V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V rámci kampaně za vyšší bezpečnost na silnicích schválila ruská vláda zákon značně zpřísňující podmínky pro získání řidičského průkazu. Nově bude prakticky nemožné získat řidičák, pokud má žadatel například některou z definovaných sexuálních a mentálních poruch. Původně se v návrhu objevilo i to, že řídit nesmí ani homosexuálové, lidé s těžším tělesným postižením a lidé s nedostatečným tělesným vzrůstem.

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Za volant si tak nesednou lidé se sexuálními i mentálními poruchami a úchylkami. Mezi ně patří třeba poruchy sexuální identity a preference definované Světovou zdravotnickou organizací, tedy třeba transsexualismus, fetišismus, exhibicionismus, voyerismus a další. Řídit ale nesmí ani lidé trpící kleptomanií či jedinci závislí na hazardu.

Vláda chce vedle „zlepšení mentálního zdraví“ společnosti také přispět ke snížení počtu smrtelných nehod a větší bezpečnosti na silnicích. Docela by nás zajímaly výsledky studie, které dokládají, že více smrtelných nehod způsobí třeba transvestité. Ano, ani ti už řídit nemohou.

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Rusko patří mezi „vyspělé“ země s nejvyšším počtem smrtelných nehod na počet automobilů. V roce 2012 se v Rusku zabilo při nehodách 28 000 lidí, to je 55 osob na 100 000 automobilů. V Česku je tento poměr 13 osob na 100 000 aut. Jen pro zajímavost je statisticky nejhorší Středoafrická republika, ve které činí roční úmrtnost 13 470 lidí na 100 000 aut.

Původní verze tohoto článku nesprávně uváděla, že v Rusku plánují odebírání řidičského oprávnění lidem se sexuálními úchylkami, poruchami chování, těžším tělesným postižením a třeba také těm, kteří nejsou vysocí aspoň 150 cm.

foto: wikipedia

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků