V Praze vroste počet křižovatek se semafory

Pražskou dopravu čeká během následujících deseti let mnoho změn. Mimo plánovanou dostavbu okruhu se totiž chystá i výrazné rozšíření počtu křižovatek se semafory. Těch má být za deset let přes 700, což je pořádný nárůst. V současnosti jich je 474.

Navíc celý systém řízení provozu světly dozná modernizace. Ta bude spočívat v tom, že semafory budou moci měnit svůj program dle okamžité situace a to velmi pružně. Modernizace má navíc přinést i snížení počtu poruch a výpadků, kterých je průměrně 18 na jednu křižovatku za rok.

V budoucnu mají být všechny křižovatky napojeny na centrálu a případná porucha tak bude v dispečinku okamžitě signalizována a servisní týmy budou moci reagovat daleko pružněji, než nyní. V současnosti je totiž na dispečink připojeno jen necelých 300 křižovatek a pokud dojde k poruše jinde, musí se čekat, dokud někdo poruchu nenahlásí telefonicky.

Je ovšem otázkou, zda jsou zrovna světelné křižovatky pro pražskou dopravu spásou. Na nejfrekventovanějších místech již není kam semafory přidat a pražský magistrát by měl přemýšlet hlavně nad tím, jak přímé křížení eliminovat a dopravě ponechat co největší plynulost, nikoli naopak.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků