odlišný.Nezpochybňujeme tedy zákon jako takový, ale přínos a oficiální čísla, která nepodvídají realitě. Toť vše.

OII - RS
4. září • 19:41

:-D krásně řečeno B-]

Mirek
4. září • 11:09

Ucelem clanku bylo zpochybnit tvrda statisticka data. Kdyz uz museli uverejnit, ze desitky lidi prezili, alespon to zamlzili spoustou omacky kolem. A meli uspech. Alespon u tech, pro ktere jsou ostatni lide jen obtiznym hmyzem branicim rychle jizde. Zamer se opravdu zdaril. Lidi ochotnych uverit, ze desitky prezivsich vygenerovala udajna zmena metodiky jsou zde kvanta.

mms
4. září • 11:42

Nic proti Mirku, ale pro mě působíte jako úplný tupoun. O metodice nové statistiky mimo jiné hovořila i televize v né jednom pořadu, takže se tady rádoby zastánci neustále ohánějí nesrovnatelným. Pro toto období by bylo vhodné požít i starou metodiku a pak se s tím ohánět či srovnávat.
Můj osobní postřeh je, že začíná přibývat množství smrtelných nehod, které způsobuje ta umírněnější skupina řidičů (ženy a starší řidiči). Vše je brát třeba s rozumem a né tady zavádět švejkovský stát. Tím myslím obě strany, ať už řidiče pro ježdění s rozumem a né jako robot, který je pak okolí víc nebezpečný, tak i obě policie, které by dodržování měly vyžadovat tam, kde je to potřeba a né kde je to nejjednodužší a hraničí to s šikanováním.
;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OII - RS
4. září • 12:08

Plně souhlasím, nevím proč kdokoliv kdo má námitku proti zákonu, který je a za tím si stojím plných chyb, je okamžitě označen za nepřítele bezpečné jízdy !!!! Původní myšlenkou zavedení bodového systému jsem byl nadšen, postupem co z toho vylezlo za politický exkrement je mi z něho zle. Nebýt té obrovské propagandy která měla za úkol jen vystrašit lidi tak se nic nezměnilo. Po té co lidi zjistili, že zkorumpovaní a líní policajti zase nic nedělají, jen si občas vyjedou vydělat s laserovou pistolkou k 30 a dokázat si jak jsou nadřazení - tak se zase vše vrací do starých špatných kolejí - tudíž nový zákon si nezasdlouží nic jiného než 4 minus - popravdě si myslím že menší škody by udělalo kdyby se vypráskaly ty líný prasata do ulic a dělali svou práci i za starých předpisů !!!!

Marek71
4. září • 12:45

Presne tak, všimol som si dosť podstatný rozdiel v chovaní vodičov na začiatku júla (červenec) a v poslednej dobe. Tesne po začiatku platnosti nového zákona jazdil každý ako pos*aný, na diaľnici ledva 120-130. Išiel som po diaľnici zhodou okolností presne 1.7, za 100km ma nikto nepredbehol a to som išiel 135 tacho ! Predtým vec nevídaná.A dnes ? Idem po diaľnici tacho 140-150 a nájde sa dosť vodičov, ktorí ma predbehnú. Proste, ľudia si zvykli a pomaly sa to vracia (čo sa týka rýchlosti) do starých koľají. A tým mám na mysli aj cesty mimo diaľnic. A podľa mňa to bude podobné aj s počtom obetí nehod. Budem rád, keď sa budem mýliť, ale mám dojem, že sa to vráti do +- rovnakých čísel ako vlani.Počet dopravných nehod, samozrejme, stúpol, policajné štatistiky sú z dovodov odlišnej metodiky k smiechu a s vlaňajškom neporovnateľné, to može porovnávať iba idiot. Ostatne, poisťovne sa už vyjadrili, že pravdepodobne zvýšia povinné ručenie práve z dovodu viac nehod a vyšších škod.

beat
4. září • 16:34

A kdyby se zavedl německý bodový systém, tak by to bylo jiné, a lidi by rychlost dodržovali? Noo, nejsem si tak zcela jist.
A pro ty, kteří tu píšou o změně metodiky. Tak sem dejte čísla, kolik lidí zemřelo do 72 hodin, ať můžeme porovnat. Pokud čísla nemáte, máte smůulu. Možná nezemřel nikdo, možná zemřeli všichni. Ale my to nevíme...

stealth
4. září • 21:12

Přesně tak.. Můžeme tady podepsat, že kdyby se opsal německý systém, že by všichni jezdili podle předpisů? Myslím, že ne... Pokud AAA musí honit termíny, je pro něj jakýkoliv systém nepřijatelný, protože snižuje jeho rychlostní (časový) průměr do kterého se prostě musí vejít. Nikdo z nás ale AAA nebo OII-RS nemůže odsoudit, neboť nevíme jak jezdí. Nicméně já osobně znám člověka, který si v PP nastavil, že má být za dvě hoďky z Ostravy v Hradci a PP mu vypočítal, že teď musí jet 160-180, aby to stihl. Jeho jízda byla ukončena před Šumperkem, protože skončil pod kamiónem. Takže tolik ke stíhání termínů.
Za bodovým systémem stojíme my řidiči, nebýt nehod, způsobených našimi mozky - žádný nový zákon by pravděpodobně nezačal vznikat. Ať je jaký je, přizpůsobuje rychlost všech řidičů na daném úseku na danou úroveň a tím by měl snižovat riziko vážné nehody. Pokud někdo pojede podle předpisů a druhý o 100% rychleji, riziko nehody v nepřehledné zatáčce je na světě. A mé osobní pocity - jezdí se mi daleko příjemněji, je to prostě větší pohoda i když v poslední době se to mění.

Radek Ondrášík
4. září • 16:44

Počet těch, kteří nezemřeli do 24, ale do 72 hodin od nehody a mohli by ovlivnit statistiku je mizivé procento, byť mírně by to statistiku ovlivnilo, ale osobně nečekám, že by to bylo takové čislo, aby se výsledek změnil o více než 5% a to jsem tomu ještě pořádně přidal.Bohužel co je špatné, že nejsou čísla, která by byla plně srovnatelná s loňskými. Porovávají se letošní skvělé výsledky usmrcených na silnicích s loňskými, které se počítaly trochu jinak. Je to škoda, protože tak opravdu nikdo neví jak je to doopravdy.To samé platí u dopravních nehod, ano poklesly, dle policejní statistiky velmi výrazně, ale pojišťovny hlásí něco jiného.Jak se dívám na váš příspěvek, vás nezajímá realita, vy chcete dobrá čísla a ty máte. Mne zajimá skutečný přínos a ten já, ani vy a jak se ukazuje dle diskuse, ani nikdo z veřejnosti nezná. "Vrchonst" nám tedy předhazuje výsledky, které jsou nějakými čísly, které ovšem nemají s loňskými žádnou souvislost.Představte si, že by Policie začala počítat pouze usmrcené muže a dopravní nehody, které způsobí mužská část řidičů. Tyto čísla by pak postavila vůči loňským, kdy započítavala i usmrcené žedy a nehody způsobené ženami a prohlásila by, že dopravních nehod a usmrcených výrazně ubylo proti loňskému roku. Byl by to prostě nesmysl, účelová změna metodiky, která vede ke zkresleným výsledkům vůči výsledkům minulých období.Takže v tom já osobně vidím celý problém. Počet usmrcených lidí zde nikdo nezpochybňuje a buďme za něj rádi. Zpochybňujeme pouze způsob předkládaní výsledků a způsob srovnávání s loňským rokem, kdy se měřilo úplně jinak.Takže buď přepočítejme loňské výsledky do podobny dnešních, tedy odmažme všechny nehody, které měly škodu nižší, než 50tis. Kč a usmrcené po 24 hodinách a tyto čísla postavme s letošními, nebo naopak letošní čísla dopočítejme podle loňské metodiky a pak uvidíme jak je to doopravdy.Vás osobně nezajímá, jaký je reálný dopad nového zákona, nebo vám stačí nějaká čísla, která jsou pro veřejnost pěkná?

beat
4. září • 20:12

Hezký příspěvek..
Mě samozřejmě zajímá realita, ale nechtělo se mi psát nějaký dlouhý příspěvěk, takže to možná vyznělo trochu jinak.
Mě šlo pouze a jen o to, že mnoho diskutérů zde zmiňuje jinou metodiku tím způsobem, jako by se nic nstalo. Ale přitom všichni víme, že mrtvých je opravdu méně. Akorát nikdo neví skutečný počet..jenže já narozdíl od ostatních nespekuluju, jaké by to číslo mohlo být, protože to nevím. Ostatní to asi vědí, protože se chovají tak, jako by byl "skutečný počet" mrtvých minimálně stejný jako loni...

Radek Ondrášík
4. září • 20:21

Ano o číslech také nerad spekuluji, protože je neznám. Třeba je počet dopravních nehod výrazně nižší a počet usmrcených vlivem dopravní nehody třeba přesně sedí o oficiálními čísly. Jenže toto nyní nikdo neví a v tom je zakopaný pes.Jsou tu v podstatě dvě strany, jedna ta čísla nebere moc vážně, protože připouští určité odchylky, druhá je má za nezpochybnitelná a nepřipouští, že určitá korekce by tu mohla být.

Mirek
4. září • 18:14

Tak fajn. Sam rikate, ze rozdil v poctu mrtvych nebude vice nez 5%. Ale z techto 5ti% vytvarite krucialni problem, o kterem diskutujete pul clanku, zatimco zbylych 95% prezivsich odbydete jednou vetou. Na diskutujicich take jasne vydite jak tento clanek pusobi na ctenare. Drtivou vetsinu se vam podarilo presvedcit (i kdyz zmanipulovat se hodi skoro vice), ze zmena metodiky totalne znehodnotila vysledky. Ze ve skutecnosti mozna ani zadny pokles mrtvych nenastal. I kdyz snizite pocet mrtvych o vami uvadenych 5% , i kdyz ho snizite o 20%, i kdyz ho snizite o 50%, stale tu mate fantasticka cisla - desitky lidi kteri prezili, zatimco pred rokem zemreli. Jakto, ze mne nezajimaji data? Prave ze mne zajimaji ! Prave ze nezajimaji desitky diskuteru, kteri nad nimi, po vzoru vaseho clanku, mavnou rukou jako nad totalne neverohodnymi. Mne zajimaji data a proto vim, ze zmena metodiky nemuze mit vetsi vliv nez par procent - sam to rikate. Tak proc uz tu ctu asi 5ty clanek. Ve kterem jsou dalsi a dalsi nova cisla vysvetlena jen jako vysledek statisticke manipulace? Ja samozrejme ctu vice autoserveru, ale s tak totalni jednostrannosti, jsem se setkal jenom zde.

Radek Ondrášík
4. září • 18:28

O počtu skutečně usmrcených můžeme opravdu jen diskutovat, nikdo ten pravý počet nezná, ale přesto si myslím, že nebude nijak výrazně vyšší, než je uváděná "skutečnost".Druhým číslem, kterým se ohání Policie je počet nehod. Tam je jednoznačne prokázáno, že skutečný počet dopravních nehod je zcela jiný, než ten počet, který uvádí Policie. Pojišťovny zde hlásí zcela jiná čísla, která se od loňských nijak neliší. Zda je o pět procent více nebo méně nehod je vcelku irelevantní.Takže si položme otázku, pokud Policie zcela mlží u počtu dopravních nehod, což je méně důležitý údaj (oproti usmrcených osob), jaké budou výsledky u jiných statistik, které nám předkládají a srovnávají je s minulými roky?Jednoduše řečeno, Autorevue se snaží pouze říci, že ta čísla, která jsou oficiálně zveřejněna nejsou skutečná. Skutečná čísla, která bychom měli srovnávat s minulým rokem jsou jiná. Jak jiná, to se u počtu usmrcených asi nedovíme, u počtu dopravních nehod bohudík ano. Takže redakce zde nezpochybňuje výsledky v oblasti usmrcených osob a jak si můžete přečíst, stojíme na té straně, která říká, že je dobře, že počet usmrcených osob klesl. Pouze se snažíme říci, že situace není tak jednoznačná.Já osobně nechápu ty diskutující, kteří bezhlavě souhlasí s oficiálními čísly a neuvědomují si, že změnou metodiky se automaticky změnily výsledky. Kdyby se daná metodika změnila a žádný nový zákon by nevstoupil v platnost, tak by byla čísla také lepší. Pokud přejde Policie k tomu, že do usmrcených bude počítat jen ty, kteří zemřou přímo na místě, bude pokles ještě větší. Nechápu, že zcela ignorují fakta změny metodiky a že si neuvědomují, že ta má určitý zkreslující účinek, který nikdo nezná.

Mirek
4. září • 18:55

Prave jsme si ujasnili, a vy jste souhlasil, ze zmena metodiky muze mit vliv - nekolik procent. Pro mne za mne, klidne si delte pocty mrtvych 2ma (vliv metodiky 50%) stejne dostanete fantasticke vysledky. Ano, porovnatelna cisla mrtvych jsou jina. Nikdo nevi presne jaka, ale neni zadna pochybnost, ze to nemuze byt vice nez o jednotky procent. Tim bych tuto diskuzi ukoncil, protoze mi neprijde dustojne, pouzivat nejistotu v radu statisticke chyby, k totalnimu zneverohodneni celeho vysledku.Co se tyka nehod, nejsem rad, ze jste mne nastrcil do polohy obhajce police, ale police "nemlzi". Ano ridici nehlasi vice nehod nez drive. Ale to neznamena, ze police mlzi. A pouzit dokonce toto udajne "mlzeni" k zneverohodneni ostatnich vysledku mi prijde hodne neseriozni. Na zaver mi dovolte jenom usmev nad opevovanim statistik pojistoven, jako zdroje pravdy. Kdyz se tu diskutovalo o zvyseni povinneho ruceni, tak zde vetsina diskuteru pochybovala o pravdivosti pojistovackych statistik. Dnes je tomu naopak. Ale o to opravdu nejde. Pomackane plechy nestoji, ve srovnani s lidskymi zivoty, za popsanou internetovou stranku.

Radek Ondrášík
4. září • 19:33

Já osobně nepotřebuji zpochybňovat výsledky. Pokud jsou zveřejněny, my je zde napíšeme, ovšem k A přidáme i B a to ten fakt, že se změnily výpočty. Uvedeme je proto, že Policie je při uvádění výsledků nijak nezmíní. Podívejte se na weby Min. vnitra, nebo dopravy a nikde se u výsledků nedočtete, že se od července změnila metodika výpočtu dopravních nehod, usmrcených atd. Když si takovou zprávu přečte neinformovaný člověk, tak získá dojem, jaké jsou ty změny úspěšné. Tím získávají autoři zákona nezbytné politické body, protože to vypadá, že jejich dílo je extrémně úspěšné. A přitom to může být úplně jinak.--- Ono se stačí podívat, jak vypadá nezměstnanost po změně metodiky výpočtu. Pouhou změnou metodiky došlo ke snížení o více než 0,5% a úspěch je na světě. Podívejte se na situaci u Všeobecné zdravotní pojišťovny - nasypalo se tam pár mld. a můžeme říkat - dívejte VZP je bez dluhů atd..atd.. Takový přístup je pro mne nepřijatelný ---My k té zprávě přidáme i ty informace, které oficiální cestou nejdou. To, že ostatní média tyto fakta ignorují je zarážející a osobně to nechápu.Není na tom nic napsat - dle Policie ubylo umsrcených a dopravních nehod. Dle pojišťoven počty dopravních nehod vzrostly. Do počtu usmrcených se již nezapočítavají ti, kteří zemřou po 24 hodinách. Tím, že oficiální místa neinformují o změně metodiky měření, umocňují pocit, že něco maskují.Takže uvidíme s časem, jak se situace vyvine, průběžné to vypadá, že počty usmrcených klesnou, o kolik to je předčasné odhadovat, ale určitě to nebude v součtu roku tak optimistické jako v červenci, ale určitě to bude lepši, než v minulých letech. Navíc v minulých letech postupně klesal každý rok počet usmrcených o nějakých 7%, tak si toto číslo odečtěte od výsledku a dojdeme že přínos je okolo 20 procent. Což je skvělé o tom žádná.

AAA
4. září • 12:19

Přesné a výstižnéB-]

AAA
4. září • 11:19

To nemá smysl!
Dobře tedy.Pomineme-li zvýšení nehodovosti vykazované pojišťovnou a změnu v době pro počítání mrtvých,nebylo by lepší a minimálně stejně efektní(co se týče úmrtnosti),kdyby se zavedl německý odzkoušený a vyladěný systém bez absurdních a neuvěřitelných chyb a výplodů chorých mozků???Určitě bylo,jenže na tom by se už nedalo tak dobře rejžovat a buzerovat co?

OII - RS
4. září • 11:04

Kašli na tyto slepé ovce, díky nim to tady vypadá tak jak vypadá. Určitě za komárů taky věřily jak jsou na západě všichni hlady a umírají chudobou a zlý kapitalista je bičuje :-) po té co to padlo potřebují zase žít v přeludech - je to jednodušší než vidět pravdu.

AAA
4. září • 11:08

Kašlu na ně.Jen mě mrzí,že většina lidí věří všemu,co jim v tomto banánistánu nalžou.Máš pravdu -lidé jsou pasivní a nechají si líbit vše a taky to v tomto státě dle toho vypadá.

OII - RS
4. září • 10:52

pseudoargumety ? zajímavé že ty nedáváš žádné :-D. Já jezdil relativně podle předpisů i před tím než se tady vrací totalitní přístupy policie i po té co se zavedly a hněv mám - jako každý šlusný občan kterého štvou dovjí pravidla, dvojí statistyky, dvojí metr - že tobě to nevadí - je tvůj problém.

AAA
4. září • 10:31

Všem poslušným ovcím v tomhle policejním státě:
1) Úmrtnost zase tak výrazně neklesla. Před 1.7.2006 (tedy před silničním šmejdem) se počítali do statistik mrtví,kteří zemřeli do 72hod. po nehodě.Ale po 1.7.2006 se počítají mrtví do 24hod.po nehodě.
Otázka zní:"Proč nám i tento podstatný fakt nebyl sdělen spolu s růžovými statistikami???"
2) Nehodovost dle pojišťoven vzrostla.Zhruba až o 10%. =poposunuli hranici z 20 na 50tis,co se musí hlásit. Také 50tis.máte na novém autě(při ceně dílů a opravy) i při mírném ťuknutí,tak jakej blbec by to asi hlásil,když nikdo není zraněn a on by tím pádem přišel o papíry,body a dostal by tučnou pokutu??? Také počet čepičářů,kteří jezdí raději 30/60 a oči na tacho a bzdí při každé ceduli,se zvýšil a plynulost provozu je narušena a tím pádem vzrostlo nebezpečí nehod!
Otázka zní:"Kdo jiný asi tak může mít nejpřesnejší informace než pojišťovna???"
Autorevue se Vám akorát snaží vysvětlit, že se Vás ty kurvy snaží obalamutit,ale vy přesně splňujete jejich přání - plať, dělej co chceme a drž hubu.
Tento zákon je jen nedodělaná sra...,která postihuje pouze slušné řidiče a ožralové a nebezpeční řidiči jezdí dále tak,jak jezdili před sra...!
Navíc policie ČR (nemluvě o dementech MP) je zkorumpovaná od vrcholných orgánů (kde se přestupky hladí pod koberec). Dále měří jen tam,kde se dájí nejlépe vybrat peníze a ne tam,kde je to nebezpečné (viz MP(obvykle nedodělané zákl.vzdělání),pac jim jdou peníze do městské kasy)!!
Na druhou stranu na našich silnicích byl třeba silniční zákon,ale ne takovýhle nedodělaný paskvil z rukou idiotů,kteří vůbec nevědí jak to na silnicích chodí a nemusí denně jezdit do práce a stíhat termíny. Stačilo, aby převzali bodový systém z Německa,kde už několik let funguje a je vyladeny.A úmrtnost a nehodovost by poklesla také a dlouhodobě!!

Roman
4. září • 20:30

ÁÁ..tak se zde opet predvedl pravdepodobne nejaky ubozacek...pisatel s nickem AAA je zcela jiste nemocny clovek,musite ho omluvit.Ja bych navrhl aby se na nej usporadala nejaka sbirka na operaci mozku,tedy ale jen pokud to neni vrozene,je take mozne ze AAA dostal nekde za svou agresivni jizdu,kterou predpokladam podle jeho projevu ukazuje predevsim svou dusevni nevyrovnanost a pravdepodobny sexualni komplex nebo komplex z detstvi ci z dospelosti,od PCR nebo MP asi peknej flastr.Ja osobne sem novy zakon uvital,lide a predevsim ridici typu AAA se konecne uklidnili,jezdi opatrneji a mne osobne jako ridici s najetym 1milionem kilometru pres svuj vek jsou milejsi cepicari nez takovy ignoranti jako AAA,ja osobne jsem nejvice uvital zvysene pravomoci PCR,MP a celni sparvy.Je dobre ze je na ridice-trubce,poradny bic.Kdyz AAA nestihas jizdu z casovych duvodu tak si zkratka privstan,a kdyz uz pomlouvas tvurce zakona 361 tak zaloz politickou stranu,kandiduj do parlamentu..a vymyslej nove zakony sam....uz to vidim..navrh zakona poslance AAA(Tvoji volici by byli sami bezohledni namachrovanci)zakon o delani si na silnici cehokoliv...rychlost neomezena,technicky stav jakykoliv,alkohol povinny za volantem....tak nejak si predstavuju Tvuj navrh...jo a kdyz pomlouvas PCR a MP....tak si to bez zkusit,nicmene s Tvym pristupem pochybuji ze bys zvladl psychotesty...pzn.:take pises,ze MP mohou mit zakladni vzdelani..achichach..ty jsi takove tululum..precti si zakon 553/91Sb. Tam je jasne stanoveno JAKE vzdelani MP musi mit...ale to ty ve sve IGNORANTNOSTI nevidis..ja bych videl Tvou novou prezdivku bud na :"IGNOR"..nebo na "ŤULULUM"....a vis co..az uvidis prislusniky PCR nebo MP..zkus jim rict svuj nazor na ne....ha ha ha...uz to jasne vidim,jsi po....y az za usima...klabosit pres monitor to by Ti slo..,ale verim,ze valna vetsina ROZUMNYCH a NORMALNICH ridicu novy zakon uvitala...stejne jako ja....uz totiz bylo dost chovani namachrovancu jez neplatilo pokuty..ted kdyz ma PCR nebo MP podezreni ze se bude ridic vyhybat spravnimu rizeni nebo pokute,muze mu vyslovit kauci kterou pokud ridic neuhradi tak udela svemu priblizovadlu jen pá pá a bude se koukat jak se vesele naklada na odtahovku...jo to je basta..-)) a k tomu mu pribude peknych par bodiku..priste ho prejde delat prestupky...AAA jsi chudak...

black_talon
4. září • 23:05

hele ty si ale dobrej deb*l, nema smysl tvuj blabol rozebirat :) ale v jednom ti (a tobe podobnejm nulam) musim udelat radost - ja totiz na predpisy absolutne seru, zakon nezakon, vubec me nezajima jaky sankce mi muzou fizlove udelit, jezdim si jak chci, fizlum nestavim, proste pohoda - a ted mi vysvetli ty sraci, jak me nova legislativa postihla, verim ze to dokazes...

OII - RS
4. září • 22:12

jsi ubožák a o komplexech máš přehled od sebe jak vidím B-]

bojler
4. září • 11:27

podepisuju

Mirek
4. září • 10:42

Ano. Presne pro vas je tento clanek AutoBlesku napsan. Trefa.

AAA
4. září • 10:53

Já jsem uvedl fakta, tak teď uveďte zase fakta Vy!Jenže Vy žádná nemáte co?

OII - RS
4. září • 10:47

jasně, nedívej se na fakta a nech si dále tlačit kecy od mluvči policie ČR do hlavy - ti mluví vždy pravdu B-] doporučuji ještě centrální policejní lobotomii - nebo už ji možná máš.

Mirek
4. září • 11:03

Svet je krasne jednoduch a ty jsi ho zcela pochopil. Na jedne strane stoji skveli ridici, kteri jen tak nahodou zcela nezavinene, dokazali zabit tolik lidi, ze v prepoctu na obyvatele dosahli na skvela predni mista v Evrope. Na druhe strane stoji policiste - teroristi, kteri zpusobili ridicum peklo na zemi a jeste navic si vymysleli minus 70 mrtvych za 2 mesice. AutoBlesk vam to vysvetlil a vy jste pochopil. Gratuluji.

smudliky budliky
5. září • 15:27

Jsem rad, ze aspon nekdo na tomto webu ma rozum. Nenechte se temi uspechanymi pubertaky pretlacit. Az prijdou do let, taky budou svet chapat jinak. Nebo az jim ujede nozicky nejaky dalsi borec, ktery si dodneska myslel, ze rychlost samotna nezvysuje riziko a ze jeho auto je ve dvoustovce vlastne hrozne bezpecne...

OII - RS
4. září • 10:41

B-]B-]B-]B-] supr příspěvek B-]B-]B-]B-]

Mirek
4. září • 9:34

Kdyz jsem videl vysledky za 2. mesic noveho zakona (opet minus desitky mrtvych) tesil jsem se, jak nam opet Autorevue vysvetli, ze to je uplne jinak. A hosi nezklamali. K jedne vete ze tyto prazdniny prezilo o 70 lidi vice nez lonske, pridali cely clanek komentaru, aby to kazdy spravne pochopil. Aby kazdy odpurce mohl jen tak mavnout rukou a rici " 70 lidi prezilo? Pche.. , to jsou pane jen statisticke manipulace. Co je to proti tomu teroru, kdyz ted musim stale koukat na tachometr."

msp
4. září • 9:59

A opravdu vite, ze prezilo o 70 lidi vice? Cozpak jste nepochopil, ze se nas zde pouze snazili upozornit, ze to cislobude pravdepodobne o neco vetsi a cisla nebudou tak ruzova? Abychom mohli porovnavat absolutni cisla se stejnym obdobim lonskeho roku, tak musime tez pouzit stejnou metodiku mereni! a o to tady jde.

Honza
5. září • 23:11

Podle te vaší debilní logiky by muselo zákonitě stoupnout číslo těžce zraněných. K tomu nedošlo, ba právě naopak.

Mirek
4. září • 10:38

O zmene metodiky pocitani mrtvych jsem se docetl jenom na tomto serveru, nikde jinde. V nejake diskuzi tvrdil jeden doktor ze zachranky, ze zapocitavani mrtvych do 24 hodin je bezny evropsky standard a ze i v CR se to tak dela jiz delsi dobu. Takze, jelikoz to nemam potvrzeno z jineho zdroje nez tohoto mirne bulvarniho serveru, beru to z rezervou. Navic rikal, ze i tato zmena, pokud by se stala, by se na umrtnosti projevila jen v radu procent. Je velka sance, ze kdo prezije 24 hodin, prezije jiz natrvalo. Takze je to hezke tema na zpochybneni zakona, ale ani nahodou nevysvetluje pokles mrtvych na polovinu.

bubulak
5. září • 13:49

taky jsem slyšel spíš to, že k žádné změně v tomto směru nedošlo. kdyby však policie nebyla bandou tupců, už dávno někdo vystoupil a řekl, jak je to doopravdy.

empi
4. září • 11:13

Asi malo ctete - o zmene metodiky pocitani mrtvych i hlaseni dopravnich nehod psaly nejedny renomovane noviny. To vsak neznamena, ze novy zakon (resp. represevni slozky) nema vliv na vyraznem snizeni umrtnosti na ceskych silnich - dalsich 48h asi na statistice vyrazny podil mit nebude.

neodborník
4. září • 8:27

Tak už jsem si málem myslel že to na Autorevue se svým svatým bojem proti novému silničnímu zákonu vzdali. Bohužel jsem se mýlil. Zprávy o počtu mrtvých na silnicíh v srpnu jsou už pár dní a reakce až dnes. Asi trvá déle vymyšlení dalších argumentů (výmluv). Ještě zbývá možnost naverbovat z řad odpůrců nového silničního zákona řidiče kamikadze, kteří by tu statistiku nehod zhoršovali.

Smx
4. září • 9:02

Proti hlouposti, zbytečnosti, aroganci a zfušovaným zákonům je potřeba bojovat a nevzdávat se..
Jen tak dál. Máte mé sympatie.

Skyline
4. září • 9:01

Jsi stejny primitiv jako rmira, rozdilnost ve vykazovani statistik pro tebe neni argument? Ty jsi asi taky jeden z tech, co si mysli, ze prumerna mzda znamena, ze kazdy bere stejne, ne?

rmira
4. září • 8:14

Pane redaktore, přečtěte si ještě jednou první dva odstavce. Opravdu si myslíte, že uvedené údaje jakkloli potvrzují vaši tezi, že účinek nového zákona je pouze dočasný, když v červenci zemřelo pouze 72 lidí, kdežto v srpnu již zemřelo celých 72??? Že se jedná o nižší meziroční pokles, je dáno tím, že loni v srpnu zřejmě zemřelo méně lidí než vloni v červenci. Rozhodně to však neukazuje nna dočasnost účinku nového zákona.
Ale vy se svým bojem proti novému zákonu jste ochoten podepsat ledacos, stává se to již takovým místním folklórem.

Skyline
4. září • 9:00

Ty zase rad podporujes kazdy vyblitek nasi vlady a policie a moc ti nevoni, kdyz nekdo poukazuje na rozdilnou klasifikaci dat, ze? Me by docela zajimalo, kolik lidi zemrelo do 72 hodin po nehode, tebe ne? Ale to by mohlo ukazat, ze policie zase jen lze a ucelove upravuje statistiky, ze? Z takovych rmiru je mi vzdycky spatne, sam data nemas, ale uz vis, kde je pravda.

rmira
4. září • 10:37

jenom říkám, že 72 v červenci a 72 v srpnu (při stejné metodice!) není argument pro to, že účinek je dočasný. Kde je pravda, nikde netvrdím, tvrdím ale, že tady není.

Skyline
4. září • 16:08

Cervenec a srpen pri stejne metodice nejsou prilis spolehliva data na analyzu, takze ty sice tvrdis, ze pravda tady neni, ale ja tvrdim, ze neni vyloucene, ze je. Me prozatim vadi predevsim fakt, ze se bezne srovnavaji nesrovnatelne udaje a uz proto budu vzdy bojovat s temi, kterym se to nelibi, nez kopat za ty, kteri podobne manipulace podporuji. Bohuzel, patris k tem druhym a proto se neshodneme.

rmira
4. září • 20:36

no, já za nikoho nekopu, jenom kritizuji nepodložené závěry, nikde nepíšu, že pravda je opačná. To je kouzlo testování hypotéz na statistických datech -když se nepotvrdí jedna teze, ještě to neznamená, že platí teze opačná.

empi
4. září • 11:05

Jenze historicky v cervenci bylo vzdy vice mrtvych nez v srpnu, z cehoz lze tedy vyvozovat, ze v cervenci mel novy zakon na umrtnost vyssi efekt nez v srpnu.

rmira
4. září • 12:33

máte ta historická čísla? sem s nimi nebo s odkazem, rád se poučím

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rmira
4. září • 14:24

odpovím si sám:průměrný počet nehod za červenec v letech 03-05 je 127, za srpen 122. Přitom červenec neměl "vždy" vyšší počet nehod. Ta čísla vykazují také značný rozptyl: VII: 103 - 159 - 121 a VIII: 135 - 127 - 105. Bez statistické analýzy na definovaných hladinách významnosti jsou všechny "teze" jenom plkáním.

Doporučujeme

Články odjinud