V prvním pololetí zaznamenal Ford v Evropě nárůst prodejů

V prvním pololetí roku 2014 prodal Ford v Evropě* o 6,6 % více automobilů než ve stejném období předchozího roku. Celkem 605 400 vozů prodaných na dvaceti tradičních evropských trzích představuje meziroční navýšení o 37 700 kusů. Celý trh přitom v prvním pololetí meziročně vzrostl o 6,3 %. Tržní podíl značky Ford zůstává na hodnotě 7,9 %.
V prvním pololetí zaznamenal Ford v Evropě nárůst prodejů

„Cenové prostředí v Evropě zůstává extrémně konkurenční,“ řekl Stephen Odell, prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Naše prodeje nicméně rostou díky síle našeho modelového portfolia a nadále porážíme průměr trhu v lukrativnějších prodejních kanálech – maloobchodu, fleetových prodejích i užitkových vozech.

Od oznámení restrukturalizačního plánu One Ford pro Evropu v říjnu 2012 jsme již uvedli na trh 15 nových nebo výrazně modernizovaných modelů. Ve druhém pololetí bude následovat několik dalších novinek, mezi nimi nový Focus a Mondeo.“

Více než 52 % vozů Ford prodaných v Evropě za prvních šest měsíců roku 2014 byly zcela nové či důkladně modernizované modely. Tyto nové produkty přispívají rovněž ke zlepšení ziskovosti prodejců značky Ford, jež se meziročně zlepšila asi o 50 %. Díky tomu si prodejci mohou dovolit investice do zdokonalování zákaznického servisu, ať už se jedná o lepší internetové prezentace nebo nový vzhled předváděcích místností.

Celkem 104 000 užitkových vozů Ford prodaných v prvním pololetí představuje meziroční nárůst o 10,5 % a zároveň nejlepší výsledek od roku 2011. Tržní podíl značky v tomto segmentu narostl o 0,3 procentního bodu, na 10,5 %, což je nejvíce od roku 1998.

V prvních šesti měsících roku 2014 projevovali evropští zákazníci velký zájem rovněž o modely poháněné vyspělým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, který má na kontě bezprecedentní tři vítězství v odborné anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v řadě. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 se jich prodalo o 15,3 % více.

Motor 1.0 EcoBoost byl nejprve představen v roce 2012 pod kapotou Fordu Focus. Aktuálně je k dispozici v devíti dalších modelech: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX a Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courier. Ve Fiestě přesahuje podíl této motorizace 30 %, ve Focusu dokonce 33 %.

Od začátku roku uvedl Ford na evropské trhy již tři nové modely: Ford Transit, Tourneo Courier a Transit Courier. Následovat bude modernizovaná řada Focus včetně sportovní verze Focus ST, která bude poprvé k dispozici se vznětovým motorem, nové Mondeo spolu s variantou Mondeo Hybrid a také plug-in hybrid C-MAX Energi.

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků