V příštím roce začne očekávaná expanze čínských automobilek v Evropě

Již jen měsíce dělí evropské zákazníky od chvíle, kdy na ně plně "zaútočí" produkty čínských automobilek. Největší čínská automobilka SAIC Motor Corp. v příštím roce zahájí prodeje vlastních vozů v Evropě. V první fázi se zaměří na britský trh a na trhy zemí střední a východní Evropy. Tato automobilka přivede na trh nejdříve model, který bude vycházet z modelu zkrachovalého Roveru - 75. Tím ovšem její aktivity nekončí, automobilka zvažuje, že v Evropě vybuduje svůj vlastní závod, ve kterém bude vyrábět své vozy pod svým názvem. Tímto krokem chce působit jako domácí, evropská automobilka, čímž by eliminovala špatný obraz čínských výrobců.

Také další čínské automobilky již finišují s přípravami na zahájení prodejů v Evropě, ovšem tyto půjdou jinou cestou. Do Evropy budou své vozy dovážet a zákazníky budou lákat hlavně na velmi příznivé ceny, když např. automobilka Geely přijde na trh s vozem v ceně do 4 000 eur (přibližně 120 tis. Kč). V příštím roce tak nastane první konfrontace mezi tradičními značkami a čínskými automobilkami, které se pokusí prosadit na evropském trhu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků