V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V rámci kampaně za vyšší bezpečnost na silnicích schválila ruská vláda zákon značně zpřísňující podmínky pro získání řidičského průkazu. Nově bude prakticky nemožné získat řidičák, pokud má žadatel například některou z definovaných sexuálních a mentálních poruch. Původně se v návrhu objevilo i to, že řídit nesmí ani homosexuálové, lidé s těžším tělesným postižením a lidé s nedostatečným tělesným vzrůstem.

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Za volant si tak nesednou lidé se sexuálními i mentálními poruchami a úchylkami. Mezi ně patří třeba poruchy sexuální identity a preference definované Světovou zdravotnickou organizací, tedy třeba transsexualismus, fetišismus, exhibicionismus, voyerismus a další. Řídit ale nesmí ani lidé trpící kleptomanií či jedinci závislí na hazardu.

Vláda chce vedle „zlepšení mentálního zdraví“ společnosti také přispět ke snížení počtu smrtelných nehod a větší bezpečnosti na silnicích. Docela by nás zajímaly výsledky studie, které dokládají, že více smrtelných nehod způsobí třeba transvestité. Ano, ani ti už řídit nemohou.

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Rusko patří mezi „vyspělé“ země s nejvyšším počtem smrtelných nehod na počet automobilů. V roce 2012 se v Rusku zabilo při nehodách 28 000 lidí, to je 55 osob na 100 000 automobilů. V Česku je tento poměr 13 osob na 100 000 aut. Jen pro zajímavost je statisticky nejhorší Středoafrická republika, ve které činí roční úmrtnost 13 470 lidí na 100 000 aut.

Původní verze tohoto článku nesprávně uváděla, že v Rusku plánují odebírání řidičského oprávnění lidem se sexuálními úchylkami, poruchami chování, těžším tělesným postižením a třeba také těm, kteří nejsou vysocí aspoň 150 cm.

foto: wikipedia

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků