V Příbrami Dati prezentoval svůj potenciál

Po zisku čtvrtého místa v celkové klasifikaci srpnové Barum Rallye získal další překvapivý úspěch Emanuele Dati se svým kopilotem Maxem Chiapponim.
V Příbrami Dati prezentoval svůj potenciál
Při svém druhém startu v České republice, znovu za volantem vozu Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu, si během posledního víkendu zcela zaslouženě dojel pro stříbrný věnec pro druhého nejrychlejšího jezdce náročné asfaltové soutěže.

Na konci první etapy byl italský pilot díky druhým nejlepším časům a prvnímu místu na 10. RZ druhý absolutně, když na vítěze ostatních devíti erzet, Hrdinku, ztrácel pouhých 12 sekund. V neděli ráno ještě vyhrál 12. vložku a tento časový rozdíl snížil téměř na polovinu, ale technické problémy na zadním diferenciálu, pozdější defekt na 14. RZ a s tím související hodiny i výlety mimo trať následujících erzet přinutily Datiho i Jolly Club, aby zpomalili a soustředili se na udržení druhé příčky absolutně. Podle Datiho vlastních slov příbramská soutěž byla teprve třetí asfaltovou soutěží v jeho kariéře; s vozem WRC jel na asfaltu teprve podruhé.

„Auto bylo výborně připraveno. Mohl jsem jet s klidnou myslí, což mi hodně pomohlo. Na neznámých erzetách je třeba jet s rozvahou a zbytečně nebláznit. Stejně jako na Barum rallye mě i v Příbrami hodně pomohl můj spolujezdec. Před startem jsem vůbec nevěděl co mě čeká, ale postupně jsem si zvykal. Max mě vždy usměrňoval a radil mi co a jak mám dělat - hlavně v neděli, kdy vydatně pršelo. Celý tým odvedl výbornou práci,“ prohlásil Emanuele Dati.

Druhé místo mladého Itala i výkon Jolly Clubu pozitivně hodnotil i jeho manažer Roman Vaškůj: „Hlavně že jsme nakonec dojeli až do cíle. Převodová skříň nám odešla až těsně před koncem soutěže. Od šesté erzety nám přestal správně fungovat zadní diferenciál. Všichni jsme ale doufali, že vydrží co nejdéle, protože jinak bychom museli z dobře rozjeté soutěže předčasně odstoupit. Druhé místo je pro Emanuela i tým velkým úspěchem. Posádka i celý tým odvedly kvalitní práci a já jim za to chci poděkovat. Všem blahopřeji a doufám, že podobným směrem se bude odvíjet i budoucí spolupráce.“

Vítězem Rallye Příbram se stal zpočátku agresivně jedoucí Hrdinka na Subaru. Model Imprezy WRC z roku 2000 je bezpochyby kvalitním vozem. Hrdinka s Grossem získali prvenství zaslouženě. I tato posádka však musela bojovat s problémy. Elektroniku transmise Imprezy je třeba stále zdokonalovat. Za druhým Datim nakonec dojel plzeňský Pech na Toyotě. Na čtvrtém místě finišoval Trajbold na Fordu, avšak jen těsně před Trinerem. Smůlu měl také v Příbrami výborný Sibera se Škodovkou. Podobně jako Triner, i Sibera musel dohánět časovou ztrátu kvůli defektu. Třetí místo by mu slušelo mnohem více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků