V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V rámci kampaně za vyšší bezpečnost na silnicích schválila ruská vláda zákon značně zpřísňující podmínky pro získání řidičského průkazu. Nově bude prakticky nemožné získat řidičák, pokud má žadatel například některou z definovaných sexuálních a mentálních poruch. Původně se v návrhu objevilo i to, že řídit nesmí ani homosexuálové, lidé s těžším tělesným postižením a lidé s nedostatečným tělesným vzrůstem.

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Za volant si tak nesednou lidé se sexuálními i mentálními poruchami a úchylkami. Mezi ně patří třeba poruchy sexuální identity a preference definované Světovou zdravotnickou organizací, tedy třeba transsexualismus, fetišismus, exhibicionismus, voyerismus a další. Řídit ale nesmí ani lidé trpící kleptomanií či jedinci závislí na hazardu.

Vláda chce vedle „zlepšení mentálního zdraví“ společnosti také přispět ke snížení počtu smrtelných nehod a větší bezpečnosti na silnicích. Docela by nás zajímaly výsledky studie, které dokládají, že více smrtelných nehod způsobí třeba transvestité. Ano, ani ti už řídit nemohou.

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Rusko patří mezi „vyspělé“ země s nejvyšším počtem smrtelných nehod na počet automobilů. V roce 2012 se v Rusku zabilo při nehodách 28 000 lidí, to je 55 osob na 100 000 automobilů. V Česku je tento poměr 13 osob na 100 000 aut. Jen pro zajímavost je statisticky nejhorší Středoafrická republika, ve které činí roční úmrtnost 13 470 lidí na 100 000 aut.

Původní verze tohoto článku nesprávně uváděla, že v Rusku plánují odebírání řidičského oprávnění lidem se sexuálními úchylkami, poruchami chování, těžším tělesným postižením a třeba také těm, kteří nejsou vysocí aspoň 150 cm.

foto: wikipedia

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků