V sobotu startuje Rallye Příbram 2001

Ve dnech 15. - 16.9.2001 proběhne na příbramsku předposlední, šestá část letošního MMČR v automobilových soutěžích. Na programu je XXIILRallye Příbram 2001.
V sobotu startuje Rallye Příbram 2001
O titulu letošního šampióna je již rozhodnuto - obhájila ho po Barum rallye, posádka Roman Kresta - ­Jan Tománek. Bude se ovšem bojovat o další příčky, o kterých ještě není rozhodnuto.

Příbramští pořadatelé připravili pro posádky trať dlouhou 486,7 km s 16 RZ v délce 186,6 km. Soutěž je rozdělena do dvou etap a pokračuje v nastoleném trendu, který pokračuje po zlínské soutěži. Přesun závodu na sobotu a neděli se osvědčil. V sobotu je připravený start na příbramském náměstí na 9,00 hodinu. Cíl etapy, která obsahuje 10 RZ, bude krátce před 17,30 hod. V nedělní sekci je zbývajících 6 RZ, start v 6,00 hod - cíl 13,03 hodin. Perličkou mezi připravenými rychlostními zkouškami bude jistě "sedlčanská" RZ. Ta se pojede částečně i po trati sedlčanského rallycrosového areálu. V harmonogramu je v sobotní etapě a pojede se celkem 3x.

Mezi předběžně přihlášenými posádkami je i úřadující mistr republiky Roman Kresta, ovšem na startu by se již neměl objevit. Startovní listina čítá 104 startovních čísel. Ze špičky české rallye bude na startu kromě Kresty chybět i Michal Gargulák. Naopak diváci budou moci shlédnout dvě kvalitní zahraniční posádky. Ty se již našim divákům představily při Barum rallye. V první případě se jedná o italského jezdce, který mile překvapil ve Zlíně, Emanuela Datiho s Maxem Chiapponim (Ford Focus WRC). Druhá posádka si bude chtít u českých fanoušků automobilových soutěží napravit reputaci. Tomasz Kuchár se spolujezdcem Macejem Szczepaniakem při Barumce odstoupili po 5.RZ pro technickou závadu.

Před rokem se právě v Příbrami rozhodlo o mistru republiky. Do té soutěže vcelku suverénní Kresta, si vybral špatný den s radostným koncem. Při soutěži jej postihlo několik defektů pneumatik a také lehká havárie. Po ní musel zapůjčit dveře ze svého civilního vozu šéf Ota Zenkl, aby mohl Roman dále v soutěži pokračovat. K titulu mu dopomohlo i série diskutovaných "náhod". Na poslední RZ zastavil pro "údajnou" poruchu před Krestou jedoucí Bertone. Po projetí trnavského jezdce, však tento Ital dále pokračoval. Poslední zkouška byla také poslední jízdou pro Jana Trajbolda. Zkoušku dokončil, ale do cíle nedojel. Proti postupu Bertoneho a titulu pro Krestu se po soutěži odvolal Ladislav Křeček. Ten obhajoval titul a na ten loňský měl také možnost dosáhnout. Jeho stížnost byla posléze zamítnuta. Kresta se tak stal oficiálním mistrem republiky pro rok 2000.

Roman Kresta je již mistrem a co ostatní?

O titulu je již rozhodnuto. Obhájil ho 25-letý trnavský jezdec a člen továrního týmu Škoda Motorsport Roman Kresta.. Bude se však bojovat o místo vicemistra. Nejblíže k němu má Václav Pech jun., ale tuto pozici nemá ještě zdaleka jistou. Na třetího, v průběžném pořadí Emila Trinera, má náskok 39 bodů, ovšem do závěru mistrovství zbývá ještě odjet dva podniky. Za prvenství v Příbrami a Třebíči zinkasuje posádka vždy 40 bodů. Boj o druhé místo je tedy ještě stále otevřený. Šance mají i další jezdci. Průběžně čtvrtý Karel Trojan má 77 bodů, Pavel Sibera 76 bodů, Tomáš Hrdinka 70 bodů a Michal Gargulák 63 bodů. S ohledem na neúčast posledně jmenovaného Garguláka v Příbrami, jsou jeho šance minimální. Jak se vyvine situace u zbývajících jezdců, uvidíme po příbramské soutěži.

Rozhodnuto není ani v F2 - vozů s pohonem jedné nápravy. Zatím je na čele Jindřich Štolfa se 160 body. V těsném sledu jsou Josef Peták (150 b.), Martin Knajzl (96 b. ­v loňském roce v Příbrami vyhrál F2) a Josef Sedláček s 92 body. Jan Trajbold přestoupil z Fordu Escort na čtyřkolového Focuse a tím ztratil šanci bojovat o titul v této kategorii.

Skupina N má po odstoupení Arazima v závěru poslední zkoušky Barum rallye, taktéž nevyřešenou zápletku. Vede největší letošní soupeř Arazima, Miroslav Jandík se 190 body. Druhý Václav Arazim má 175 a třetí Jiří Tošovský, kterému se více daří v "malém" mistrovství, má na svém kontě 150 bodů. Ostatní posádky již na korunu enkového krále nemohou dosáhnout.

Pavla Kundráta ve třídě N1 může ohrozit v cestě za titulem pouze Martin Tureček. Vzhledem k tomu, že zlínský jezdec není přihlášený v Příbrami, je reálný předpoklad, že Kundrát bude předčasně slavit titul. Jenom pro úplnost Kundrát má 200 a Tureček 165 bodů.

V N2 je situace obdobná, jako v předcházejících případech. Vede Miroslav Cais s 145 body. Dalších pět posádek se může ještě dostat na stupínek nejvyšší. Kunc (106), Kneifel (96), Tlusťák (93), Bičák (87) a Malý (74) se jistě o nejlepší umístění poperou.

Třída N3 má velkého favorita v osobě Josefa Sedláčka. Ten doposud posbíral 220 bodů a kde startoval, tam zvítězil. Pouze jeden jezdec jej může ohrozit v spanilé cestě za titulem a to je Jaroslav Roubíček. Ten má zatím 153 bodů.

Nejsilnější třída skupiny N - N4 kopíruje stav v průběžném pořadí skupiny N. Pouze pro zopakování: Jandík 190, Arazim 175, Tošovský 150 bodů.

Ve třídě áčkových čtrnáctistovek jsou čtyři kandidáti na titul. Nejblíže k němu má Jaroslav Holý, který má 150 bodů. Následují Valoušek s 125, Okrajek s 124 a Šašek s 84 body.

V A6 je hlavní favorit Josef Peták a jeho malý Peugeot. Zatím posbíral 200 bodů a výrazně mu chybí zisk ze Zlína, kde havaroval. Za soupeře bude mít Tomka ( 141 ) a Brůzla ( 126).

Ohrozit vedoucí pozici Jindřicha Štolfy ve třídě A7 může pouze Martin Knajzl. Štolfa má 46-ti bodový náskok.

Nejsledovanější třída skupiny A - A8 je již rozhodnuta. Stejně, jako celé mistrovství i tady dominoval Roman Kresta. Další pořadí je stejné, jako výše uvedené celkové pořadí. Sedm tříd v Českém mistrovství nezná ještě svého mistra. Po dojetí soutěže v neděli však bude tato situace jistě již více přehledná. Přesto by slušelo, kdyby boje končily až v Třebíči. Nicméně, záleží na posádkách, jak se s touto situací poperou.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků