V srpnu opět klesl počet mrtvých na silnicích, trend ale není tak pozitivní

Také v měsíci srpnu pokračoval trend, který započal poté, co vstoupil v platnost nový silniční zákon. Za druhý měsíc jeho platnosti klesl počet usmrcených na silnicích meziročně o 30 procent. Za měsíc srpen tak zemřelo na našich silnicích 72 osob, což nejméně za posledních 36 let.

Druhý měsíc ovšem není tak optimistický jako červenec, kdy klesl počet usmrcených o 48 procent na 72 osob. Snižující se trend tedy zřejmě odráží původní odhady, kdy se očekávalo, že efekt represivních opatření bude především okamžitý a dlouhodobě nedojde k žádné zásadní změně. Na takové závěry je ale ještě brzy, v tuto chvíli lze pouze konstatovat, že snížení počtu usmrcených je výbornou zprávou.

Ve stínu těchto dobrých zpráv přichází informace o počtu dopravních nehod. Za měsíc srpen ještě nejsou přesná čísla k dispozici, ovšem z neoficiálních to opět vypadá, že čísla, která zveřejní policie a pojišťovny se budou výrazně lišit. Policisté opět mají čísla o výrazném snížení počtu dopravních nehod a pojišťovny naopak o stejném počtu až mírném nárůstu dopravních nehod. Tyto odchylky jsou způsobeny hlavně tím, že pojišťovnám hlásí škodu prakticky všichni poškození, kdežto policii pouze ti, kteří utrpěli škodu zjevně vyšší než 50 tis. Kč (kdysi 20 tis. Kč) a to ještě ne vždy, pokud se chtějí vyhnout tvdému postihu.

Otazníkem stále zůstává změna metodiky u posuzování počtu usmrcených. V době platnosti starého zákona byl totiž do statistiky usmrcených počítán člověk, který zemřel do 72 hodin od dopravní nehody, dnes se počítá do statistiky pouze ten, který zemře do 24 hodin. Zde zřejmě těžko zjistíme přesný vliv na výsledné statistiky.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků