V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V Rusku NEseberou řidičáky lidem s postižením a sexuálními úchylkami

V rámci kampaně za vyšší bezpečnost na silnicích schválila ruská vláda zákon značně zpřísňující podmínky pro získání řidičského průkazu. Nově bude prakticky nemožné získat řidičák, pokud má žadatel například některou z definovaných sexuálních a mentálních poruch. Původně se v návrhu objevilo i to, že řídit nesmí ani homosexuálové, lidé s těžším tělesným postižením a lidé s nedostatečným tělesným vzrůstem.

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Za volant si tak nesednou lidé se sexuálními i mentálními poruchami a úchylkami. Mezi ně patří třeba poruchy sexuální identity a preference definované Světovou zdravotnickou organizací, tedy třeba transsexualismus, fetišismus, exhibicionismus, voyerismus a další. Řídit ale nesmí ani lidé trpící kleptomanií či jedinci závislí na hazardu.

Vláda chce vedle „zlepšení mentálního zdraví“ společnosti také přispět ke snížení počtu smrtelných nehod a větší bezpečnosti na silnicích. Docela by nás zajímaly výsledky studie, které dokládají, že více smrtelných nehod způsobí třeba transvestité. Ano, ani ti už řídit nemohou.

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Na dvě kola bez autoškoly. Bude více mrtvých?  

Rusko patří mezi „vyspělé“ země s nejvyšším počtem smrtelných nehod na počet automobilů. V roce 2012 se v Rusku zabilo při nehodách 28 000 lidí, to je 55 osob na 100 000 automobilů. V Česku je tento poměr 13 osob na 100 000 aut. Jen pro zajímavost je statisticky nejhorší Středoafrická republika, ve které činí roční úmrtnost 13 470 lidí na 100 000 aut.

Původní verze tohoto článku nesprávně uváděla, že v Rusku plánují odebírání řidičského oprávnění lidem se sexuálními úchylkami, poruchami chování, těžším tělesným postižením a třeba také těm, kteří nejsou vysocí aspoň 150 cm.

foto: wikipedia

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků