V roce 2004 poprvé prodalo Volvo více jak 50 % vozů s nafťákem

V roce 2004 poprvé prodalo Volvo více jak 50 % vozů s nafťákem

Přesně 110 let poté, co Rudolf Diesel světu představil svůj převratný vynález, překročil podíl dieselových automobilů Volvo v Evropě vůbec poprvé 50-procentní hranici.

Společnost Volvo Cars je v současné době jedním z nejrychleji rostoucích hráčů na trhu s  automobily se vznětovými motory. Když byla v roce 2001 zahájena výroba prvního z nich vyvinutého přímo společností Volvo Cars, podíl prodaných vozů vybavených vznětovým motorem v Evropě dle údajů společnosti jen o málo překračoval 20 procent. Dnes, o pouhé čtyři roky později, překročilo Volvo 50-procentní hranici. Dalším krokem je ještě výraznější posílení konkurenceschopnosti díky uvedení nové, silnější a čistší generace pětiválcových turbodieselových motorů.

Řada pětiválcových dieselů společnosti Volvo Cars dnes obsahuje tři motory, jejichž výkon se pohybuje v rozpětí od 126 do 185 koňských sil, s točivým momentem mezi 300 a 400 Newtonmetry (Nm). „Zvýšením výkonu pokryjeme požadavky většiny zákazníků. Pouze 16 procent kupujících upřednostňuje vznětový motor s více než 185 k,” říká Gerry Keaney, hlavní viceprezident společnosti Volvo Cars pro prodej, marketing a služby zákazníkům.

Mimořádně vysoký nárůst podílu dieselů probíhá v Evropě od roku 1998, kdy byla v širokém měřítku uvedena technologie Common-rail. Ta z nich udělala vážné konkurenty benzínových motorů pokud jde o jízdní vlastnosti motoru a úroveň hlučnosti. V důsledku nižší spotřeby paliva zákonodárci ve stále vyšším počtu zemí navíc zvýhodňují dieselové motory prostřednictvím daňových stimulů.

Vysoce účinné filtry pevných částic, jeden ze základních kamenů zdokonalování našeho systému, dodávají dieselovému motoru další přednosti v oblasti vlivu na životního prostředí. A co více,vznětové motory se stávají čím dál dynamičtějšími a pohodlnějšími. Proto je možné očekávat v Evropě další růst jejich tržního podílu. Je pravděpodobné, že jimi bude poháněno až 70 procent veškerých nových vozů v Evropě.

Tržní podíl dieselů se mezi jednotlivými trhy značně liší. Na vrcholku pomyslného žebříčku je Rakousko, Belgie, Francie a Lucembursko, přičemž tyto země již dnes patří do „70-procentního klubu”. Španělsko, Itálie, Portugalsko a Německo se nacházejí v rozmezí 60 až 40 procent. Británie je na vzestupu a navzdory vysokým cenám nafty u čerpacích stanic překročila 30-procentní hranici, zatímco v Řecku a Švédsku se podíl dieselových automobilů stále drží pod 10 procenty. Podíl dieselů je největší v segmentu velkých vozů, kde se modely Volvo V70, Volvo XC70 a Volvo XC90 utkávají s konkurencí jiných výrobců. V luxusním segmentu automobilů SUV přesahuje jejich podíl 80 procent, zatímco segment modelů Volvo V70 a Volvo XC70 má podíl vznětových motorů nad 60 procenty.

Nová generace pětiválcových motorů Volvo bude nejprve k dispozici ve vozech Volvo S60, Volvo V70, Volvo XC70 a Volvo XC90. “S naším nejsilnějším turbodieselovým motorem, který byl okořeněn dalšími 22 koňskými silami (nárůst ze 163 na 185 k), se stáváme ve všech segmentech ještě konkurenceschopnějšími. Volvo S60 získává daleko sportovnější charakter. Volvo V70 a XC70 si výrazným zvýšením výkonu rovněž přijdou na své a u modelu XC90 se diesel stává daleko přitažlivější volbou,” vysvětluje Gerry Keaney.

Pokud jde o Volvo S60, většina zákazníků kupujících diesely v tomto segmentu vyžaduje motor v rozmezí od 130 do 170 koňských sil. V segmentu vozů Volvo V70 a Volvo XC70 objem prodaných dieselů dosáhl v loňském roce vrcholu mezi 170 a 179 koňskými silami. Volvo XC90 rovněž pokrývá nejoblíbenější dieselové volby v rozmezí od 160 do 169 koňských sil.

První generace vznětového motoru vyvinutého přímo společností Volvo Cars byla od svého uvedení v červnu 2001 zabudována do 305 000 vozů Volvo. Záměrem společnosti Volvo je zdvojnásobení tohoto počtu během následujících čtyř let a dosažení více než 600 000 jednotek.

Společnost Volvo očekává, že v roce 2006 prodá 85 000 nových pětiválcových dieselových vozů. Výroba těchto turbodieselových motorů nové generace byla zahájena v továrně společnosti Volvo Cars na výrobu motorů ve švédském Skovde minulý měsíc. Výroba se zprvu soustředí na vozy s manuálními převodovkami. Výroba vozů s automatickými převodovkami bude zahájena počátkem října 2005.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků