V roce 2025 budou auta na vodík stát stejně jako hybridy, tvrdí Toyota

Pohon auta na vodík se i přes funkční prototypy i již prodávané vozy zdá být pro běžné smrtelníky v nedohlednu. A to i když se část odborníků shoduje, že v něm vidí větší budoucnost, než v bateriové elektromobilitě. Nové prohlášení Toyoty, která je v této oblasti jistým průkopníkem, proto zní docela zajímavě.

Japonští inženýři na tokijském autosalonu pro Britský Autocar uvedli, že za rohem je příští generace vodíkových aut, která bude levnější na výrobu a především úspornější pro provoz. K odhalení má dojít už v roce 2020.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

"Dnešní produkce modelu Mirai je 3000 aut ročně, v roce 2025 ale předpokládáme desetinásobek," uvedl generální manažer pro plánování Naomichi Hata. "Díky tomu předpokládáme, že tehdy bude cena takového vozu stejná, jako u hybridu. Alespoň tedy v Japonsku," pokračuje Hata.

Jako koncept uvedla Toyota v Tokiu model Fine-Comfort Ride s dojezdem 1000 kilometrů na vodík. Prohlédněte si jej:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků