8
Fotogalerie

V roce 2025 budou auta na vodík stát stejně jako hybridy, tvrdí Toyota

Pohon auta na vodík se i přes funkční prototypy i již prodávané vozy zdá být pro běžné smrtelníky v nedohlednu. A to i když se část odborníků shoduje, že v něm vidí větší budoucnost, než v bateriové elektromobilitě. Nové prohlášení Toyoty, která je v této oblasti jistým průkopníkem, proto zní docela zajímavě.

Japonští inženýři na tokijském autosalonu pro Britský Autocar uvedli, že za rohem je příští generace vodíkových aut, která bude levnější na výrobu a především úspornější pro provoz. K odhalení má dojít už v roce 2020.

"Dnešní produkce modelu Mirai je 3000 aut ročně, v roce 2025 ale předpokládáme desetinásobek," uvedl generální manažer pro plánování Naomichi Hata. "Díky tomu předpokládáme, že tehdy bude cena takového vozu stejná, jako u hybridu. Alespoň tedy v Japonsku," pokračuje Hata.

Jako koncept uvedla Toyota v Tokiu model Fine-Comfort Ride s dojezdem 1000 kilometrů na vodík. Prohlédněte si jej:

toyota-fine-comfort-ride-concept_20171018_02_08 copy.jpgtoyota-fine-comfort-ride-concept_20171018_02_03 copy.jpgtoyota-fine-comfort-ride-concept_20171018_02_06 copy.jpg

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud