Pohon auta na vodík se i přes funkční prototypy i již prodávané vozy zdá být pro běžné smrtelníky v nedohlednu. A to i když se část odborníků shoduje, že v něm vidí větší budoucnost, než v bateriové elektromobilitě. Nové prohlášení Toyoty, která je v této oblasti jistým průkopníkem, proto zní docela zajímavě.
Japonští inženýři na tokijském autosalonu pro Britský Autocar uvedli, že za rohem je příští generace vodíkových aut, která bude levnější na výrobu a především úspornější pro provoz. K odhalení má dojít už v roce 2020.
"Dnešní produkce modelu Mirai je 3000 aut ročně, v roce 2025 ale předpokládáme desetinásobek," uvedl generální manažer pro plánování Naomichi Hata. "Díky tomu předpokládáme, že tehdy bude cena takového vozu stejná, jako u hybridu. Alespoň tedy v Japonsku," pokračuje Hata.
Jako koncept uvedla Toyota v Tokiu model Fine-Comfort Ride s dojezdem 1000 kilometrů na vodík. Prohlédněte si jej: