V roce 2025 budou auta na vodík stát stejně jako hybridy, tvrdí Toyota

Pohon auta na vodík se i přes funkční prototypy i již prodávané vozy zdá být pro běžné smrtelníky v nedohlednu. A to i když se část odborníků shoduje, že v něm vidí větší budoucnost, než v bateriové elektromobilitě. Nové prohlášení Toyoty, která je v této oblasti jistým průkopníkem, proto zní docela zajímavě.

Japonští inženýři na tokijském autosalonu pro Britský Autocar uvedli, že za rohem je příští generace vodíkových aut, která bude levnější na výrobu a především úspornější pro provoz. K odhalení má dojít už v roce 2020.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

"Dnešní produkce modelu Mirai je 3000 aut ročně, v roce 2025 ale předpokládáme desetinásobek," uvedl generální manažer pro plánování Naomichi Hata. "Díky tomu předpokládáme, že tehdy bude cena takového vozu stejná, jako u hybridu. Alespoň tedy v Japonsku," pokračuje Hata.

Jako koncept uvedla Toyota v Tokiu model Fine-Comfort Ride s dojezdem 1000 kilometrů na vodík. Prohlédněte si jej:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků