V roce 2025 budou auta na vodík stát stejně jako hybridy, tvrdí Toyota

Pohon auta na vodík se i přes funkční prototypy i již prodávané vozy zdá být pro běžné smrtelníky v nedohlednu. A to i když se část odborníků shoduje, že v něm vidí větší budoucnost, než v bateriové elektromobilitě. Nové prohlášení Toyoty, která je v této oblasti jistým průkopníkem, proto zní docela zajímavě.

Japonští inženýři na tokijském autosalonu pro Britský Autocar uvedli, že za rohem je příští generace vodíkových aut, která bude levnější na výrobu a především úspornější pro provoz. K odhalení má dojít už v roce 2020.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

"Dnešní produkce modelu Mirai je 3000 aut ročně, v roce 2025 ale předpokládáme desetinásobek," uvedl generální manažer pro plánování Naomichi Hata. "Díky tomu předpokládáme, že tehdy bude cena takového vozu stejná, jako u hybridu. Alespoň tedy v Japonsku," pokračuje Hata.

Jako koncept uvedla Toyota v Tokiu model Fine-Comfort Ride s dojezdem 1000 kilometrů na vodík. Prohlédněte si jej:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků