V Singapuru už jezdí první taxíky bez řidiče, je jich zatím šest

V Singapuru už se můžete svézt autem bez řidiče. Přes mobilní aplikaci si zdarma přivoláte taxi a to vás odveze, kam potřebujete. Prakticky neznámé společnosti nuTonomy se tak podařilo předehnat globální giganty jako je Uber nebo Google, které své autonomní vozy teprve připravují.

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Flotila má zatím jen šest aut, do roku 2018 chce mít společnost v Singapuru plnou flotilu samořídících taxi. A svoje řešení chce prodat i do dalších měst. Zatím to ale nefunguje úplně dokonale, nástup a výstup je omezen jen na určená místa a v autě je přítomen i řidič, který je v případě nutnosti připraven zasáhnout. Přepravní kapacita autonomního vozu je tak stejná jako u každého normálního auta. Dalším háčkem je fakt, že se auta zatím pohybují jen na poměrně malém území o rozloze 6,5 kilometru čtverečních.

Flotila je složena z elektrických vozů Renault Zoe a Mitsubishi iMiEV, které jsou dále vybaveny řadou senzorů - nechybí laserový radarový systém Lidar ani soustava kamer, která reaguje na dění okolo auta. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků