V říjnu přijdou oficiální rychlostní testy Bugatti Veyron, bude nejrychlejší?

V říjnu letošního roku bude muset nejvýkonnější a nejdražší sériově vyráběný vůz Bugatti Veyron dokázat, že mu patří i titul "nejrychlejší". Přestože automobilka oznámila, že dosáhl rychlosti 407,7 km/h, neznamená to vcelku nic. Proto, aby se vůz stal oficiálně nejrychlejším, musí proběhnout měření pod dohledem zástupců tzv. Guinessovy knihy rekordů.

Bez tohoto měření je stáje jen "neoficiálním" vůdcem. Měření proběhne v říjnu letošního roku na testovacím okruhu Ehra Lessien nedaleko sídla mateřského Volkswagenu u Wolfsburgu v Německu. Dráha o délce 9 km by měla být dostatečná k tomu, aby se Veyron na požadovanou rekordní rychlost dostal.

Pokud se mu to ovšem nepodaří, je velmi pravděpodobně, že za krátkou dobu bude až druhým nejrychlejším vozem. Na paty mu totiž šlape švédský Koenigsegg s modelem CCX, se kterým prozatím dosáhli rychlosti "jen" 394,2 km/h, ovšem dle tvůrců tohoto vozu je teoretická maximální rychlost až 415 km/h.

Pokud by tedy švédové dokázali neoficiálně překonat rychlost Veyronu, přišel by tento vůz o to, proč byl vlastně postaven. K udržení světového primátu mu tak má pomoci právě oficiální měření a zápis do tradiční knihy světových rekordů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků