V safari Zoo Dvůr králové začínají jezdit elektromobily Nissan. Zvěř získá větší klid

Dva elektromobily Nissan Leaf budou moci využívat návštěvníci Zoo ve Dvoře Králové na projížďku po místním africkém Safari.

V tuzemsku ojedinělý projekt, který na jedné straně zlepší podmínky pro zvěř obývající prostory takzvaného Afrického safari v areálu ZOO Dvůr Králové, a současně přispěje k propagaci elektromobility, spustilo vedení zahrady společně s automobilkou Nissan.

Od tohoto víkendu jsou návštěvníkům k dispozici dva vozy Nissan Leaf. "Ty si budou moci návštěvníci, kteří si koupili vstupenku na projížďku africkým a lvím Safari vlastním vozem, zdarma zapůjčit a projet si tento pět a půl kilometrový okruh namísto klasickým autem tímto elektromobilem," vysvětluje mluvčí tuzemského zastoupení Nissanu Petr Kolář. Podle něho se jednoduše zaregistrují, svůj běžný vůz na dobu prohlídky zaparkují a přesednou do elektromobilu. Ten budou moci využít na celý pět a půlkilometrový okruh v časovém limitu 50 minut.

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Tato záležitost je součástí širšího projektu pro podporu elektromobility. "Ti návštěvníci, kteří k nám do ZOO přijedou vlastním elektromobilem," získají vstupenku za poloviční cenu," uvádí Jaroslav Hyjánek, zástupce ZOO Dvůr Králové. Navíc, naše klasická stará auta, která využíváme v areálu zahrady například pro zásobování krmivem, budeme postupně nahrazovat vozidly s elektrickým pohonem. Ještě letos má také na parkovišti u ZOO vyrůst rychlodobíjecí stanice pro elektromobily.

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabídne i autonomní jízdu

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf nabídne i autonomní jízdu

Hyjánek doufám, že projížďky elektromobily zlepší podmínky pro zvěř. "Nevypouštějí žádné emise škodlivých plynů, přínosný je také jejich tichý provoz," uvádí.

Projížďky pro safari vlastním autem umožňuje ZOO již od roku 2011. Poplatek za jeden vůz je 195 Kč. Průměrně okruh denně projede kolem 120 aut, maximálně je dovnitř za den pustit přibližně dvě stovky vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků