V ruských limuzínách Aurus najdete i českou stopu. Jak chráníme Putina?

Obří ruská limuzína, ve které jezdí i prezident Vladimir Putin, je opravdovou ukázkou velkoleposti. O bezpečí posádky se stará i malá firma sídlící poblíž Mostu.

AGC Automotive Czech platí za jednoho z největších výrobců autoskel v Evropě. Kromě desítek tisíc oken do osobních vozů se nebojí ani speciálních zakázek. Jednou z nich je výroba laminovaných bočních skel pro boční dveře ruské vládní limuzíny Aurus Senat, kterou využívají poslanci a prezidentská kolona. Vývoj těchto speciálních skel, který probíhal v rámci skupiny AGC, začal již v září roku 2016 a do produkce se dostaly přesně o dva roky později.

Aurus Arsenal je Putinův nový minivan! A drobek to vážně není

Aurus Arsenal je Putinův nový minivan! A drobek to vážně není

„V drtivé většině případů vyrábíme v Chudeřicích velké série autoskel v desítkách tisíc kusů. Projekty jako je výroba skel pro vládní limuzíny, je ale vždy něco trochu speciálního. V malých sériích je každá chyba násobně dražší než v případě těch velkých. Vše se musí pečlivě připravit více než na 100 procent. Podobné projekty jsou důkazem, že dokážeme být velmi flexibilní a dodat autoskla a v takové kvalitě a množství, jaké automobilky potřebují a žádají“, uvedl Luděk Steklý, generální ředitel AGC Automotive Czech.

V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

Kromě toho musíme zmínit i zářez v automobilce Porsche, kde česká firma dodala trojúhelníková skla do hybridního supersportu 918 Spyder. Pokud jde o Aurus Senat, je to dítě ruského giganta NAMI. Pod kapotou se nachází dvanáctiválec o objemu 6.6 litru. Kromě 6,6 metrů dlouhé limuzíny je k mání i jako o metr kratší sedan a minivan. Nyní se chystá i civilní verze. Cena je stanovena na 160.000 dolarů (v přepočtu přes 3.500.000 Kč).

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků