V ruských limuzínách Aurus najdete i českou stopu. Jak chráníme Putina?

Obří ruská limuzína, ve které jezdí i prezident Vladimir Putin, je opravdovou ukázkou velkoleposti. O bezpečí posádky se stará i malá firma sídlící poblíž Mostu.

AGC Automotive Czech platí za jednoho z největších výrobců autoskel v Evropě. Kromě desítek tisíc oken do osobních vozů se nebojí ani speciálních zakázek. Jednou z nich je výroba laminovaných bočních skel pro boční dveře ruské vládní limuzíny Aurus Senat, kterou využívají poslanci a prezidentská kolona. Vývoj těchto speciálních skel, který probíhal v rámci skupiny AGC, začal již v září roku 2016 a do produkce se dostaly přesně o dva roky později.

Aurus Arsenal je Putinův nový minivan! A drobek to vážně není

Aurus Arsenal je Putinův nový minivan! A drobek to vážně není

„V drtivé většině případů vyrábíme v Chudeřicích velké série autoskel v desítkách tisíc kusů. Projekty jako je výroba skel pro vládní limuzíny, je ale vždy něco trochu speciálního. V malých sériích je každá chyba násobně dražší než v případě těch velkých. Vše se musí pečlivě připravit více než na 100 procent. Podobné projekty jsou důkazem, že dokážeme být velmi flexibilní a dodat autoskla a v takové kvalitě a množství, jaké automobilky potřebují a žádají“, uvedl Luděk Steklý, generální ředitel AGC Automotive Czech.

V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

V Helsinkách došlo i na poměřování limuzín. Chlubil se Putin i Trump

Kromě toho musíme zmínit i zářez v automobilce Porsche, kde česká firma dodala trojúhelníková skla do hybridního supersportu 918 Spyder. Pokud jde o Aurus Senat, je to dítě ruského giganta NAMI. Pod kapotou se nachází dvanáctiválec o objemu 6.6 litru. Kromě 6,6 metrů dlouhé limuzíny je k mání i jako o metr kratší sedan a minivan. Nyní se chystá i civilní verze. Cena je stanovena na 160.000 dolarů (v přepočtu přes 3.500.000 Kč).

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 123 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků