V Příbrami Dati prezentoval svůj potenciál

Po zisku čtvrtého místa v celkové klasifikaci srpnové Barum Rallye získal další překvapivý úspěch Emanuele Dati se svým kopilotem Maxem Chiapponim.
V Příbrami Dati prezentoval svůj potenciál
Při svém druhém startu v České republice, znovu za volantem vozu Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu, si během posledního víkendu zcela zaslouženě dojel pro stříbrný věnec pro druhého nejrychlejšího jezdce náročné asfaltové soutěže.

Na konci první etapy byl italský pilot díky druhým nejlepším časům a prvnímu místu na 10. RZ druhý absolutně, když na vítěze ostatních devíti erzet, Hrdinku, ztrácel pouhých 12 sekund. V neděli ráno ještě vyhrál 12. vložku a tento časový rozdíl snížil téměř na polovinu, ale technické problémy na zadním diferenciálu, pozdější defekt na 14. RZ a s tím související hodiny i výlety mimo trať následujících erzet přinutily Datiho i Jolly Club, aby zpomalili a soustředili se na udržení druhé příčky absolutně. Podle Datiho vlastních slov příbramská soutěž byla teprve třetí asfaltovou soutěží v jeho kariéře; s vozem WRC jel na asfaltu teprve podruhé.

„Auto bylo výborně připraveno. Mohl jsem jet s klidnou myslí, což mi hodně pomohlo. Na neznámých erzetách je třeba jet s rozvahou a zbytečně nebláznit. Stejně jako na Barum rallye mě i v Příbrami hodně pomohl můj spolujezdec. Před startem jsem vůbec nevěděl co mě čeká, ale postupně jsem si zvykal. Max mě vždy usměrňoval a radil mi co a jak mám dělat - hlavně v neděli, kdy vydatně pršelo. Celý tým odvedl výbornou práci,“ prohlásil Emanuele Dati.

Druhé místo mladého Itala i výkon Jolly Clubu pozitivně hodnotil i jeho manažer Roman Vaškůj: „Hlavně že jsme nakonec dojeli až do cíle. Převodová skříň nám odešla až těsně před koncem soutěže. Od šesté erzety nám přestal správně fungovat zadní diferenciál. Všichni jsme ale doufali, že vydrží co nejdéle, protože jinak bychom museli z dobře rozjeté soutěže předčasně odstoupit. Druhé místo je pro Emanuela i tým velkým úspěchem. Posádka i celý tým odvedly kvalitní práci a já jim za to chci poděkovat. Všem blahopřeji a doufám, že podobným směrem se bude odvíjet i budoucí spolupráce.“

Vítězem Rallye Příbram se stal zpočátku agresivně jedoucí Hrdinka na Subaru. Model Imprezy WRC z roku 2000 je bezpochyby kvalitním vozem. Hrdinka s Grossem získali prvenství zaslouženě. I tato posádka však musela bojovat s problémy. Elektroniku transmise Imprezy je třeba stále zdokonalovat. Za druhým Datim nakonec dojel plzeňský Pech na Toyotě. Na čtvrtém místě finišoval Trajbold na Fordu, avšak jen těsně před Trinerem. Smůlu měl také v Příbrami výborný Sibera se Škodovkou. Podobně jako Triner, i Sibera musel dohánět časovou ztrátu kvůli defektu. Třetí místo by mu slušelo mnohem více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků