V příštích letech se bude na D1 opravovat dvakrát tolik úseků než nyní

Stavební ruch na dálnici D1 od prosince na několik měsíců v podstatě utichne. S o to větší intenzitou pak ale znovu propukne už během časného jara. Navíc se bude už na pěti částech D1 měřit rychlost.
V příštích letech se bude na D1 opravovat dvakrát tolik úseků než nyní

Jestliže se letos na nejdůležitější tuzemské dálnici opravovaly naráz obvykle čtyři úseky, příští rok to bude dvojnásobek.

"Máme ohledně D1 velmi ambiciózní plán," uvedl na setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok.

Ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa to doplnil, že stavební práce budou od jara roku 2017 probíhat současně na osmi až devíti úsecích.

Ve Vysokém Mýtě vzniklo oddělení dálniční policie, i když tam dálnice není

Ve Vysokém Mýtě vzniklo oddělení dálniční policie, i když tam dálnice není

"Je třeba dodělat rozestavěné úseky mezi kilometry 49 (Psáře) - 56 (Soutice), dále v úseku mezi 134. kilometrem (Měřín) a 141. (Velké Meziříčí - západ), u Velké Bíteše (162. - 168. kilometr) a úsek Jihlava - Velký Beranov (112. - 119. kilometr)," sdělil Kroupa. Právě na posledně jmenovaném úseku se navíc možná bude letos dělat až do Vánoc. "Nasvědčuje tomu současný stav prací, i když o termínu skončení prací se zatím ještě nejednalo, dodal šéf ŘSD. Na ostatních úsecích bude přes zimu klid a veškerá omezení zmizí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mimo těchto pěti úseků příští rok stavbaři začnou pracovat od jara na úsecích 34 - 41 (Ostředek - Šternov), 75-81 (Hořice-Koberovice), 90-104 (Humpolec - Větrný Jeníkov) a 146-153 (Velké Meziříčí - Lhotka). Od léta pak ještě mezi sjezdy 21 (Mirošovice) a 29 (Ostředek).

A z ministerstva dopravy přichází pro řidiče ještě jedna důležitá zpráva. "Úsekové měření, které letos bylo mezi Ostrovačicemi a Kývalkou se osvědčilo, neboť tam ubylo dopravních nehod, proto ho příští rok využijeme už na pěti rekonstruovaných úsecích," sdělil Dan Ťok. Kamery budou obvykle instalovány na mýtných branách.

Klepněte pro větší obrázek

Důvod tak velké "rozpracovanosti" na D1 je podle Ťoka jednoznačný. Jedině tak je možno splnit slibovaný termín dokončení rekonstrukce dálnice D1 do roku 2020.

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Příští rok tak nebude jediný, kdy se bude pracovat na každém třetím z celkem 25 úseků této dopravní tepny. "Stejné to bude i v roce 2018 a 2019," informuje Kroupa.

Připomeňme, že s rekonstrukcí D1 se započalo už v květnu roku 2013 a do současné doby je kompletně dokončeno pouze šest úseků. Letos přibyly do tohoto seznamu dva - mezi Hvězdonicemi a Ostředkem (29.-34. kilometr) a úsek Ostrovačice - Kývalka (178-182. kilometr).

Původní rozpočet na opravu celého 160 kilometrů dlouhého úseku v obou směrech byl přibližně 24 miliard, nyní to vypadá na částku kolem 20 miliard korun.

Při rekonstrukci se kompletně vymění betonový kryt dálnice, veškeré rozvody a svodidla, a také se komunikace na obou krajích rozšíří vždy o 75 centimetrů.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků