V Praze vroste počet křižovatek se semafory

Pražskou dopravu čeká během následujících deseti let mnoho změn. Mimo plánovanou dostavbu okruhu se totiž chystá i výrazné rozšíření počtu křižovatek se semafory. Těch má být za deset let přes 700, což je pořádný nárůst. V současnosti jich je 474.

Navíc celý systém řízení provozu světly dozná modernizace. Ta bude spočívat v tom, že semafory budou moci měnit svůj program dle okamžité situace a to velmi pružně. Modernizace má navíc přinést i snížení počtu poruch a výpadků, kterých je průměrně 18 na jednu křižovatku za rok.

V budoucnu mají být všechny křižovatky napojeny na centrálu a případná porucha tak bude v dispečinku okamžitě signalizována a servisní týmy budou moci reagovat daleko pružněji, než nyní. V současnosti je totiž na dispečink připojeno jen necelých 300 křižovatek a pokud dojde k poruše jinde, musí se čekat, dokud někdo poruchu nenahlásí telefonicky.

Je ovšem otázkou, zda jsou zrovna světelné křižovatky pro pražskou dopravu spásou. Na nejfrekventovanějších místech již není kam semafory přidat a pražský magistrát by měl přemýšlet hlavně nad tím, jak přímé křížení eliminovat a dopravě ponechat co největší plynulost, nikoli naopak.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků