V prvním pololetí výrazně ubylo nově registrovaných osobních vozů

První pololetí letošního roku byl pro automobilový trh velmi optimistický. Celkové registrace nových vozů vzrostly o 3,7 procent na 100 987 vozidel. Největší růst zaznamenala kategorie Lehkých užitkových vozů a to hlavně díky velké poptávce po vozech kategorie N1. Právě přesun zákazníků k těmto vozům má za následek snížení prodejů a registraci čistě osobních vozů.

  1.-6. měsíc 2006 1.-6. měsíc 2005 Změna
Osobní vozy 62 509 67 110 - 4 601 (- 6,86 %)
Lehké užitkové 22 960 17 294 + 5 666(+ 32,76 %)
Nákladní vozy 4 712 4 184 + 528 (+ 12,61 %)
Motorky a mopedy 10 415 8 471 + 1 944 (+ 22,94 %)
Autobusy 391 321 + 70 (+ 21,80 %)
Celkem 100 987 97 380 + 3 607(+ 3,70 %)

Osobní vozy

Nejvíce registrací zaznamenala tradičně česká automobilka Škoda, kterou následují Renault a Volkswagen. Škoda - 25 676 ks

  1. Škoda - 25 676 ks
  2. Renault - 4 097 ks
  3. Volkswagen - 3 986 ks
  4. Hyundai - 3 418 ks
  5. Peugeot - 2 861 ks
  6. Citroen - 2 726 ks
  7. Ford - 2 694 ks
  8. Toyota - 2 083 ks

Podíl tříd

  1. Malé a mini vozy - 54,1 %
  2. Střední třída - 17,24 %
  3. Nižší střední třída - 14,82 %
  4. MPV - 5,10 %

Typ pohonu

  1. Benzínové motory - 70,53 %
  2. Naftové motory - 27,04 %

Lehké užitkové automobily

Nejvíce registrací dosáhla opět česká Škoda a to díky velké poptávce po vozech N1. Na druhém místě se umístil Volkswagen, následován Fordem.

  1. Škoda - 5 473 ks
  2. Volkswagen - 2 898 ks
  3. Ford - 2 851 ks
  4. Citroen - 1 600 ks
  5. Renault - 1 550 ks
  6. Peugeot - 1 271 ks

Podíl obchodních tříd

  1. automobily do 2 t - 40,27 %
  2. automobily 2-3 t - 47,65 %
  3. automobily 3-3,5 t - 9,99 %

Typ pohonu

  1. Naftové motory - 75,74 %
  2. Benzínové motory - 22,17 %
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků