V říjnu přijdou oficiální rychlostní testy Bugatti Veyron, bude nejrychlejší?

V říjnu letošního roku bude muset nejvýkonnější a nejdražší sériově vyráběný vůz Bugatti Veyron dokázat, že mu patří i titul "nejrychlejší". Přestože automobilka oznámila, že dosáhl rychlosti 407,7 km/h, neznamená to vcelku nic. Proto, aby se vůz stal oficiálně nejrychlejším, musí proběhnout měření pod dohledem zástupců tzv. Guinessovy knihy rekordů.

Bez tohoto měření je stáje jen "neoficiálním" vůdcem. Měření proběhne v říjnu letošního roku na testovacím okruhu Ehra Lessien nedaleko sídla mateřského Volkswagenu u Wolfsburgu v Německu. Dráha o délce 9 km by měla být dostatečná k tomu, aby se Veyron na požadovanou rekordní rychlost dostal.

Pokud se mu to ovšem nepodaří, je velmi pravděpodobně, že za krátkou dobu bude až druhým nejrychlejším vozem. Na paty mu totiž šlape švédský Koenigsegg s modelem CCX, se kterým prozatím dosáhli rychlosti "jen" 394,2 km/h, ovšem dle tvůrců tohoto vozu je teoretická maximální rychlost až 415 km/h.

Pokud by tedy švédové dokázali neoficiálně překonat rychlost Veyronu, přišel by tento vůz o to, proč byl vlastně postaven. K udržení světového primátu mu tak má pomoci právě oficiální měření a zápis do tradiční knihy světových rekordů.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků