V roce 2035 by se mohlo ročně prodat už přes 20 milionů aut s autopilotem

V roce 2035 by se mohlo ročně prodat už přes 20 milionů aut s autopilotem

Analytická společnost IHS přednesla svou vizi blízké budoucnosti, podle které by v roce 2035, tedy za necelých dvacet let, mohlo každý rok přibýt na silnice okolo 21 milionů autonomních vozů. Prvnotním lídrem prodejů mají být Spojené státy a překvapivě i Japonsko. IHS očekává „tisíce aut“ na silnicích v těchto zemích už v roce 2020.

Japonsko totiž plánuje flotilu autonomních vozů jako doprovodná oficiální auta pro letní olympiádu v roce 2020. Přesto by se největším samostatným trhem pro autonomní vozy měla stát Čína. IHS se domnívá, že v roce 2035 se v Číně každý rok prodá kolem 4,5 milionu vozů s technologií samočinné jízdy.

Autonomní vozy budou zřejmě potřebovat řidiče, v USA na to chystají zákon

Autonomní vozy budou zřejmě potřebovat řidiče, v USA na to chystají zákon

Západní Evropa nebude o moc pozadu a za dvacet let by se tu mělo každý rok prodávat okolo tří milionů autonomních aut. Východní část Evropy by si podle IHS měla připsat každý rok dohromady 1,2 milionu autonomních vozů.

Do deseti let, tedy do přelomu let 2025 a 2026, by se mělo ročně prodávat už okolo 600 000 aut s možností samočinné jízdy. Očekává se, že většina prémiových výrobců se bude předhánět v dostupných funkcích částečné nebo plně autonomní jízdy. Auta tak budou technologií vybavena, ale otázka je, jestli ji majitelé budou vůbec využívat.

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Dostupné systémy autonomní jízdy ale podle IHS vytvoří samostatný segment trhu, možná jich i bude více. Stále častěji se totiž začne samořízení uplatňovat i v hromadné dopravě, taxislužbách a podobně. Očekává se i větší zájem o sdílení aut, tzv. „car sharing“. Postupem času se také autonomním systémům uzpůsobí design a výbava aut.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků