pro běžné smrtelníky v nedohlednuSkvele vystihnute.
Ono sa to rozdelí na elektrinu a vodík - podobne ako teraz sú nafta a benzín. Problémom vodíkových áut je cena samotného vodíku - tá z princípu nemôže byť nižšia ako ekvivalent elektrickej energie. Navyše auto na vodík si doma asi ťažko niekto natankuje. S elektrickým autom je to bez problémov... Stojany do dobíjanie elektriny môžu byť prakticky všade, s vodíkovými tankovacími stanicami to bude podobné ako s benzínovými, a pravdepodobne ešte prísnejšie...
Toyota nemá na vybranou. Musí vydávat takováhle prohlášení, protože ve vodíku utopili už neskutečné množství peněz, zatímco ostatní hodili vodík přes palubu. Toyota už táhne veškerý vývoj sama. Potřebují udržet nějaké zdání, že to vůbec bude mít smysl, jenže nebude. Postavit infrastrukturu pro vodíková auta je ještě o řád složitější a dražší, než pro elektromobily.
Toyota se diva dale nez jen 5-10 let do budoucnosti. V budoucnu vodik vazne nebude (ekonomicky) problem, na to staci stredoskolska fyzika.
mimochodem s vodikem se do budoucna Toyota diva jiz asi 35 let kdy tak nejak svetu ukazali prvni jakoze jezdici koncepty, prvni vodikove auto ke komercnimu prodeji slibovali jiz v 90 letech (tusim rok 1997), a pritom Mirai se zaclo v extremne omezene serii prodavat az pred 2 lety, pro porovnani kdyby Tesla plnila sve sliby u uvadeni elektroomobilu stejne jako Toyota s vodikovejma autama, tak se Tesla S zacala prodavat az v roce 2030 :-D
na ekonomickej problem staci stredoskolska fyzika? jo aha :-D tak nam to tou fyzikou vysvetli kdys na to staci momentalne je vodik ekonomickym nesmyslem, protoze je asi 3-4x drazsi, a levnejsim bude jen v pripade ze se bud o dana cisla zlevni, a nebo se o dana cisla zdrazi baterie a elektrina, prozatim to ale vypada ze baterie zlevnuji a elektrina celosvetove take, v CR elektrina teka posledni roky zlevnuje, a to na celkem smesne castky, nabiti 100kWh baterie dnes stoji z verejne site od 120 korun s beznymi tarify a od cca 60 korun s tarify specifiskymi vodik ma jednu podstatnou nevyhodu, infrastrukturu, a ne tim ze by byla tak ridka, ale tim ze cim vice aut na vodik bude, tim min dostupna ta infrastruktura bude, neni limitovana rychlosti tankovani, ale rychlosti zasobovani ;-) tam kde osttanich paliv muze bejt na benzinkach v nadrzich stovky hektolitru, tam je vodik silne limitovan tlaky a prostorem ktery to vyzaduje i legislativne, takze kuprikladu v blizkosti obytne zastavby nesmis mit takovou cerpacku ktera by denne obslouzila vic nez treba 100 aut, protoze kapacita nadrzi takove cerpacky na vodik proste neni velka, takze aby takova benzinka kuprikladu v Praze mohla dobre fungovat, musel aby bejt treba 20x denne zasobovana vodikem, cos zni celkem usmevne, ze 20x za den tu benzinku na 20 minut zavrou aby mohli doplnit palivo :-D a budovat nejake rozvody na vodik je utopie, to by od vyroby k cerpani dorazoio mozna tak 1-2% vodiku a stalo by to na par desitkach kilometru jak stavba dalnice napric Evropou :-D
Fajn, a kolik bude stát ten vodík? Nebo budeme tahat třicet let staré návody z "Urob si sám" na kyslíkovodíkovou svářečku, krmit svépomocně vyrobený vodíkový generátor ze solárních panelů a tak dokonale vyjebeme se státem ?????? :-D To by nám Babiš neodpustil :-O
A budou hybridy stát stejně jako konvenční?
Myslis konvencni benzinove preturbovane (pul)litrove 3hrnky? ;-)
Lžou říkali že hybrid bude stejně drahej jako diesel a je o 250 tis. dražší. Tak už tomu nevěřim. Hybrid nechci protože zas tak za málo nejezdí, aby se aspoň zaplatil.
no tak kdys se podivam do ceniku Toyoty v CR a porovnam ceny u modelu ktere nabizi oba typy pohonu, tedu diesel a hybrid, tak v Toyote nelzou, krome dieselu maj momentalne na vsechny zbyle motorizace benefit slevu 90tisic korun, navic rozdil v cene diesel a hybrid je okolo 8 az 20 tisic, kde hybrid ma ale podstatne vetsi vykon (o 46 koni, respektive diesel 90 koni a hybrid 136 koni) a podstatne vetsi vybavu nez ty diesely ;-) kdys byl v nabidce jeste ten silnejsi doesel 2 litrovej 124 koni, tak stal o cca 125 tisic vic, stal tedy vice nez hybrid, a momenlane by stal podstatne vice nez hybrid ;-) porovnavat se da vpodstate jen u Aurise kde obe motorizace jsou v nabidce
2013 vrchol verze RAV4 830 tis.vrchol verze 2017 RAV4 1.05 mil.O CH-R jsem nemluvil.Když jsem ji v roce 2013 kupoval tak už mi řikali že se dal dělat nebude a bude hybrid za stejnou cenu.Nepsal jsem že srovnávám modely co jsou momentálně na trhu, oni taky nemaj vodiková auta zatim na trhu.
na RAV jsem zapomel, nejak me nedocvaklo ze pro novej model prisel i hybrid, ale tak se koukneme na ceny RAVActive diesel 143k - 789900,-Acrive hybrid 197k - 769900,- hybrid levnejsi o 20 tisicActive Style diesel - 799900,-Active Style hybrid - 789900,- hybrid levnejsi o 10 tisicSelection diesel - 869900,-Selection hybrid - 839900,- hybrid levnejsi o 30 tisicExecutive diesel - 884900,-Ececutive hybrid - 864900,- hybrid levnejsi o 20 tisicnevim jak ty, ale podle soucasneho ceniku tam vidim ze hybrid je vsude levnejsi nez diesel, vsude je hybrid vykonnejsi a ma o neco lepsi vybavu i v dane vybave, kdy hybridy maji navic automat (ten nemusi bejt pro kazdeho vice) a v nekterych vybavach maj navic vyhrivane predni sklo a vyhrivana zadni sedadla
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.