V Rakousku vyhrál Coulthard

Ani v letošní Velké ceně Rakouska se nepodařilo úřadujícímu mistru světa Formule 1 Michaelu Schumacherovi, k velké radosti konkurentů, prolomit prokletí...
V Rakousku vyhrál Coulthard
Ani v letošní Velké ceně Rakouska se nepodařilo úřadujícímu mistru světa Formule 1 Michaelu Schumacherovi, k velké radosti konkurentů, prolomit prokletí a poprvé v ní zvítězit.

Na trati A1-Ringu triumfoval David Coulthard s Mclarenem a snížil tak svou ztrátu v seriálu za vedoucím Schumacherem na čtyři body. Třetí dnes dojel Schumacherův týmový kolega z Ferrari Brazilec Rubens Barrichello, kterému stejná pozice patří i v celkovém pořadí.

Navzdory Coulthardovu vítězství panovala u McLarenu ponurá atmosféra, protože v sobotu při letecké nehodě zahynul inženýr týmu Paul Morgan. "Jsme z toho všichni smutní, na oslavy nemám náladu. Paulova smrt dnešní úspěch zastřela," prohlásil Coulthard

Další velké zklamání prožil Fin Mika Häkkinen, kterého v minulého závodu v Barceloně připravila porucha v posledním kole o vítězství. Obhájce vítězství ve Spielbergu zůstal stát na startu spolu s oběma jordany a sauberem Nicka Heidfelda. Se ztrátou dvou kol se sice vydal na trať, ale záhy odstoupil stejně jako Němec Heinz-Harald Frentzen.

"Cítím se hrozně. Všichni viděli, že auto se ani nehnulo," láteřil Häkkinen. "Nevíme, co se stalo. Náš tým bude zjišťovat, jestli to byla technická závada, nebo moje chyba," uvedl bývalý dvojnásobný šampión, jenž má na kontě pouhé čtyři body. "Nevypadá to moc dobře."

Nejlépe odstartoval Kolumbijec Juan Pablo Montoya a před vítěze kvalifikace Michaela Schumachera se dostal i jeho bratr Ralf. Oba williamsy vedly až do 11. kola, kdy Ralfa zahnaly do depa technické potíže. Čelo závodu bylo překvapivě vyrovnané, čtyři vozy dělila necelá sekunda.

V 16. okruhu zaútočil Michael Schumacher na Montoyu, ale ten v zatáčce nezpomalil a spolu se svým sokem vyjel z dráhy. Německý pilot na soupeře rozčileně gestikuloval, ale propadu na šesté místo nezabránil. "Byl jsem mnohem rychlejší, neměl žádnou šanci tu zatáčku takhle projet. Snažil se mě jen vytlačit," nadával Schumacher. Montoya po poklesu na sedmé místo zahájil stíhací jízdu, ale v 42. kole pro něj závod skončil.

Díky kratší zastávce v boxech Coulthard předstihl Barrichella a před 80 000 diváků si dojel pro druhé prvenství v sezóně. Schumacher se postupně prokousával dopředu, v polovině závodu zajel rekordní čas na jedno kolo a dostal se až na třetí místo. Týmová hierarchie Ferrari zavelela Barrichellovi pustit Schumachera v poslední zatáčce na druhou pozici a minimalizovat bodovou ztrátu na Coultharda.

Skvěle si vedl nováček ve formuli 1 Fin Kimi Räikkönen, jenž skončil čtvrtý. Plný počet okruhů ujel už pouze pátý Olivier Panis z Francie, Nizozemec Jos Verstappen na posledním bodovaném místě zaostal o jedno kolo.

Příští závod MS se jede 27. května na slavném okruhu v Monte Carlu.

-red/čtk-

Výsledky:

1. Coulthard (Brit./McLaren) 1:27:45,927 hod.,
2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) -2,191,
3. Barrichello (Braz./Ferrari) -2,528,
4. Räikkönen (Fin./Sauber) -41,594,
5. Panis (Fr./BAR) - 53,776,
6. Verstappen (Niz./Arrows),
7. Irvine (Brit./Jaguar),
8. Villeneuve (Kan/BAR) všichni -1 kolo, 9. Heidfeld (Něm./Sauber),
10. Alesi (Fr./Prost) oba -2 kola.

Průběžné pořadí po šesti závodech:

1. M. Schumacher 42 bodů,
2. Coulthard 38,
3. Barrichello 18,
4. R. Schumacher (Něm./Williams) 12,
5. Heidfeld 8,
6. Trulli (It./Jordan) 7,
7. Montoya (Kol./Williams) a Frentzen (Něm./Jordan) oba 6.

Pohár konstruktérů:

1. Ferrari 60,
2. McLaren-Mercedes 42,
3. Williams-BMW 18,
4. Jordan-Honda 13,
5. Sauber-Petronas 12,
6. BAR-Honda 9.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků