V Praze vroste počet křižovatek se semafory

Pražskou dopravu čeká během následujících deseti let mnoho změn. Mimo plánovanou dostavbu okruhu se totiž chystá i výrazné rozšíření počtu křižovatek se semafory. Těch má být za deset let přes 700, což je pořádný nárůst. V současnosti jich je 474.

Navíc celý systém řízení provozu světly dozná modernizace. Ta bude spočívat v tom, že semafory budou moci měnit svůj program dle okamžité situace a to velmi pružně. Modernizace má navíc přinést i snížení počtu poruch a výpadků, kterých je průměrně 18 na jednu křižovatku za rok.

V budoucnu mají být všechny křižovatky napojeny na centrálu a případná porucha tak bude v dispečinku okamžitě signalizována a servisní týmy budou moci reagovat daleko pružněji, než nyní. V současnosti je totiž na dispečink připojeno jen necelých 300 křižovatek a pokud dojde k poruše jinde, musí se čekat, dokud někdo poruchu nenahlásí telefonicky.

Je ovšem otázkou, zda jsou zrovna světelné křižovatky pro pražskou dopravu spásou. Na nejfrekventovanějších místech již není kam semafory přidat a pražský magistrát by měl přemýšlet hlavně nad tím, jak přímé křížení eliminovat a dopravě ponechat co největší plynulost, nikoli naopak.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků