V roce 2035 by se mohlo ročně prodat už přes 20 milionů aut s autopilotem

V roce 2035 by se mohlo ročně prodat už přes 20 milionů aut s autopilotem

Analytická společnost IHS přednesla svou vizi blízké budoucnosti, podle které by v roce 2035, tedy za necelých dvacet let, mohlo každý rok přibýt na silnice okolo 21 milionů autonomních vozů. Prvnotním lídrem prodejů mají být Spojené státy a překvapivě i Japonsko. IHS očekává „tisíce aut“ na silnicích v těchto zemích už v roce 2020.

Japonsko totiž plánuje flotilu autonomních vozů jako doprovodná oficiální auta pro letní olympiádu v roce 2020. Přesto by se největším samostatným trhem pro autonomní vozy měla stát Čína. IHS se domnívá, že v roce 2035 se v Číně každý rok prodá kolem 4,5 milionu vozů s technologií samočinné jízdy.

Autonomní vozy budou zřejmě potřebovat řidiče, v USA na to chystají zákon

Autonomní vozy budou zřejmě potřebovat řidiče, v USA na to chystají zákon

Západní Evropa nebude o moc pozadu a za dvacet let by se tu mělo každý rok prodávat okolo tří milionů autonomních aut. Východní část Evropy by si podle IHS měla připsat každý rok dohromady 1,2 milionu autonomních vozů.

Do deseti let, tedy do přelomu let 2025 a 2026, by se mělo ročně prodávat už okolo 600 000 aut s možností samočinné jízdy. Očekává se, že většina prémiových výrobců se bude předhánět v dostupných funkcích částečné nebo plně autonomní jízdy. Auta tak budou technologií vybavena, ale otázka je, jestli ji majitelé budou vůbec využívat.

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Dostupné systémy autonomní jízdy ale podle IHS vytvoří samostatný segment trhu, možná jich i bude více. Stále častěji se totiž začne samořízení uplatňovat i v hromadné dopravě, taxislužbách a podobně. Očekává se i větší zájem o sdílení aut, tzv. „car sharing“. Postupem času se také autonomním systémům uzpůsobí design a výbava aut.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků