V roce 2014 vzrostly celosvětové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 4,3 % na 2,939 milionů kusů

V roce 2014 vzrostly celosvětové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 4,3 % na 2,939 milionů kusů
  • Skupina PSA Peugeot Citroën prodala 2,939 miliony vozů, což oproti roku 2013 představuje nárůst o 4,3 %;
  • Největším trhem skupiny se stala Čína se 734 000 prodanými vozy, nárůst činí 31,9 %;
  • Výrazný nárůst v Evropě: 1 761 000 prodaných vozů, tj. růst o 8,1 %;
  • Světový úspěch všech výrobků značky Peugeot: sjednocená osmičkou končící modelová řada a přesun směrem k luxusnějším kategoriím, zejména díky vozům Peugeot 308 a crossoverům Peugeot 2008 a 3008;
  • Výborné výsledky modelů Citroën: nový Citroën C4 Picasso je evropským lídrem v oblasti MPV, překročení cílů u vozu Citroën C4 Cactus již od počátku jeho uvedení na trh, úspěch modelu C-Elysée v Číně, kde s více než 100 000 prodanými vozy představuje bestseller společnosti DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles);
  • Celosvětové uvedení modelu DS jako prémiové značky skupiny;
  • Veškeré úsilí skupiny zaměřené na snížení skladových zásob nese své ovoce a skladové zásoby na konci prosince jsou výrazně nižší, než se původně očekávalo.

Evropa

Nárůst výsledků skupiny na rostoucím trhu, jehož stabilita je však stále křehká

  • Prodeje skupiny činí v Evropě 1 761 000 kusů, tj. +8,1 % oproti roku 2013.

Nárůst skupiny v Evropě odráží příznivé přijetí vozu Peugeot 308, který byl zvolen autem roku 2014 a prodalo se ho 56 900 kusů, nebo pozitivní výsledky vozu Citroën C4 Cactus.

  • Počet nově registrovaných vozů značky PEUGEOT se zvýšil o 6,2 % na 952 000 kusů. Atraktivitu značky podpořila modernost a soudržnost modelové řady a kvalita služeb, které společně s řízením net princingu ze strany distribuční sítě, umožnily robustní a rentabilní růst. Peugeot posílil o 0,3 procentního bodu u prodejů soukromým osobám, což funguje jako referenční ukazatel.
  • CITROËN, který se zaměřil na nejrentabilnější distribuční kanály, zvýšil své výkony o 7,2 %, což je víc než trh. Výsledek: 689 000 nově registrovaných vozů a nárůst podílů na trhu v největších zemích (Francie, Velká Británie, Španělsko a Německo). Tato dynamika je výsledkem úspěšné produktové ofenzívy, kterou představuje především nový C4 Picasso, evropský lídr v oblasti MPV (120 000 prodejů v roce 2014), a úspěch tří loni uvedených modelů, kterými jsou Nový Jumper v dubnu (31 000), Nový Citroën C1 (41 000) a C4 Cactus (42 000) v červnu.
  • DS registruje 85 900 prodaných kusů. Značka se zaměřila na nejziskovější prodejní kanály, aby si dlouhodobě uchovala zůstatkovou hodnotu svých modelů. Do dnešního dne bylo otevřeno 61 specializovaných prodejen (58× DS Salon a 3× DS Store). Pro rok 2014 je charakteristická posílená nabídka technologií, zejména díky 6 novým motorům a novému bi-xenonovému světelnému podpisu Full LED.

Čína a jihovýchodní Asie

Všechny tři značky Peugeot, Citroën a DS dosáhly v Číně rekordních prodejů: země se stala nejdůležitějším trhem skupiny

  • Čínský trh zaznamenal výrazný nárůst o +11,5 %. Prodeje skupiny dosáhly 734 000 kusů, takže podíl na trhu dosáhl 4,4 % oproti 3,6 % v roce 2013.
  • Peugeot dosáhl v Číně 386 565 prodejů, což znamená nový rekordní rok. Prodeje se zvýšily o 43,1 %, což je největší nárůst mezi 20 největšími značkami na trhu. Vozy Peugeot 3008 a 2008, které naplno využily růst segmentu SUV, představují třetinu prodejů Dongfeng Peugeot. V segmentu C (52 % čínského trhu s osobními vozy) má za sebou nový Peugeot 408 rychlý start, během 4 měsíců se ho prodalo 30 943 kusů. Značka navíc rozvíjela svou síť a v roce 2014 otevřela 100 nových prodejen.
  • Citroën rovněž dosáhl většího růstu než trh. Dosáhl nového rekordu 320 000 nově registrovaných vozů, což představuje nárůst o 14,3 %. Čína tak představuje více než čtvrtinu prodejů značky Citroën ve světě a potvrzuje statut největšího trhu značky (před Francií). Za tímto výkonem stojí i úspěch posledních novinek: bestseller značky Dongfeng Citroën, Nový Citroën C-Elysée, zaznamenal v roce 2014 více než 100 000 prodaných kusů a Citroën C4-L 66 000 prodaných kusů. V prosinci řadu posílil nový model SUV C3-XR. Tyto výkony podpořila i síť Dongfeng Citroën, která je stále hustší a uznávanější a v hodnocení JD Power 2014 SSI (Sales Satisfaction Index) získala 1. místo.
  • Značka DS má v Číně úspěch (26 000 vozů), a to díky prémiové nabídce, kterou tvoří vozy DS 5, DS 5LS a DS 6, jež se všechny vyrábí v Šen-čenu a na trh byly uvedeny během jediného roku. Značka současně aktivně buduje svou distribuční síť. Tu dnes tvoří 80 DS Store v 60 největších čínských městech. Čína dnes představuje 22 % celosvětových registrací značky, oproti roku 2013. kdy činil tento podíl 2 %.

Regiony Eurasie, Latinská Amerika, Střední východ & Afrika, Asie-Tichomoří

V ostatních regionech světa bylo tržní prostředí v roce 2014 obtížné (pokles prodeje automobilů, nepříznivé směnné kurzy). Skupina PSA Peugeot Citroën se proto zaměřila na ziskovost a uplatňovala přísnou cenovou politiku.

  • V Eurasii skupina kladla důraz na místní výrobu vozů Peugeot 408 a Citroën C4 Sedan, které v Rusku dosáhly celkově 8 % trhu (6 500 vozů Peugeot 408 a 9 000 vozů Citroën C4 Sedan).
  • Latinské Americe v obtížném ekonomickém prostředí dosáhly prodeje 200 000 kusů a skupina posílila svou pozici v Argentině, kde činí její podíl na trhu 15,1 %. Výsledky nesou i nejnovější přírůstky: Peugeot 208 se 49 000 prodanými vozy a Citroën C4 Lounge s více než 13 000 prodanými vozy. Dobře se vyvíjí i prodej vozu Citroën C3 (35 300 kusů).
  • Na Středním východě a v Africe se v kontextu nepříznivého směnného kurzu kladl důraz na zlepšení ziskovosti. Skupina si udržuje silné postavení v mnoha zemích, vede na trhu v Tunisku a ve francouzských zámořských departementech a je druhá v pořadí v Maroku. Peugeot je druhou nejprodávanější značkou v Alžírsku a dosáhla silného růstu v Egyptě, kde počet prodaných vozů vzrostl o 77 %.

Nejúspěšnějšími modely zůstávají v roce 2014 vozy Peugeot 301(30 400 kusů) a Citroën C-Elysée (14 800 kusů). V průběhu roku byly na trh uvedeny klíčové modely značky, vozy Peugeot 2008 (8 400 prodaných kusů) a Peugeot 308 (7 400 prodaných kusů). Prodeje LCV oproti roku 2013 stouply.

  • V regionu Indie-Tichomoří došlo ke zvýšení prodeje díky úspěšně uvedeným novým modelům Peugeot 2008 (1 000 objednávek za 3 měsíce) a 308 (3 200 prodaných vozů) a Citroën C4 Picasso (1 450 prodaných vozů)

Ředitelé značek k obchodním výsledkům uvedli :

Generální ředitel značky Peugeot Maxime Picat: „Rok 2014 byl pro značku Peugeot úspěšný, její celosvětové prodeje vzrostly o 5,4 % a pozoruhodný nárůst o více než 43 % zaznamenala v Číně. Úspěch zaznamenala i naše sjednocená osmičkou končící řada, jak je vidět v silné poptávce po vozu 308 a crossoverech 2008 a 3008. Díky těmto výsledkům vidíme rok 2015 velmi sebevědomě.“

Generální ředitelka značky Citroën Linda Jackson:Rok 2014 byl pro Citroën velmi dynamický: značka získala dva tituly v mistrovství světa ve WTCC, její prodeje vzrostly o 4 % a na trh byly uvedeny čtyři nové modely, které ztělesňují obnovu značky. Citroën představuje více než kdy jindy kreativitu a technologii ve prospěch pohody.“

Generální ředitel značky DS Yves Bonnefont: „V červnu 2014 jsme potvrdili naše ambice učinit z DS globální prémiovou značku opírající se o dlouhodobou strategii založenou na obohacování naší řady a rozvoji na mezinárodní úrovni. V roce 2014 dosáhla značka  DS velkého úspěchu v Číně, kde byly úspěšně uvedeny na trh dva nové modely.“ 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků